Snålmånad?

@Monimaker Hur menar du? Känner mig trögtänkt :o:banghead:

Känn inte så @nexxa, det är svårt att förklara. Jag får exemplifiera. :D

Det står ungefär som följer:
Saldo - 15 000:-
Planerad utbetalning (2014 - 06 - 25) - 5000:-
Tillgängligt belopp: 10 000:-

Så jag vet inte om jag kommer ha 10 eller 15 då transaktionen gått igenom. Fast, varför skulle siffran 15 stå där över huvud taget annars? :D

Känn inte så @nexxa, det är svårt att förklara. Jag får exemplifiera. :D

Det står ungefär som följer:
Saldo - 15 000:-
Planerad utbetalning (2014 - 06 - 25) - 5000:-
Tillgängligt belopp: 10 000:-

Så jag vet inte om jag kommer ha 10 eller 15 då transaktionen gått igenom. Fast, varför skulle siffran 15 stå där över huvud taget annars? :D

Det betyder att du just exakt nu har 10 000 tillgängligt men eftersom du snart får 5000 till så är saldot 15 000 (dvs det datum transaktionen går igenom har du 15 000) :)

Attans.... hade köpt fläskkött som jag hade i kylen var helt säker på att datumet var 25e, måste ha läst helt galet för det gick ut för 5 dagar sedan, bara att slänga. Så fick lov att handla nytt idag, men var duktig och köpte bara det inget annat. Tur nog hade jag ett pantkvitto att lämna in så köttet blev bara 20 kr.

Tog ut 1000 kr också som jag lagt i mitt sparkuvert. Vet att det är lite stenålder att ta ut kontanter och spara under madrassen typ ;). Men när jag har pengarna på sparkontot så slutar det alltid med att jag använder upp dom till något "viktigt". När jag har dem i ett kuvert hemma har jag lättare att spara dem.

@Monimaker Nu är jag med :D haha! Ibland går det inte in helt enkelt :p Grattis till extra pengarna! :up:

Min månad slutar idag och har sett ut såhär sedan den 16:e
Mat 619 kr
Utemat 724 kr
Apoteket 225 kr
Presenter 266 kr
Skönhet/Hälsa 600 kr

Totalt: 2434 kr

Perioden som kommer blir dyrare :nailbiting: Födelsedagar, en utgång (minst) , ska vara barnvakt (=kostande aktiviteter) samt att vi är ett tjejgäng som skall köra heldag i Gbg med massa aktiviteter (så tåg, mat, underhållning osv..)
Dessutom måste jag köpa en snordyr kursbok :yuck:

Som vanligt kan jag konstatera att det hellre varit ett höre belopp på mat i stället för utemat... :o

Swedbank verkar ha uppdaterat sin app (eller så är det bara att jag fått tillgång till just den funktionen nu när jag utökat min behörighet...). Det finns nått som heter "utgiftskollen" i appen, SKITBRA JU!!!! Nu har jag stenkoll på mina utgifter :banana: (och skäms lite extra över dem :angel:)

@nexxa Ingen fara, och tack! Ska förmodligen spara undan pengar motsvarande hyran jag ska betala senare idag, så har jag fortsatt på sparkontot och jag blir mindre sugen på att spendera! :D

Kurslitteratur är ett aber! Tror det är en sådan svindyr bok på historia A också, och sociologi hade en sådan som jag bara vägrade köpa. Och Juridisk översiktskurs krävde ju en maximalt två år gammal lagbok. :cool::meh:

Hänger med här! Har just startat ett sparkonto, inte en dag för tidigt! Borde gjort mycket tidigare men.... då pengarna rullar in så är det ju så lätt att använda! Har betalat (vad jag vet) alla räkningar för månaden så nu tänkte jag försöka snåla lite och kanske en dag ha råd till något jag VERKLIGEN vill ha (eller oförutsedda utgifter)

Attans.... hade köpt fläskkött som jag hade i kylen var helt säker på att datumet var 25e, måste ha läst helt galet för det gick ut för 5 dagar sedan, bara att slänga. Så fick lov att handla nytt idag, men var duktig och köpte bara det inget annat. Tur nog hade jag ett pantkvitto att lämna in så köttet blev bara 20 kr.

Tog ut 1000 kr också som jag lagt i mitt sparkuvert. Vet att det är lite stenålder att ta ut kontanter och spara under madrassen typ ;). Men när jag har pengarna på sparkontot så slutar det alltid med att jag använder upp dom till något "viktigt". När jag har dem i ett kuvert hemma har jag lättare att spara dem.
år du trög slänga kött bara för det har gått ut för några dagar sedan

Tror nog att @_FiA_ faktiskt hade tittat över köttets beskaffenhet innan hon slängde det. :grin:

Idag har jag betalat hyra & elräkning på 2102:-, CSN bidrog med cirka 2800:- så just nu ligger jag plus 700:- idag. :D

@sdman Kött hade jag inte heller varit så sugen på att spara, speciellt inte när det närmar sig en vecka för gammalt. Inte värt att chansa för att spara in pengarna om man blir dålig!

Planerar för fullt för resan till sthlm.

Det blir den 19 juli vi åker upp. Så det hinner bli ny månad med en dag :p

Men min man hade sån lyx på förra jobbet att han bodde på hotell 5 nätter i veckan, och på dom nätterna så fick han poäng som han kunde samla, och jobbet lät honom behålla poängen själv vilket gav honom en gratisnatt när man kommit upp till ett ex antal poäng. Så 4 av dom 5 nätter vi ska bo på hotell i sthlm blir gratis :)
Där kan vi prata om att spara pengar!

Så en natt betalar vi (han?) :angel:
Men tror faktiskt att jag får punga ut med pengarna, typiskt :meh:
Men jag betalar alltid våran semester.
Tror det blir runt max 1200 kr med frukost för 4 pers så helt okej.

Bensinen upp står han för och sen står jag för mat och shopping. Hur mycket pengar till mat tror ni man behöver. 4 personer 5 dagar? Middag fixar vi hemma hos min syster och frukost äter vi på hotellet. Så lunch och mellanmål.

Blir väl lite shopping med och så gröna lund. Har dock ingen koll alls på vad det kostar där.
Sen ska hunden med men hon kan ju inte sitta på hotellet varje dag så vet inte riktigt hur vi ska lösa det.
Någon som bor i sthlm som vill passa när vi är på grönan? :love:

Glöm inte kolla att det är ok med vovven på hotell :) Skulle ju vara typiskt om en sådan detalj ställde till det när man åkt en bra bit ;)

Vet inte riktigt vad ni brukar äta till mellanmål men frukt är ju lätt att ta med och risifrutti eller några små yoghurt, det kanske går att stuva in i "minibaren" eller det där lilla kylskåpet som brukar finnas på rummet :)

Glöm inte kolla att det är ok med vovven på hotell :) Skulle ju vara typiskt om en sådan detalj ställde till det när man åkt en bra bit ;)

Vet inte riktigt vad ni brukar äta till mellanmål men frukt är ju lätt att ta med och risifrutti eller några små yoghurt, det kanske går att stuva in i "minibaren" eller det där lilla kylskåpet som brukar finnas på rummet :)

Det skulle vara okej på det hotellet men annars får hon bo hos min syster :)

Vi kan äta var som till mellanmål. Jag nöjer mig med lite läsk :p
Men frukt är bra!

Har betalt fyra räkningar nu, känns bra :) Imorgon får jag betala för boendet, stallhyra, beteshyra och två täcken jag köpt. Försäkringar osv är på autogiro. Har inte räknat efter hur mycket jag kan spara denna månaden, men någonstans runt 7000:- gissar jag på :)

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
27
· Visningar
2 545
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 185
Senast: Thaliaste
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 286
Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 572
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Vilsen i sporten.