MM
Trådstartare
@nexxa men eller hur! Det har slagit mig nu hur lite 1050 är, det är några kronor över 250:-i veckan! Yeez, hur överlevde man?!
Det gjorde jag inte. Skaffade extrajobb
Men jag hade det faktiskt väldigt bra som gymnasiestudent så kände jag aldrig fattig, det var så man skämdes när alla andra fick snåla
Men jag gick på internatskola och fick 1600 kr i inackorderingsbidrag från kommunen, 1000 kr till mat av mamma varje månad, 105o kr i studiebidrag och så jobbade jag ihop allt mellan 5000-8000 kr varje månad. Så min inkomst låg på ca 9000 kr varav hyran låg på 1300 kr och stallhyran på 1600 kr. Skoningen var gratis av min chef om jag jobbade gratis en dag. Lätt att jag gjorde! Jobbade i travstall.
Sista året lånade jag ut hästen, tog CSN och fick ca 7500 kr i månaden därifrån, slutade på jobbet och träffade min man som skämde bort mig
Sen åkte jag några månader till Irland och jobbade och fick både CSN och lön därifrån. Så student med 17.000 kr i månaden efter skatt. Så jag fick ihop en sparad slant efter skolan slutat. Dock kom hästen tillbaka i samma veva.
Nä, jag var lyckligt lottad känner jag