Snålmånad?

Du har inte direktnumret till någon där som kan hjälpa dig istället?

Det är i såna lägen jag är glad över att jag får ringa, smsa och surfa helt utan begränsningar på mitt abonnemang. Kommer aldrig någonsin byta och jag kan säga att min operatör inte är glad på mig :p

Nja alltså det jag vill ringa om är att jag står i kö till terapi igen och vill veta hur lång väntetiden är, och det är nog bara själva mottagningen jag kan fråga det, och som sagt dom verkar inte vilja svara. Får hoppas att det är bättre imorgon.

abonnemang utan begränsning skulle vara något i detta läge... men för övrigt så har jag rätt låg mobilkostnad månadsvis på mitt begränsade (förutom när man måste ringa FK med 4 timmars väntetid ;) )

Nja alltså det jag vill ringa om är att jag står i kö till terapi igen och vill veta hur lång väntetiden är, och det är nog bara själva mottagningen jag kan fråga det, och som sagt dom verkar inte vilja svara. Får hoppas att det är bättre imorgon.

abonnemang utan begränsning skulle vara något i detta läge... men för övrigt så har jag rätt låg mobilkostnad månadsvis på mitt begränsade (förutom när man måste ringa FK med 4 timmars väntetid ;) )

Ja, den frågan kan nog bara dom svara på. Du får ge dig på det imorgon igen :)

Jag vågar nog inte säga vad min abonnemangskostnad ligger på varje månad :p

Min mobil har jag kontantkort på och räcker att ladda 150 kr i månaden. Då surfar jag massor, skickar 3000 fria sms och samtalskostnaden minns jag inte. Använder Viber och Whatsapp mycket så en bråkdel sms, så några 3000 har jag nog aldrig lyckats komma upp i.

Hur går det för alla? Jag fick lägga pengar på kylgele och en jädra massa sporttejp eftersom min häl tyckte att hälsporre kunde vara najs att skaffa sig

Jag shoppade igår. Lite skor till barnen, en tröja till mig och en ryggsäck. Blev strax under tusenlappen.

Har bara 10 dagar kvar nu på min månad så slutar jag shoppa nu så borde det vara lugnt :p

Nästa månad har vi dock semestern i sthlm. Men i augusti är det inga extra utgifter. Skönt det!

Fast imorgon måste jag köpa en älgstek :up:

Det gick lite utför för mig.

Kollade kontot innan vi gick till lidl. Hade ju lite över denna månad trodde jag. Så handlade lite d-vitamin och sånt. Kollade kontot dagen efter. Då hade dom bestämt sig för att dra för internetbanken och kontokortet vilket jag inte haft en tanke på och trodde dessutom att det var lungt eftersom jag kollade innan vi gick iväg i fredags. Så fick springa in och säta in lite på kontot för annars skulle det ha blivit minus där.

Så nu har jag 300 kvar ska räcka till att äta ute med tjejen och lite ficka på jobbet som då kommer i sista hand. Känns lite snopet att dom drog så sent.

@MidnightSoul Avskyr när inte pengarna dras direkt eller reserveras, ganska trist surprise när ekonomin är tung.

Oh ja, jag funderade på att skriva ut ett kort på katten och sätta i hans vaccins kort. Vet dock inte hur viktigt det är att det sitter ett kort på katten i vaccineringskortet. Men det får nog vänta tills nästa månad.

Själv är jag ganska så sur på tjurig busschaufför. Han var 5 minuter sen, jag skulle med bussen till sjukhuset, men han kan inte anropa sjukhusbussen för att be de vänta typ 30 sekunder så jag kom med utan sa bara "Du får chansa och se om du hinner!" Vilket jag inte gjorde..så jag fick ta taxi dit, hade varken hunnit eller kunnat gå dit på de 7 minuterna. Så jag har slösat pengar på taxi pga otrevlig busschaufför

Behöver trolla denna vecka så jag kan åka till Göteborg på lördag utan magont :crazy:
Handlade mat igår för 221 kronor, ska se hur länge det räcker och hur bra jag är på att trolla ihop maträtter därefter ;)

Behöver trolla denna vecka så jag kan åka till Göteborg på lördag utan magont :crazy:
Handlade mat igår för 221 kronor, ska se hur länge det räcker och hur bra jag är på att trolla ihop maträtter därefter ;)

Skriv här vad du handlade så kanske du kan få tips! :)

@pepp Klok idé :)

Dock valde jag att ställa in Göteborgstrippen dels för att slippa pengaångest men också pga min förbaskade fot som gör ont av för mycket aktivitet + att gänget jag skulle träffa snackar skit om varandra något så sjukligt och det orkar jag inte med just nu :p

Nu har jag varit sådär smart och startat upp ett konto enbart för hästen där en fast summa pengar ska föras över varje månad, å så får jag försöka hålla mig till dom pengarna, alternativt gå plus :)
Satte in en startsumma men dom pengarna lär ryka snabbt. Ska ju iväg på utställningar och den ena kostar 200 kr så det är ju inte så farligt, men den andra kostar 200 kr plus att jag behöver boka box på plats eftersom den är uppe i sthlm och jag vet inte hans starttid så vill inte behöva gå runt där med honom hela dagen. Sedan vill man ju stanna en stund och kolla på dom andra hästarna. Å boxen kostar 800 kr... Så 1200 kr går dit nästa vecka.

Har räknat på alla utgifter denna månaden och kommit fram till att vi måste bättra oss vad det gäller maten. Men sen är det lite svårt att dra in på tex medicinkostnader. Dom gick på 800 kr denna månaden... Men snart är jag uppe i halva priset och det gör ju en del.

Nästa månad börjar på fredag men det blir svårt att köra snålmånad för vi börjar med en semestertripp till sthlm på lördagen.

@Matmissbrukaren Jäklar vad dyrt att hyra box. Är det en fast summa de tar ut oberoende av hur mycket du använder boxen? Är det en flerdagarsutställning så du har rätt att låta honom övernatta där med? Jag arrangerade två av de tävlingarna jag hållit i på nationell anläggning och de ville ha 200 kr/box. Vi tog inte ut någon kostnad utöver det då vi iofs inte hade för avsikt att gå i vinst ;) Då var det spån i boxarna så mockade man bara ur själv :)
F ö superspännande att ni ger er ut på en tripp dit! :)

@pepp Det är väl nästan så det ser ut för mig med. Väldigt uppmuntrande

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
27
· Visningar
2 562
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 185
Senast: Thaliaste
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 287
Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 572
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023