Snålmånad?

68 kr kvar :D haha. Det får bli snuspengar...
Samtidigt bra för nu kan jag inte gå ner och köpa godis som jag egentligen vill göra.

Gjorde två storkok igår med linsgryta och kycklinggryta så jag klarar hela veckan (pojkvännen är dessvärre bortrest...)

Istället för att köpa godis gjorde jag klyftpotatis som jag äter med aioli, lär ju stilla suget och är inte jätteonyttigt :)

På väg hem från Sthlm och det har gått rätt bra ändå tycker jag, trots mycket hästshopping :D
Hittade massa fint :love:
Finns bara Hööks och en annan urtråkig hästbutik hemma så besökte 5 st butiker här uppe för att kika på nytt.

Åt inte ute en enda gång mer än på Gröna Lund. Åt middag hos syrran och sparade massa pengar :)
Även att vi köpte i matbutiken för att laga hemma hos henne.

Båda hästutställningarna är betalda men dessvärre måste jag ringa hovslagaren imorgon då hästen fick för sig att tappa två skor medans vi varit iväg :meh:
Så jävla typiskt!

@Matmissbrukaren Hatar stressen kring tappskor, som de gärna skaffar när man tex ska på tävling och det bara inte får hända :crazy:
Apropå hästbutiker så finns ju Eriks Hästshop i Slöinge och sen Little Shop Of Horses i Laholm :) Även Sarwes sadelmakeri i Gullbrandstorp (dock inte stort utbud på just Sarwes men hon lagar och tvättar täcken och läder billigt!) Även Horsefarm i Falkenberg som jag dock aldrig besökt

Min nya månad börjar imorgon, min största last smink har denna månad enbart skett i form av 100 kr. Lite chockad själv :eek::p

@nexxa

Eriks brukar ha nytt inne. Det var där jag köpte nya sadeln :)
Finns ju OC i Laholm med men blir aldrig att jag kör dit. Har besökt Horsefarm med några ggr.

Ja, tappskor är bara :wtf:

Jamen nästa månad blir ju kul... Eller inte...
Ska flytta till ny ort vilket innebär dubbla hyror. Ska bli spännande att se imorgon när lönen kommit in och räkningarna är betalda hur lite som blir kvar. Men är inte super optimistisk, 1000:- är vad jag räknar med och alla korvören över det tas emot med jubel.

Nu jobbat jag fortfarande på gård med butik där gårdens egna kött säljs (jag köper och det dras från lönen) så nu innan jag slutar ska jag bunkra upp med köttfärs då att jag iallafall har det för hela månaden haha. I skafferiet finns lasagneplattor och typ bönor så jag klarar ett tredje världskrig. Menyn kommande månad blir havregrynsgröt m. linfrö och kokosolja (mättar bra) o mjölk. Lunch kommer uteslutande bli köttfärs, bönor och kampanjgrönsaker och kvällsmat får bli eh ja samma som till frukost.

Inte heller kommer jag ha råd med gymkort den månaden så blir en jävla massa promenader och cykeln ska användas flitigt mellan arbetspassen (jobbar delade pass och har 1 mil cykelfärd mellan)

Herregud augusti blir inte trevligt för fem öre. Ge mig era bästa tips och knep!

Känner att jag kan vara med här nu! Augusti månad kommer bli...torftig. Lönen är slut redan innan allt är betalt känns det som. Förhoppningsvis får jag tillbaka några slantar från försäkringsbolaget innan september men jag hoppas inte allt för mycket på det (har lagt fler tusenlappar än jag vill veta på min olyckskorp till häst senaste månaderna...).

Så. Bästa tipsen för billigt leverne?
Ska försöka dra ner på rökningen och mitt sjuka pepsi max-beroende (:p) åtminstone. Jag har semester till halva augusti ungefär och slipper undan lite bensinkostnader som tur är (pendlar ett par mil till jobbet varje dag annars), åker hem till föräldrarna en vecka och kan leva ganska gratis där - ska även passa på att sno med så mycket mat jag bara kan när jag ska hem igen, sån är jag :angel:

@Widerberg känns som vi sitter i samma båt ;) välkommen.

Hur som haver, nu är allt betalt och jag insåg till min förskräckelse att jag fick 2000 mindre än jag räknat med (jävlar vad glad jag är över att sluta från denna skit nästa torsdag) och nu så ska jag förhandla med hovslagare och stallägaren till där min häst står (stallplats hela augusti pga 2 månaders uppsägning men hästen åker med mig) om jag kan få betala det 25 augusti istället. Tror att det går att lösa, har bra relation till båda. Löser det sig så har jag 1000:- kvar och gör det inte det har jag 6:- kvar ;) kommer lägga undan 500 på ett konto jag har hos min fader. Så när halva månaden gått skickar han över dom.

Lönen landade på 17519 kr, när alla räkningar är betalade och bilen tankad så har jag kvar cirka 8600 kr skulle jag tro.

Det här SKA jag kunna lägga undan av! Blir tokig på mig själv...
Förde över 2000 kr som ska vara till mat (lär överskridas) samt 1000 kr till sparkontot.

Senast ändrad:
jag la undan 500 kr i spar kuvertet som jag hade över nu när jag gick pengar. Jag fick 800 kr av Mormor och morfar också som jag lagt undan till spar. Idag fick jag äntligen lön 2779 kr kvar efter hyran är betald. Fan va lite lön jag får nu efter att jag sagt åt dem att dra mer skatt! Hum... måste kolla tillbaka gamla löner och se vilken skillnad det är sen när jag kommer hem. 2779 kr till den 19nde då.

Är avundsjuk på er som kan spara undan så mycket som 10 000:-. Tycker jag tjänar hyfsat och inte har så mycket utgifter, skulle jag leva snålt skulle jag nog kunna spara 7 000:-.

Inser mer och mer att jag måste se över mitt sparande, var in på sparkontot och såg att de har sänkt räntan. :down: Tur att fonderna går så bra, men vill inte ha alla pengar i fonder pga skatten. Så nu vet jag inte hur jag skall göra. Tjänar nästan på att betala av mitt lån i stället för att spara undan pengarna?

@Monifa
Skönt att inte vara ensam... :p
Hoppas du lyckas deala med hovslagare och stallägare!

Det var inte riktigt så illa som jag först trodde - har drygt 6000 över idag, men hälften av det dras på autogiro den siste (dyrt skit som bilen och försäkringarna). Så det blir 3000 som ska räcka till bensin, en kväll i Borgholm (ikväll), födelsedagspresent till en kompis och ytterligare en utekväll. Tur att det är sånt som går att styra över hur mycket pengar jag gör av med.

Jag är glad att jag fick såpass bra lön som jag ändå fick denna månaden! Passande eftersom _allt_ och lite till tydligen skulle betalas just nu.

Inser mer och mer att jag måste se över mitt sparande, var in på sparkontot och såg att de har sänkt räntan. :down: Tur att fonderna går så bra, men vill inte ha alla pengar i fonder pga skatten. Så nu vet jag inte hur jag skall göra. Tjänar nästan på att betala av mitt lån i stället för att spara undan pengarna?

Hur menar du pga skatten? Du skattar ju på räntan du får på ett sparkonto också? Köp dina fonder via en ISK då om du inte gillar att skatta.

@grodan21 tvivlar på det, får specen på måndag. Är nog för att jag inte jobbat några helger :( är så glad att jag bytt jobb. 85% och högre lön tack vare betald ob (nått som min nuvarande chef inte vill veta av)

@Widerberg välkommen till Öland! ;)
Fick OK av hovslagaren så ett problem mindre.

Nä det var ju inte jätte illa måste jag säga, kunde vart värre ;)

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 608
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 185
Senast: Thaliaste
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 287
Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 572
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar