Snålmånad?

@Matmissbrukaren Jäklar vad dyrt att hyra box. Är det en fast summa de tar ut oberoende av hur mycket du använder boxen? Är det en flerdagarsutställning så du har rätt att låta honom övernatta där med? Jag arrangerade två av de tävlingarna jag hållit i på nationell anläggning och de ville ha 200 kr/box. Vi tog inte ut någon kostnad utöver det då vi iofs inte hade för avsikt att gå i vinst ;) Då var det spån i boxarna så mockade man bara ur själv :)
F ö superspännande att ni ger er ut på en tripp dit! :)

@pepp Det är väl nästan så det ser ut för mig med. Väldigt uppmuntrande

Känns hemskt.. (och då har jag inte ens lagt undan nånting heller) har bara räkor och fiskpinnar i frysen... hrm.
Skyller på mitt ikeabesök samt för mycket shopping, att man aldrig lär sig...

@Matmissbrukaren Jäklar vad dyrt att hyra box. Är det en fast summa de tar ut oberoende av hur mycket du använder boxen? Är det en flerdagarsutställning så du har rätt att låta honom övernatta där med? Jag arrangerade två av de tävlingarna jag hållit i på nationell anläggning och de ville ha 200 kr/box. Vi tog inte ut någon kostnad utöver det då vi iofs inte hade för avsikt att gå i vinst ;) Då var det spån i boxarna så mockade man bara ur själv :)
F ö superspännande att ni ger er ut på en tripp dit! :)

@pepp Det är väl nästan så det ser ut för mig med. Väldigt uppmuntrande

Jag ringde dom innan idag och hörde med dom. Det stod inte specificerat hur mycket man fick använda boxen. Men tävlingarna är på lördag och söndagen och hon sa att det är okej att komma redan på fredagskvällen om man har långt att köra, och få stanna till måndagen så man kan ta det lugnt sen när man ska köra hem från tävlingarna. Så 3 nätter får hästen utnyttja boxen, och så ingår det två balar spån :)
Men jag ska eventuellt ha honom hos en vän uppe i sthlm så jag behöver isf bara boxen över lördagen. Samma pris oavsett.

@pepp Jag bannar mig själv varenda månad när jag sitter och är lite bitter över ekonomin den sista tiden och tänker att det ska jag minsann inte göra om. Skönt man lär sig av sina misstag :banghead:
Har du några andra basvaror du kan dryga ut med? Typ pasta, ris, nudlar eller grönsaker?
Här finns för tre middagar hemma. Idag blev det smörgås, inte vidare hungrig. Så då är det bara att trolla käk 7 dgr till. Och en brakfrukost då familjen kommer på måndag och behöver husera någonstans på förmiddagen. :crazy:

@Matmissbrukaren Oj, det var många dagar man fick nyttja, då känns det ju såklart helvärt det och skönt att ha en kompis stall som backup :up:

@pepp Jag bannar mig själv varenda månad när jag sitter och är lite bitter över ekonomin den sista tiden och tänker att det ska jag minsann inte göra om. Skönt man lär sig av sina misstag :banghead:
Har du några andra basvaror du kan dryga ut med? Typ pasta, ris, nudlar eller grönsaker?
Här finns för tre middagar hemma. Idag blev det smörgås, inte vidare hungrig. Så då är det bara att trolla käk 7 dgr till. Och en brakfrukost då familjen kommer på måndag och behöver husera någonstans på förmiddagen. :crazy:

@Matmissbrukaren Oj, det var många dagar man fick nyttja, då känns det ju såklart helvärt det och skönt att ha en kompis stall som backup :up:

Jamen jag med! Hur svårt ska det vara liksom?! Måste verkligen ta tag i detta och försöka skaffa mig ett ordentligt sparande!
Jo, jag har lite basgrejer hemma, ris, linser och så :) så tänkte slänga ihop lite linsgryta/soppa nån dag och så ska jag försöka snylta hos pojkvännen lite också :D

@pepp Du kan ju säga att de måste lägga om några rör så du är utan vatten tills fredag nästa vecka och behöver bo hos honom :angel: om du "stukar" foten också kanske det kan bli riktigt avkopplande dagar ;)

Då är det bara tre dagar kvar på månaden så dags att lägga upp en budget över hur månaden ska se ut. Hade ju inte det denna månaden för ville vara lite mer fri vad jag valde att lägga pengarna på, men nu får det bli mer strikt den kommande månaden.
Dags att lägga undan till CSN igen. Nästa betalning är i augusti så delar kostnaden på två månader.

Å sköta maten. Det gjorde vi inte denna månaden. 2500 kr över vanliga gränsen :crazy:

Det känns som tiden går sjukt fort, känns som "ny månad" händer i megafart. Får lite ångest över det :eek:

@Matmissbrukaren Mycket hämtmat? :)

Både ja och nej. Varit iväg på utställningarna och då har det blivit mat där och sen igen på vägen hem.
Å pizza en gång och kinamatslunch på stan en annan gång. Kinamaten gick på 300 kr bara den, å pizzorna brukar bli runt 250 kr. Så 550 kr bara där. Varsin hamburgare till mig och tösen på en utställning, 50 kr st och sen fick det bli MAX på vägen hem, 100 kr till. Så 750 kr på utemat som jag kommer ihåg såhär direkt.
Det tickar lätt på.

Hade tänkt att jag skulle kunna ha kvar 500 kr den 18onde så jag kan lägga undan det i sparkuvertet.. men det ser tufft ut alltså. har 579 kr på kortet, har alltså 79 kr att leva på till fredag morgon. Men det kan ändå gå.. för jag ska göra pannkakor nu som kommer räcka ikväll, sen imorgon på lunch ska jag ut och äta med pappa tror han betalar. Sen har jag resterna av pannkakorna till middag. Sen förhoppningsvis till lunch på torsdag. Sen på torsdagkväll får jag nog äta hos päronen eller nått sånt! Då går de jU!

@_FiA_

400 kr i kuvertet är inte dåligt det heller :)
Du ska ju inte behöva leva på luft. Sen är det bra att spara men mat behöver man!
nää man ska inte behöva leva på luft, men för mitt tvång så är det jävligt bra att hoppa över middagen faktiskt, så kanske gör de på torsdagen om jag inte åker till päronen :)

Lyckades lägga undan 400 kr, nöjd med det :)

Nu har jag 696 kr kvar till den 25e, fredag alltså då får jag lön. Jag har äntligen betalat av hela hyran som jag låg efter nu, så jag slipper ha det hängandes över mig. Jag har unnat mig lite smink nyss för 400 kronor ungefär, så som sagt så har jag då 696 kr kvar till fredag. Får se om man kan ha något av det kvar till sparandet.

Du vet väl att man kan betala CSN månadsvis? :)

Det vet jag :)
Men det är ju bara att lägga undan den summan varje månad och betala per kvartal. Har bara två avbetalningar kvar så fortsätter per kvartal, sen är jag skuldfri :bump:
Betalat av i 8 år nu så det känns skönt!

Är på semester uppe i Sthlm nu, kom hit i lördags. Och det går förvånansvärt bra att inte shoppa ihjäl mig :p

Har hittat allt möjligt fint men inte köpt något av det. En klänning till tösen, två coola brickor från delicatobutiken och lite hästprylar har jag dock köpt.
Ska försöka fortsätta på detta spåret. Blir dock en hästpryl imorgon med. Funderade på att köpa den idag men tänker på det tills imorgon, men jag har tänkt färdigt och vill ha den.

Var förresten på Ikea och shoppade lite igår. Men hade två presentkort kvar sen förra året så betalade bara 26 kr för allt vi köpte :)

Jamen jag med! Hur svårt ska det vara liksom?! Måste verkligen ta tag i detta och försöka skaffa mig ett ordentligt sparande!
Jo, jag har lite basgrejer hemma, ris, linser och så :) så tänkte slänga ihop lite linsgryta/soppa nån dag och så ska jag försöka snylta hos pojkvännen lite också :D

68 kr kvar :D haha. Det får bli snuspengar...
Samtidigt bra för nu kan jag inte gå ner och köpa godis som jag egentligen vill göra.

Gjorde två storkok igår med linsgryta och kycklinggryta så jag klarar hela veckan (pojkvännen är dessvärre bortrest...)

Jag gjorde världens fynd igår på Willys!

Skulle in och handla lite snabbt till middagen och ser att dom sålde ett 24 flak Pepsi Max för 50 kr!
Dom kostar 90 kr annars. Och Pepsi max beroende som jag är så köpte jag tre flak. Kanske köper något mer med mig hem om det finns. Jag brukar dricka 4 flak på en månad ungefär.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
27
· Visningar
2 562
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 185
Senast: Thaliaste
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 287
Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 572
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar