Snålmånad?

@grodan21 Jo, fast du ska upp i ganska så höga summor innan du verkligen får en kännbar avlastning ekonomiskt av tandvården :) Har man omfattande problem kanske man når dit på ett år, om det går med tider osv. Så jag hade gärna sett lite mer humana kostnader. Lite mer anpassade för tex studenter, pensionärer osv.
Har funderat på en tandvårdsförsäkring men hittar ingen hittills som känns värd det

@nexxa
För mig tog det bara någon månad... Men då var jag bara 20. Men måste säga att jag är nöjd över min tandvårdsförsäkring, betalar bara 83kr i månaden.

Fast har man mycket begränsade besvär - typ inga. Nån enstaka lagning vart femte år så vinner man inte på det i längden. Jag hade förlorat på det, trots en sönderslagen tand i underkäken för två år sen som behövt fixas vid två tillfällen.

Fast har man mycket begränsade besvär - typ inga. Nån enstaka lagning vart femte år så vinner man inte på det i längden. Jag hade förlorat på det, trots en sönderslagen tand i underkäken för två år sen som behövt fixas vid två tillfällen.

Det har jag inte tänkt på! Har aldrig haft ett hål eller liknande...

Mig vill de träffa två gånger om året, plus att jag har haft en krånglande lagning... Så tycker att det är prisvärt.

390 kr för vaccinationen idag.

Sista extrautlägget imorgon med hovslagaren imorgon och sen hoppas jag slippa fler utgifter.

Ska dock anmäla hästen till en utställning i sthlm som är i augusti men den ska betalas senaste 27e juli så det går på nästa månad. Är bara 200 spänn.

Fortsatt snålande för min del. 1400 kr på kontot nu fram till den 18nde när jag får FK. Har satt över 500 kr av dom på sparkontot som jag ska försöka att inte röra. Då kan jag ta ut dem och lägga i spar kuvertet. 900 kr har jag då alltså att röra mig med till den 18nde. Borde gå!

Jag känner att det skulle vara väldigt värt med försäkring för tandvård. Jag äter mediciner som gör att jag alltid är torr i munnen och det är totalt förödande kan man lugnt säga.

Så nu har jag en plan för mina kvarvarande 600 kr.

Återvinningspåsar ska inhandlas men dom kostar 30 kr.
Funkar dessa "ben" för katten så ska fler sådana inhandlas och då i storpack vet dock inte vad det går på ännu ska kolla upp lite priser.
Sen är det en lunch ute och lite glass för det är sommar och jag är ledig nästa vecka. Å andra sidan går det inget på fika på jobbet den veckan.
Sen är det även bio men där är allt undanstoppat redan så det går inte på dom 600 kr.

F*n där har man säkert slösat 100 spänn på att sitta i telefonkö i en timme till psykiatrin, där en telefonröst säger "vi tar strax ditt samtal du är först i kön" Men en hel timme har jag lyssnat på det meddelandet sen tog telefontiden slut. SUCK! så måste man göra om samma procedur imorgon eftersom jag lär ju prata med dem. :/.

F*n där har man säkert slösat 100 spänn på att sitta i telefonkö i en timme till psykiatrin, där en telefonröst säger "vi tar strax ditt samtal du är först i kön" Men en hel timme har jag lyssnat på det meddelandet sen tog telefontiden slut. SUCK! så måste man göra om samma procedur imorgon eftersom jag lär ju prata med dem. :/.

Du har inte direktnumret till någon där som kan hjälpa dig istället?

Det är i såna lägen jag är glad över att jag får ringa, smsa och surfa helt utan begränsningar på mitt abonnemang. Kommer aldrig någonsin byta och jag kan säga att min operatör inte är glad på mig :p

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
27
· Visningar
2 556
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 185
Senast: Thaliaste
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 287
Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 572
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar