Sv: Snacktråden (troligtvis nummer 126 eller nåt)
*kl*
Jag måste verkligen börja rida för någon. Kände det sist jag red Pá att jag inte riktigt vet vad jag håller på med. Typiskt dåligt på en unghäst. Och just nu känns det som att jag bara kommer att förstöra honom. Yyyyl.
Han skjuter ut höger bog, särskilt tydligt i höger varv, där han faller inåt i hörnor och volter, och inte riktigt kan runda sig.
Det jag försöker göra nu är att fortsätta jobba med Kyras ABC, och sidförande, för att hitta kontrollen över både fram- och bakdel. Det känns som att det är svårt att göra nåt öht innan det sitter? Jag behöver lite verktyg!
Annars trivs jag fantastiskt bra i nya stallet, ridvägarna (som vi än så länge bara har promenerat på) är underbara, kilometerlånga raksträckor på en gammal banvall, tex. Folk i stallet är trevliga, och jag har blivit lovad att få låna en äldre häst av en kvinna i ett annat stall på gården, för att inte bara behöva rida unghäst utan få känna hur det kan kännas. Kvinnans dotter ska dessutom hjälpa mig med pysen, tex med töltsättningen. Då kan jag följa med ut på den äldre hästen när hon jobbar med Pá, så kan jag se hur hon gör. Otroligt bra, och väldigt generöst på alla sätt och vis.
Fast sen kan jag inte låta bli att tycka att det är så pinsamt att jag är så dålig. Jag har varit öppen med det hela tiden, och sagt att jag inte har kommit så långt med utbildningen av Pá, och att jag själv inte ridit kontinuerligt på flera år. Och jag är medveten om att jag behöver hjälp. Men ändå. Folk måste ju se mig och undra vad i hela friden jag tror att jag håller på med *beklagar mig*