Snacktråden (troligtvis nummer 126 eller nåt)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Snacktråden (troligtvis nummer 126 eller nåt)

Erlingur är just nu den bästa jag ridit för. Han passar mig, mina hästar och min filosofi på ridning. Han är lugn och kommer med små verktyg som gör otrolig skillnad! Han är noga med att unghästarna inte ska bli uttråkade eller ridas för hårt i början :)

Nej jag vet! Herregud vad tiden gått fort! Längtar efter att träffa galningen i magen :p

Knapplån

ÅHHHHH underbart väder (ja jag vet att jag tjatar, men det har tills för typ 2veckor sen varit en jäkligt tuff och trist vinter och vår (vädermässigt) men nu lyser solen för fulla muggar och jag har kunnat rida i fleece nästan hela dagen, kan man vara annat än glad då?? Trots att pojkvännen lämnat en ensam i stallet för att jobba in lite kosingar i Norge :)
Hästarna var som en bergodalbana idag, vissa gick som små stjärnor och de andra gick som jag vet inte vad - de fanns inget mellanting, antingen kanon eller ja inte ;) Men jag är glad då de var fler på kanonsidan än den där andra :)

Vad händer och sker i era stall?? Fint väder i Svearike??

//Petronella och alla hästarna

Nix skitväder, i alla fall i min del av Svearike:mad:.

Ärligt urless på att det med jämna mellanrum (precis när det börjat torka upp lite) dimper ner stora mängder blötsnö.
Håller mest på att grejar med lammande får och sånt och längtar efter att det ska gå att rida ut lite i naturen utan att göra hela nejden till en leråker.
Får hålla mig på ridbanan och de ytterst gropiga grusvägarna med enormt stora pölar överallt på.

På bästkusten är det solsken som alltid :angel:
Haha, nä vi har haft riktigt tråkväder vissa dagar, men nu börjar våren komma. Lite halvmulet men varmt imorse och framåt lunch sprack det upp och jag satt ute i kortärmat och solade när jag väntade på jobbet. Riktigt skönt var det!!

Börjar bli riktigt sugen på att ta en strandritt nu snart. :love:

Har nu bokat in en andra kurs längre fram i vinter, det är ju massa massa månader kvar. Men skit samma, känns riktigt kul!!

Halvknapp.

Om någon här råkar åka till/beställa något från Ag*rsta någon dag, så får ni gärna hojta till via PM!
Har hittat en underbar tröja på rea som jag skulle vilja köpa men vet inte hur det skulle bli med frakt osv. hit till Estland ( eller hem till mina föräldrar i Finland.)

So let me know om någon kan samarbeta med mig lite! ;)

En tanke, du har inga barn o man som hinner med alla dessa hästar va? hihi
Jag är glad om jag hinner med två hästar någonrlunda och då hinner jag inte träna/tävla eller har inte råd med det heller för den delen.

*kl*

Jag måste verkligen börja rida för någon. Kände det sist jag red Pá att jag inte riktigt vet vad jag håller på med. Typiskt dåligt på en unghäst. Och just nu känns det som att jag bara kommer att förstöra honom. Yyyyl.

Han skjuter ut höger bog, särskilt tydligt i höger varv, där han faller inåt i hörnor och volter, och inte riktigt kan runda sig.

Det jag försöker göra nu är att fortsätta jobba med Kyras ABC, och sidförande, för att hitta kontrollen över både fram- och bakdel. Det känns som att det är svårt att göra nåt öht innan det sitter? Jag behöver lite verktyg!

Annars trivs jag fantastiskt bra i nya stallet, ridvägarna (som vi än så länge bara har promenerat på) är underbara, kilometerlånga raksträckor på en gammal banvall, tex. Folk i stallet är trevliga, och jag har blivit lovad att få låna en äldre häst av en kvinna i ett annat stall på gården, för att inte bara behöva rida unghäst utan få känna hur det kan kännas. Kvinnans dotter ska dessutom hjälpa mig med pysen, tex med töltsättningen. Då kan jag följa med ut på den äldre hästen när hon jobbar med Pá, så kan jag se hur hon gör. Otroligt bra, och väldigt generöst på alla sätt och vis.

Fast sen kan jag inte låta bli att tycka att det är så pinsamt att jag är så dålig. Jag har varit öppen med det hela tiden, och sagt att jag inte har kommit så långt med utbildningen av Pá, och att jag själv inte ridit kontinuerligt på flera år. Och jag är medveten om att jag behöver hjälp. Men ändå. Folk måste ju se mig och undra vad i hela friden jag tror att jag håller på med *beklagar mig*

Ojojoj, de där orden hade lika gärna kunnat vara mina. Känner igen precis allt, förutom att jag tyvärr inte har någon äldre häst att träna på. Ett tag funderade jag faktiskt på att skaffa en medryttarhäst, behövde inte vara en isis ens, bara för att få känna på mågot annat. Men jag har varken tid eller råd med det, så det blev aldrig av. När jag är klar med min utbildning skulle jag vilja skaffa en äldre, duktig häst. Typ 12-15 år och välutbildad. Och en liten bäbis också som är lagom att börja med när Sol blivit lite äldre och utmaningarna lite annorlunda.

Det hade varit drömmen i alla fall.

Det är säkert inga problem med frakten till dig om du mailar och frågar dem :)

Måste bara flika in här till Gullan. :)
Jag tror att det är ENORMT olika vad man hinner och inte och hur man prioritearr och vad man orkar med. Jag vet många som har både en och flera hästar och både tävlar och tränar även fast de har barn (ett eller flera).

Jag har ju valt bort häst nu under ett par år för att till 100 % kunna hänge mig åt att vara familj (det är det jag tycker är roligast - vilket jag INTE hade förväntat mig innan jag fick barn).

Nu är det ju vår så nu har jag svår klåda i "häst-tarmen" men jag kan nog tänka mig att "hästa" typ en dag i månaden eller så, resten av tiden vill jag ägna åt familjen (och när jag inte ägnar mig åt den vill jag ägna mig åt andra saker som att surfa på nätet och duscha länge. :p

Slänger in lite nya kort på Solstrålen. :love:

540545_3719724472971_1271560364_3516867_1438437972_n.jpg

580971_3719770354118_1271560364_3516877_1942127889_n.jpg

Jag tror du nedvärderar dig själv! Du är inte i närheten av att vara så dålig som du fått för dig. :) Måhända är du lite ringrostig, men det kommer tillbaka, sjukt bra att rida för instruktör dock.
PEPP! :)

Jag övade sidförande från marken först, inget avancerat alls, bara att pållan skulle flytta på sig medan jag grejade med henne. Sen tog jag med det upp på ryggen och krävde i början bara ett steg åt sidan, se beröm. När jag skulle börja träna sidförande på allvar gjorde hon enkelt en snygg skänkelvikning :o Jag blev mäkta förvånad. Antingen gjorde jag helt rätt i inlärningen eller så har pållan talang för just sidförande :)
Kanske ingen hjälp för dig, men så gjorde jag :)

Senast ändrad:

Brolinskan: Tack ska du ha! Jag försöker komma ihåg dagen då jag inte var helt hopplös :P Men du har rätt, att rida för instruktör är väl alltid en bra idé, om man har möjlighet, vilket jag har.

Echa: Han står utanför Rimbo norr om sthlm

Gimlan: ALLT är till hjälp för mig, så tack! :P

Jag ska pyssla på själv den här veckan och nästa, och sen ska jag resa bort ett par veckor, så Pá får stå då. När jag kommit hem ska han få skor, och då får det dra igång på allvar. Då ska jag rida lektion, och vi ska hitta tölt. Så det så!

Ska bli roligt att se er utveckling ihop. Är han en egen uppfödning?

*kl*
Jag och Eros har haft lite diskussioner om broms och tempo. Oftast så sker det en konflikt iom att jag vill bromsa och han vill öka. Men igår gick han jättefint och vi red en liten längre tur i det fantastiska vädret tillsammans med min sambo på Glód. Idag ska jag på tömkörningslektion för Anders Eriksson, vilken jag har hört mycket gott om, så det ska bli kul. Funderar även på att börja med longreining, en träningsform som passar mitt tänk.
Annars letar jag häst för fullt och kanske blir jag ägare till två nya hästar framöver. Känns väldigt ovant att för en gångs skull vara spekulant och inte försäljare. Men så går det när man säljer hästar man borde haft kvar. Förövrigt r salumarknaden väldigt konstig, när jag sålde hästar upplevde jag att den var knökfull med hästar och nu har jag svårt att hitta en enda som skulle kunna vara intressant. Moment 22.

*KL*

Igår red min kompis ut på Laukur och hade med sig sin kompis som red hennes häst :)

Jag var rastlös och hade lite förvärkar så jag tog in båda hästarna och borstade dom åt dom så det var bara och sadla och rida iväg när dom kom :)

Eftersom jag inte kan rida själv så får jag borsta, pussa och mata under tiden hehe. Men jag älskar att pyssla med hästarna och jag kan stå i evigheter och bara pussa och krama på Laukur, han är helt underbar :love: Kär i den hästen!

Dom var ute en längre tur igår och Laukur hade fått springa när han ville (kontrollerat givetvis) men tillslut skulle han springa mest hela tiden så hon fick hålla in honom. Han är ju knappt tränad alls sen nyår så man får ta det lugnt med honom :) Men han är sååå positiv och älskar att vara ute. Min kompis sa också att han är väldigt rolig och trevlig att rida och ha med och göra.

Han kommer bli en superhäst tror jag! Min gosegris och en trevlig och positiv ridhäst. Ska bli spännande och se hur han är på tävlingsbanan sen :)

Kul att leta häst ändå! Vad letar du efter mer specifikt? :-) "Din gamla Rán" har troligen hittat ett nytt hem nu, hos vänner till ägarna som tidigare köpt häst av dem. Det blir nog jättebra för henne. Hon flyttar till norra Gotland.

Åh vad skönt att höra! Fina Rán. Vet du vem som äger hennes Kjarni-avkomma?
Jag letar efter ett sto med mycket kapacitet och intressant stam. Först och främst som tävlingshäst men framöver även för avel. Tror jag har dammsugit hela Island vid det här laget, har nästan inte hittat något kul i Sverige.
Sen har jag dessutom hamnat mitt i ett väldigt oplanerat hingstköp som förhoppningsvis blir av (det började med planer att betäcka med honom och sedan helt plötsligt så vet jag inte vad som hände..), men det är inte riktigt klart ännu.

Åh jag vet hur det är att vara höggravid och inte kunna rida=( Men du har tur att du kan rida så fort du känner dig pigg iallfall=) Min var ju inte äns inriden när jag kände mig piggare efter fl. Hoppas allt går bra och att den lille/a kommer snart=)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
4 015
Senast: Sasse
·
Tjatter En gång för länge sedan (så länge sedan att du inte var född, och kanske inte heller dina föräldrar) var det 4 barn som på grund av...
39 40 41
Svar
804
· Visningar
18 564
Senast: cirkus
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 596
Senast: Hedinn
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 456
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar