Snacktråden (troligtvis nummer 126 eller nåt)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Snacktråden (troligtvis nummer 126 eller nåt)

*kl*
Länge sedan jag uppdaterade nu igen. Rósa har sisådär 1½ vecka kvar till beräknad fölning, och riktigt rund om magen är hon i dagsläget:
IMG_2307.jpg

Vad skönt det ska bli när all vinterpäls är fälld så hon inte behöver gå runt med den där fula klippningen (som vart resultatet av regnskållor i vintras).

Just nu räknar jag dagarna tills fölis dimper ner, det är så sjukt nervöst! :o

Fina tjejen!

Jag vet att du sålde dina andra men hur blev det, köpte du Dala(dis?)

Aha trode du hade islandshäst, Men travare är trevliga hästar med, har haft 3 själv=)

Knapplån

Idag när jag kom ut från jobbet var de snöstorm och allt vad lust till att ens vara utomhus flög bort så Jorunn fick vila idag med. Men det gör inge hon har gått så bra nu i veckan=)

Väntar på min ridfilm men hon har mycket och göra som ska fixa den.Men så fort jag får den ska ni få se hur ett typiskt dressyrlektion kan se ut idag för oss. Mkt nya övningar och snurr i min skalle men är överlag mkt nöjd=)

*kl*
Länge sedan jag uppdaterade nu igen. Rósa har sisådär 1½ vecka kvar till beräknad fölning, och riktigt rund om magen är hon i dagsläget:
IMG_2307.jpg

Vad skönt det ska bli när all vinterpäls är fälld så hon inte behöver gå runt med den där fula klippningen (som vart resultatet av regnskållor i vintras).

Just nu räknar jag dagarna tills fölis dimper ner, det är så sjukt nervöst! :o

hhaha det var en ny variant av rakning.. varför har du rakat så?? Brukar ju va rygg och kors man sparar för att hästen inte ska bli kall och öm där??

Nått med fölningen??

Hon har islandshästar också plus en hel del andra raser med som tex fjording och arab.

Hon har islandshästar också plus en hel del andra raser med som tex fjording och arab.

aha en riiiktigt gott och blandat påse=)

Om jag fick drömma mig bort skulel jag vilja ha en egen flock på följande!

Islandshäst
Maffis friserhingst
Maffig holsteinerhäst
Maffig P.R.E
maffig paint
:love:

De vore nått=))=

Ja, det är väldigt spännande, det känns faktiskt overkligt att hon snart ska bli mamma, min lilla skäck! Hon är betäckt med Magni från Gnubbarp :)

bellabus: Nej tyvärr blev det inte så, Daladis är såld till Uppsala. Jag saknar henne grymt mycket, men är glad över den tiden vi hade ihop i alla fall!

Niela: Som FengurLaugar redan svarade så är det pga regnskållor som hon drabbades av i vintras, riktigt mycket fick hon över hela ryggen så klippning var bästa alternativet.

OOh va spännande:):) Alltid kul med föl, men jag måste följa dig lite extra nu då min kuse blir farfar till ditt föl:love:

Nämen oj, äger du Thor? Vad kul :) Berätta mer! Hur är han?

Thor är fantastisk, underbar, vacker, kraftfull, klok!! Ger en ridkänsla som är makalös!!! Det häftigaste är att han är enormt trevlig att rida men det känns att det kokar en kraft under en när man rider, så man ser ut som ett barn på julafton när man sitter på! Ashäftig rent ut sagt!!
(behöver jag tillägga att jag är Thorfrälst??) :angel::love:

:love:Japp, jag är mycket stolt ägare till THor:love::love:

Han är den mest fantastiska häst jag någonsin suttit på:):):) 5 taktfasta välseparerade gångarter, välriden lydig men en sån power och kraft jag aldrig någonsin i hela mitt hästliv varit i närheten av att känna:) Dock otroligt snäll och klok häst å tom mina små barn ridet ut på han:)

Fråga på om de e nått jag glömt:) Ett enkelt ord, han är helt fantastik på alla sätt:love:

Jag lovar att det inte bara är i dina ögon...

Förut hade jag en väldigt positiv bild av MJ och hon stod väldigt högt upp på våran lista över tänkbara ryttare när vi skulle avelsvisa ett av våra ston. När anklagelserna mot henne sedan dök upp ställde jag mig väldigt frågande till om det verkligen kunde vara så illa som det lät. Det stämde helt enkelt inte med den bild jag hade av henne. I det läget hade det gjort stor skillnad om hon hade trätt fram och bemött anklagelserna och hjälpt till att reda ut vad som gått fel. Vi är inte mer än människor och alla kan vi göra fel någon gång.

Nu valde hon en annan väg och har på ett mycket effektivt sätt fått sig själv att framstå som en person som jag aldrig någonsin skulle vilja ha något att göra med - oavsett om hon verkligen har gjort allt hon anklagas för eller inte. Undrar om hon själv inser hur mycket hon på egen hand har lyckats förstöra sitt eget varumärke.

Jag håller med dej, just så tänker jag också.

Vad härligt, då hoppas jag att fölis kommer brås mycket på farfar :D

Seidie: Hur länge har du haft honom? Går han fortfarande i avel? Jag valde Magni just för att jag hört så mycket positivt om hans temperament, och det verkar han ju ha fått från Thor då :)

KL

Jag har ingen aning om vad exakt som har hänt, men under den senaste veckan har Dimma gått framåt helt otroligt mycket, hon har varit så underbar alla dagar som jag har ridit. Hon var så mjuk och fin i skritten idag och arbetade helt superbra och använde ryggen bra. Sen i tölten var hon såå maffig och traven var helt två-taktig och började närma sig helt rätt form. Ahhh, svävar på rosa moln just nu ;)
En sak som jag just nu dock funderar på är vad är bästa sättet att få hästen att byta från pass till galopp? Tänker såhär inför femgång där man inte riktigt har tid att ta ner till skritt och sen lyfta galopp därifrån.

IMG_1458.jpg

Finaste flickan

Rid INTE pass-galopp övergångar, NO WAY!
Från passen tar du ner till tölt, från tölt fattar du sedan ny galopp och så en ny passläggning.

:) Jag har haft han i två år:) och både ja och nej. Han betäcker mina ston och ev nån utifrån där jag vet att stoet är hanterbart och snäll med Thor:)
Pga skaderisken då han än dock är 21år i år så har jag valt att inte officielt ha honom tillgänglig för avel.
Han är alldelens för viktig för mig både som "person" läromästare och pappa till mina framtida stjärnor för att ta några onödiga risker:)

Magnis mamma är oxå ett jkligt fint sto som lämnar:love: avkommor:love:
Men vad jag hört så är Thor´s avkommor rätt sävliga i temperamentet:) men med bra och separerad gång:)

I föl 2011 tråden finns en hel del bilder på mina två avkommor efter Thor:)

Nej just ja, tänkte inte så långt att det ju verkligen inte är bra att ta galopp från pass. Men hur får man lättast galoppen får tölt utan att hon tar pass genast? Tar nästan alltid galopp från trav då hon hellre tar pass direkt från tölt istället för att lyfta galopp.
Oj va jag känner mig som en nybörjare som ställer så mycket frågor hela tiden, men utnyttjar nu att här finns så mycket duktiga människor ;) Och har inte väldigt mycket erfarenhet att träna en femgångshäst

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 993
Senast: Sasse
·
Tjatter En gång för länge sedan (så länge sedan att du inte var född, och kanske inte heller dina föräldrar) var det 4 barn som på grund av...
39 40 41
Svar
804
· Visningar
18 560
Senast: cirkus
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 559
Senast: Hedinn
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 430
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Kattbilder #10