Två av fem på vanligt tränsbett. Var det ovanligt många eller hur menar du
Nej det var inte ovanlig alls. Som det brukar. Men jag läser ofta i trådarna här på forumet att många icke AR-ryttare tror att i stort sett alla ARryttare rider på blank stång. Jag ville bara påpeka att så är inte fallet.
Ang diskussioner om bilder mm. För egen del är det helt ok om andra vill ägna sej åt en ridstil som AR tex, men inte att man säger (som du ofta gör) att det är samma mål, samma krav och samma ridning i stort sett som i klassisk dressyr dvs det tävlingsdressyren grundas på.
Som jag påpekat mängder av gånger så säger jag igen:
För mig är det samma mål som jag hade innan jag ändrade mitt sätt att träna. Det är garanterat inte så för alla.
Migo däremot skrev i annan tråd att det är stora skillnader i utbildningstrapppan för AR och utbildningsskalan (tävlingsdressyr som migo kallade det) och det tycker jag är helt ok då.
Utbildningsgången är helt annorlunda ja. Det håller jag med om. Jag går inte alls samma väg nu som tidigare, men mina mål är de samma. Jag tar en annan väg mot målen helt enkelt. Så är det för mig. Om det är typiskt AR eller tvärtemot otypiskt för AR vet jag inte och ärligt talat spelar det ingen roll för mig. Jag tränar, trivs och utvecklas, så jag är nöjd och glad.
Sen kan jag personligen kanske inte förstå hur man får ihop det till vettig träning enligt det som BB förespråkar och ha synpunkter på hans koncept, men det är en annan sak, man kan då diskutera innehåll, precis som när det gäller annat där man har olika åsikter
Jag tycker det är svårt för mig att diskutera honom eftersom jag aldrig träffat, ridit för eller ens lyssnat på honom. Jag vet inte hur likt honom mina tränare undervisar. Bättre att hans elever diskuterar just honom och hans sätt att undervisa i så fall, så det blir relevant.
Men säger man som du att det är inga skillnader egentligen så är det klart att det blir en helt annan diskussion, med dej
OM man som jag ser stora skillnader.
Som sagt, det är stor skillnad i hur man tränar mot målen, men målen behöver inte skilja. Det är HUR man tar sig framåt som är den stora skillnaden. (Detta har jag skrivit så många gånger så jag tror inte du missat det faktiskt)