Snacktråd för AR-frälsta!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Snacktråd för AR-frälsta!

Oj! Tack för komplimangen! Vi hade superkul :D

Jag skulle gärna se era igångsättningar från skritten till traven. Har du några sådanna upplagda? Är nyfiken på hur ni arbetar med dom.

Om du vill veta vad jag ser just nu så läs vidare, annars kan du strunta i resten :D

Det jag ser på din film är en travare som har bra skjutkraft :) Det är nice. Det är kul. Jag är lite avis :D Jag tror att du har mycket gratis där.

Det jag gärna skulle se mer av är vilandet i steget. Du har en bra sökning tycker jag och jag tycker det ser ut att du har tillräckligt bra sökning för att faktiskt jobba lite med vilandet i steget. Har ni jobbat något med travövergångar från skritt via "skolskritt" eller vad jag ska kalla det? Du rider ju på stång (eller såg jag fel? :o ) och den kan du ju använda dig utav i det läget, det är ju ett bra kommunikationsverktyg. Det är därför jag är nyfiken på era övergångar, hur de ser ut och hur du rider upp från skritten till traven. Det är ju superbra att öva traven, men jag tror att du kan få ett mer effektivt arbete och få en riktigt bra sökning som kommer ur bärkraften fram till påskjutet genom att öva övergångar och korta - långa steg i traven istället för att bara öva långa steg i traven. Vad tror du om det?
:)
 
Sv: Snacktråd för AR-frälsta!

Jag tycker också fios förklaring är bra. Men eftersom jag vet hur frustrerande det kan vara och sitta och känna att "gaah, det GÅR inte att få den där bogen på plats!!" så tyckte jag det blev en förenklad version. Den bygger ju på att man faktiska behärskar att med hand/skänkel hålla bogen på plats eller åtminstone flytta tillbaka den när det glider iväg.
Själva konceptet att flytta tillbaka framdelen på bakdelen är i sak samma.

Om jag säger såhär, det är ingen förenklad version utan precis så enkelt som det kan bli OM man gör sitt grundarbete korrekt och på ett logiskt och systematiskt sätt.

Sen är det ju självklart svårt som ryttare att klara av att göra grundarbetet korrekt, sitta rakt över i balans osv osv eftersom det är jäkligt svårt att rida, men desto viktigare att man följer utbildningstrappan eftersom den leder fram till ett logiskt och systematiskt arbete i sig. Gör man det har man mycket gratis! Det är liksom det som är grejen med att följa utbildningstrappan.
 
Sv: Snacktråd för AR-frälsta!

Tack för tipsen :) Korta-länga ligger som nästa steg för oss men det du ser på filmen är enbart de "bättre" travbitarna. Detta var bara andra träningspasset på några dagar där vi för första gången får till den här sökningen, och den formen är inte alls stabil än. Övergångarna tränar vi redan en del på genom att komma fram i trav ur avslappning och sökning. Mer än så kräver vi inte än för han drar gärna upp huvudet och spänner sig. Så en sak i taget :)
 
Sv: Snacktråd för AR-frälsta!

Okej, jag förstår. Men det skulle ändå vara intressant att se övergångarna tycker jag. Så kan jag sen se om nåt år hur ni utvecklats! :)

Kämpa på! Det ser jättebra ut! :)
 
Sv: Snacktråd för AR-frälsta!

Nu har jag hämtat hem min fina krullis!
89841_1275770368.jpg
 
Sv: Snacktråd för AR-frälsta!

Ett lockigt snyggo!:laugh: Vilken fin färg! Har liite svårt för rödfuxar,. men svettfuxar är :love:
 
Sv: Snacktråd för AR-frälsta!

Tack :) Vi får försöka få med övergångar nästa gång det filmas!
 
Sv: Snacktråd för AR-frälsta!

haha! jag med, regel nummer ett i min värld: Ja ska aldrig köpa en fux!

Men

det blev en iaf, jag har längtat efter min krullis i 2,5 år nu och nu äntligen är han MIN!
Efter att jag blitt kär i han så har jag lite lättare att uppskatta även fuxar ;) Men han har ju fin fuxfärg också :D

Nu ska han bli en sån stilig kille! så himla härlig personlighet har han!
 
Sv: Snacktråd för AR-frälsta!

Yeh!! Grattis, han är så fin ju, vad roligt att han äntligen är din och hemma!

Ska han bli kallad Krullis nu då haha eller får han nåt annat namn? (dock tycker jag Krullis var ganska gulligt :) )
 
Sv: Snacktråd för AR-frälsta!

haha! ja men jag föredrar faktiskt fux framför brun numera ;) min egen MÖRKbruna e ju givetvis väldigt fin också :angel:

Nej men det e som du säger, han har en sån otroligt fin personlighet så allt annat kan man se förbi som tex, tjock krullig vinterpäls, 4 gångarter och fuxfäregen ;) haha
 
Sv: Snacktråd för AR-frälsta!

Tack! Ja! jag som längtat såå! det känns helt overkligt!
jadu jag vet faktiskt inte, han heter ju DC´s Stormy Walker, jag har kallat han för Krullet i 3 år, jag tycker Stormy e fint, men det lär ju inte bli det jag kallar han haha, han behöver nåt gulligt namn :D
 
Sv: Snacktråd för AR-frälsta!

hehe joo men nåt gulligare hade vart lite roligare ;) men det lär väl vara det som sitter i ;) haha :D
 
Sv: Snacktråd för AR-frälsta!

Just det så var det han hette ja!
Det är iof. fint håller jag med om, Stormy, men Krullet är ju gulligare hihi :D
 
Sv: Snacktråd för AR-frälsta!

haha jo jag vet ;) men nu har jag kommit på :) Det blir Teddy han får heta :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 356
Småbarn Jag vet inte riktigt vad mitt syfte med tråden är, kanske mest söka stöd, höra om andra med liknande barn, få veta hur utvecklingen ser...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
12 219
Senast: Emtherlia
·
Skola & Jobb Det här blir ganska personligt och lite som ett dagboksinlägg men känner att jag hellre lägger det under allmänt då jag vill ha lite...
Svar
14
· Visningar
2 112
Senast: VLMF
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 186
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp