bygger man själv så är det förhoppningsvis mer uträknat hur man ska ha saker och ting (även om det ofta kan bli hur fel som helst ändå ), men flyttar man in i ett färdigt stall så är ju allt ordnat efter hur en annan vill ha det .Jag både håller med och inte håller med om sista stycket. Ja, det är dumt att skaffa en massa prylar på måfå. Men jag menar att man visst kan veta i förväg vad man behöver och hur man kommer röra sig i stallet. I alla fall hos oss är allt sånt noggrant genomtänkt. Men vi kan ju naturligtvis inte veta vad som behövs hos någon annan :-)
och det kanske inte alls passar ens eget behov.
vad som är logiskt för mig i mitt stall kan vara kaos för en annan som flyttar in .
var lite så jag menade ^_^.
(det som blev fel i mitt stall te x var att luckan till loftet hamnade rakt över avloppet och utkastaren i stallet har inget avlopp trots att röret från stallet ligger rakt under , den gamla luckan låg på någorlunda samma ställe så det var därför den hamnade där, och utkastaren skulle ju ha slang på sig, men ingen tänkte ju på att frostfria utkastare läcker" då man stängt dem.
dvs tänk före ordentligt och se hur det blir innan man gör sådana permanenta saker .)