Vi har 3.15 i takhöjd, slätt tak utan bjälkar.Vad har ni för takhöjd i era stall?
Vi ska börja renovera/bygga nu till våren och funderar på om man ska höja taket eller inte. Höjden på bjälkar är just nu 2,50, högre emellan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vi har 3.15 i takhöjd, slätt tak utan bjälkar.Vad har ni för takhöjd i era stall?
Vi ska börja renovera/bygga nu till våren och funderar på om man ska höja taket eller inte. Höjden på bjälkar är just nu 2,50, högre emellan.
http://s19.photobucket.com/user/esc...B-42A1-A294-59A3A1464599_zps548yxnys.mp4.html
Ett litet filmklipp från stallet med hästarna i
Lite fix i sadelkammaren.
Eftersom golvet är hemskt, så fick det bli en matta.
Och sen har jag äntligen fått tummen ur och gjort en sadelbock.
Tänkte fixa lite detaljer på den.
Det är ju faktiskt väldigt smidigt att ha. Min tanke var först att ha hjul på, men ångrade mig sedan eftersom tanken är att den ska vara på samma plats hela tiden. och att jag kan fixa hjul i framtiden isf. Men om du gör en, så vore det kanske en bra idé så du kan rulla undan den och sen fram den när den behövs.Stort gilla på sadelbocken! En sån skulle jag gärna ha också, min sadelkammare är lite liten bara, men det borde väl gå att klämma in.
Vad smidigt!!! Och väldigt fint blev det oxå! jag hade oxå velat ha något sådant. dels att jag gärna har en sittplats i stallet, men oxå att det är så smidigt att ha borstar, pälsglans, flugmedel nära till hands. Det behöver ju faktiskt inte vara i sadelkammaren.Här har vi byggt en rejäl hylla i stallet, inklusive sittbänk
Den ska målas såklart, men är lite kallt för det nu så vi använder den så länge! Diverse borstar och grejer bor där nu.
Och i veckan kommer äntligen elektrikern!! Ska bli helt fantastiskt att äntligen få lampor i stallet, överlevde hela förra vintern med bara lampa i sadelkammaren och en bygglampa i stallgången och det ska bli skönt att slippa det i år.
Tack ! Men det är lite glipor och lite skevt här och där  . Men sånt syns ju bara om man kollar noga.Gud vad du är duktig på finsnickerier
Superfint!
/Lizzie
Allt sådant fixas med lite latexfog som är snickarens bästa vän .Tack ! Men det är lite glipor och lite skevt här och där  . Men sånt syns ju bara om man kollar noga.
Ser ut som om det vore i en katalog jättesnyggt!!Lite fix i sadelkammaren.
Ser ut som om det vore i en katalog jättesnyggt!!
Så där ren, fin och minimalistisk lär min sadelkammare aldrig se ut...
(jag har en sadelkammare på ca 10 kvm och två hästar... )
@escade Vilken fin film! Vad härligt att äntligen flytta in hästarna i det nya stallet. Har du bilder från sadelkammaren med?
Åh, det där är drömmen! Vi fick panikbygga en sadelkammare på typ 4m2.. Allt ryms, men det är inte mer än så. Sen hann jag inte med att måla, det får bli till sommaren.Lite fix i sadelkammaren.
Min sadelkammare är också på typ 4 kvm om man räknar bort de 2 foderkammaren är på , ett stort tips är att bygga på höjden och att försöka ordna en annan plats för allt mjukt och tygigt som inte behöver värme. Dvs täcken , ländtäcken, lindor, transportskydd, täcken osv, det tar otroligt med plats vilket man typ inte har .Åh, det där är drömmen! Vi fick panikbygga en sadelkammare på typ 4m2.. Allt ryms, men det är inte mer än så. Sen hann jag inte med att måla, det får bli till sommaren.