Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag släpper ut mellan 6-8 med frukost hö i hagen, sen när det blir kallare får de lunch hö mellan 12-15 och sen intag oh natt hö+mineraler kl 21-23.Alltså det är ju helt underbart att ha hästarna hemma
Vad har ni för tider/rutiner? Mina kommer gå ute mellan 5:30-19 på vardagar och från 6:30 på helgerna. Får lite kraftfoder på morgonen, gräs på dagen (än sålänge) och hö+kraft vid insläpp. Sen natthö vid 22. Typ exakt som vi gjorde i stallet jag flyttade från.
Vad har ni för takhöjd i era stall?
Vi ska börja renovera/bygga nu till våren och funderar på om man ska höja taket eller inte. Höjden på bjälkar är just nu 2,50, högre emellan.
Alltså det är ju helt underbart att ha hästarna hemma
Vad har ni för tider/rutiner? Mina kommer gå ute mellan 5:30-19 på vardagar och från 6:30 på helgerna. Får lite kraftfoder på morgonen, gräs på dagen (än sålänge) och hö+kraft vid insläpp. Sen natthö vid 22. Typ exakt som vi gjorde i stallet jag flyttade från.
Upplever att min hästs morgonhumör blivit tusen gånger bättre när han slutade få frukost inne, lyxigt
Jag hade nog satt upp på en spånskiva eller liknande så man kan hänga upp som en tavla på väggen , och sen enkelt ta ner dom utan att det är fullt med spik hål i väggenHar ni bra förslag på vart man ska sätta upp plaketter? Boxdörren eller på en vägg?
/Lizzie
Jag hade nog satt upp på en spånskiva eller liknande så man kan hänga upp som en tavla på väggen , och sen enkelt ta ner dom utan att det är fullt med spik hål i väggen
Om du har platsen så skulle du ju lunna göra en "tavla" för varje häst. Så du skriver namnet överst och sen hänger bara resp hästs plaketter på den tavlan. *smyger ut igen och fortsätter smygläsa tråden*Ja, det är spikhålen jag vill slippa. I dagsläget sitter plaketterna på respektive häst boxfront. När det gäller de nya boxarna så vill jag nog hålla boxfronterna så "rena" som möjligt.
Nackdelen med att ha dem på väggen (med eller utan skiva) är ju att man inte vet vilken häst som fixat hem plaketten...
/Lizzie
@lizzie Jag har satt fast plaketterna med silikon. Blir inga märken på väggen och det är lätta att ta bort .