Snackistråd eget stall/egen gård

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi har sex st 120 cm 2x36w i vårt stall på 60kvm. Det går att tända i sektioner beroende på hur mycket ljus man önskar. Det känns alldeles lagom. Riktigt bra ljus om man tänder alla, men skönt att det går att variera. Du får komma hit och titta när det är mörkt ute @HannaZ :D

Det gör jag gärna!
Har hästarna fått sätta nån hov i stallet än?

Nu är skåpet i sadelkammaren tillfälligt klart, ska på dörrar och en bräda på varje sida, men detta kommer dröja lite eftersom vi nu vill få in lampor i stallet + göra iordning lite inför hösten/vintern som är viktigare än dörrarna på skåpen :P Så därför har jag nu flyttat in!
img_5797-1-dragen.jpg

Det är ju fyra skåp men jag har två inhyrningar så de får varsitt skåp såklart :)
img_5800.jpg

Nu är skåpet i sadelkammaren tillfälligt klart, ska på dörrar och en bräda på varje sida, men detta kommer dröja lite eftersom vi nu vill få in lampor i stallet + göra iordning lite inför hösten/vintern som är viktigare än dörrarna på skåpen :P Så därför har jag nu flyttat in!
img_5797-1-dragen.jpg

Det är ju fyra skåp men jag har två inhyrningar så de får varsitt skåp såklart :)
img_5800.jpg
Så snyggt! Och grymma skåp! Ska också bygga under vintern och behöver lite inspi. Hur breda är de? :)

Smart med byxgalgarna!

img_5797-1-dragen.jpg

img_5800.jpg

I väntan på att köpa egen gård (hyr en just nu) och kunna bygga en lika fin sadelkammare som flera andra här inne, har jag iaf hakat på trenden att göra egna sadelhängare! Underdelen är i gjutjärn och överdelen är i oljad ek. Är supernöjd! :love:

Har gjort sex stycken men på bilden har jag bara hunnit skruva upp en.

Sadelhaumlngare_zpsayekpol2.jpg

I väntan på att köpa egen gård (hyr en just nu) och kunna bygga en lika fin sadelkammare som flera andra här inne, har jag iaf hakat på trenden att göra egna sadelhängare! Underdelen är i gjutjärn och överdelen är i oljad ek. Är supernöjd! :love:

Snygg!!

/Lizzie

Jättesnyggt! :)

img_5797-1-dragen.jpg

img_5800.jpg
Jättesnyggt! Nu vet jag inte om höjden tillåter det i dina skåp, men jag har börjat hänga schabraken med ryggsidan utåt - jag tycker det blir snyggare.

Jättesnyggt! Nu vet jag inte om höjden tillåter det i dina skåp, men jag har börjat hänga schabraken med ryggsidan utåt - jag tycker det blir snyggare.

Jag håller med, jag tycker också det är snyggare egentligen men höjden tillåter det inte riktigt, då "släpar de i marken" och galgen gör rätt mycket luft över schabraken så det ser konstigt ut :P Haha. Har funderat på att ha andra galgar som är lite tajtare eller hur man nu ska säga, men nu hade jag dessa hemma. :)

Jag håller med, jag tycker också det är snyggare egentligen men höjden tillåter det inte riktigt, då "släpar de i marken" och galgen gör rätt mycket luft över schabraken så det ser konstigt ut :P Haha. Har funderat på att ha andra galgar som är lite tajtare eller hur man nu ska säga, men nu hade jag dessa hemma. :)
Jag har ju mina på en gardinstång i taket, då är det bra att de går ner lite längre så även vertikalt begränsade jag kan ta dem utan pall.

Funderar på om man ska byta ut sadel hängarna här också :p. Har iofs inget behov av sadlar nu.. ska bara bara ha en gammal western och tömkörningsgjord kvar.
Men om man tänker på stabiliteten för sadlarna, är det bäst med en takformad hängare eller en som bara är rak?

Har liten sadelkammare så vore trevligt om sadel hängarna tog mindre plats. Dock så ska de ju inte ramla av så fort man går emot dem..

Alltså, vi skrev ju kontrakt på vår gård den 13 januari 2015 och vi fick nycklarna och flyttade in den 1:a maj samma år. IDAG fick vi lagfarten på gården, delar av marken har nämligen styckats av från en större bit så det var tvunget att gå via lantmäteriet. Men alltså, hur kan det ta över ett år att fixa sånt här??

Jaja, nu är gården vår på riktigt i alla fall :D

Inte så mycket att visa men det börjar likna en vägg....
Har en far som är pedant, på ett tvångsmässigt sätt, så det går inte så fort, MEN det blir väldigt bra. Han kan inte ens sätta en tillfällig bräda lite snett....

I höjd med fönstrets underkant, ca 150 cm högt, kommer det att bli likadan panel, fast stående, som slitskikt.

Funderar på hur det är bäst att sätta den stående panelen. Om det ska vara galvade u-lister uppe och nere eller om jag bara ska skruva fast panelen och sätta ett vinkeljärn upptill.

Alltså, vi skrev ju kontrakt på vår gård den 13 januari 2015 och vi fick nycklarna och flyttade in den 1:a maj samma år. IDAG fick vi lagfarten på gården, delar av marken har nämligen styckats av från en större bit så det var tvunget att gå via lantmäteriet. Men alltså, hur kan det ta över ett år att fixa sånt här??

Exakt så var det för oss också. Skrev kontrakt, fick nycklar, flyttade in. Ett år senare gick styckningen genom. Tycker också att det tar onödigt mycket tid.

Grattis :D!!!
Vi äger ju inte "vår" gård, så har själv inte en susning hur det går till. Men över ett år är ju lite väl överdrivet kan man ju tycka :p.

img_5797-1-dragen.jpg

img_5800.jpg
Wow så snyggt det blir! Vilket jobb med att fixa så fina skåp! Hade oxå velat ha platsbyggda, men tror inte att vi lyckas få de så fina:p, så jag får nöja mig med ommålade garderober.

Wow så snyggt det blir! Vilket jobb med att fixa så fina skåp! Hade oxå velat ha platsbyggda, men tror inte att vi lyckas få de så fina:p, så jag får nöja mig med ommålade garderober.

Taack :) Alltså det är inte jättesvårt egentligen, det är ju bara en massa reglar som är ihopskruvade och spontade brädor som väggar och sen lite färg på det. Det som är svårt är ju att få det rakt, eller se rakt ut, speciellt när allt runt skåpet är snett :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
2 330
Senast: Svartkatt
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan...
2
Svar
31
· Visningar
2 227
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 426
Senast: mamman
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 810
Senast: Cissi_ma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve