Oj Önskar jag hade bättre möjligheter att låta min dam hoppa, iaf löshoppa, hoppa själv är ju lite läskigt1,15 m
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Oj Önskar jag hade bättre möjligheter att låta min dam hoppa, iaf löshoppa, hoppa själv är ju lite läskigt1,15 m
Hon ser ut at vara rödblack, ser nästan likadan u som Jorunns mamma finns väl olika nyanser av rödblackar antar jag bar.Absolut! Men nä, musblack är hon ej
Mamman ser ut att vara silverbrun (men är registrerad som fux). Mormodern är mörkröd. Pappan är rödblack.
Finns det sotrödblack?
Edit:
Pappan som ung, framförallt de mörka benen hos henne får mig konfunderad!
Jag har ingen aning om stammen, så det kan jag inte uttala mig om, men det är ju inte alltför ovanligt att hästar reggas med fel färg. Med en tidig fölbild på någon av dem hade det hela varit lite lättare att avgöra.Med tanke på stammen så verkar det helt omöjligt att hästen är annat än röd i grunden. Jag gissar som andra på rödblack, mycket eventuellt kan hon ha ärvt ett silveranlag, men de torde inte märkas på röd botten.
Jag har ingen aning om stammen, så det kan jag inte uttala mig om, men det är ju inte alltför ovanligt att hästar reggas med fel färg. Med en tidig fölbild på någon av dem hade det hela varit lite lättare att avgöra.
*KL*
Om en häst rollar på höger fram i tölten, vilken sida är det då som behöver stärkas? Han väljer vänster galopp om han får bestämma och försöker tränga inåt på volt i höger varv i trav. Volt åt vänster är inga problem. Ska rida för tränare nästa helg men skulle redan nu vilja börja hjälpa honom. Är det höger bak?
Mvh Maria
Hon ser ut at vara rödblack, ser nästan likadan u som Jorunns mamma finns väl olika nyanser av rödblackar antar jag bar.
*KL*
Om en häst rollar på höger fram i tölten, vilken sida är det då som behöver stärkas? Han väljer vänster galopp om han får bestämma och försöker tränga inåt på volt i höger varv i trav. Volt åt vänster är inga problem. Ska rida för tränare nästa helg men skulle redan nu vilja börja hjälpa honom. Är det höger bak?
Mvh Maria
Och jag skulle säga vänster bak och höger fram. Alltså dessa kroppsdelar som måste IN UNDER hästen.
Om han väljer vänster galopp själv är det för att det är lättare att bära på höger bak. I höger galopp bär hästen på vänster bak.
Tränger in i volt åt höger gör hästen för att det är svårt att runda sig i hals/bog/bål runt höger skänkeln.
Tävlade igår! Mer än nöjd måste jag säga! T8an var först ut och den gick inte värst bra för han rollade och var okoncentrerad men bjöd ändå framåt så det var jag nöjd med Laddade om för V5an och där gick vi ut på en totalpoäng på 5,53!!! Fick 6or för bland annat skritt och galopp även någon i traven och i tölten låg alla på 5,0 eller 5,5 förutom en som satte 4,5. Helt galet! Vi låg tvåa inför A-finalen och sen i finalen var vi trötta båda två (mest jag!) men vi lyckades hålla poängen uppe och landade på 5,23 eller liknande och fick en fjärde plats Älskade hästen var så duktig! Första gången på den här anläggningen och han sköter sig exemplariskt som vanligt
[/QUOTE
Tävlade igår! Mer än nöjd måste jag säga! T8an var först ut och den gick inte värst bra för han rollade och var okoncentrerad men bjöd ändå framåt så det var jag nöjd med Laddade om för V5an och där gick vi ut på en totalpoäng på 5,53!!! Fick 6or för bland annat skritt och galopp även någon i traven och i tölten låg alla på 5,0 eller 5,5 förutom en som satte 4,5. Helt galet! Vi låg tvåa inför A-finalen och sen i finalen var vi trötta båda två (mest jag!) men vi lyckades hålla poängen uppe och landade på 5,23 eller liknande och fick en fjärde plats Älskade hästen var så duktig! Första gången på den här anläggningen och han sköter sig exemplariskt som vanligt