Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Och jag skulle säga vänster bak och höger fram. Alltså dessa kroppsdelar som måste IN UNDER hästen.
Om han väljer vänster galopp själv är det för att det är lättare att bära på höger bak. I höger galopp bär hästen på vänster bak.
Tränger in i volt åt höger gör hästen för att det är svårt att runda sig i hals/bog/bål runt höger skänkeln.
Tack för svaret. Där ser man. Jag har alltid trott att, som i tex vänster galopp, att höger bak var mera som påskjutande och vänster bak bärande eftersom det hamnar djupare under hästen är höger bak.
Stora volter åt höger, öppna, skänkelvikning, höger galopp? Är det något som kan fungera? Nu när jag tänker efter har han också lättast för skänkelvikning för höger skänkel. För vänster skänkel flyter han gärna iväg utåt och förböjer sej.
Mottar alla tips som finns. Har aldrig haft det här problemet på någon häst förut så det är nytt för mej. Som sagt, tränare nästa helg men ju fortare vi börjar ta tag i problemet desto bättre.
Tack för svaret. Där ser man. Jag har alltid trott att, som i tex vänster galopp, att höger bak var mera som påskjutande och vänster bak bärande eftersom det hamnar djupare under hästen är höger bak.
Stora volter åt höger, öppna, skänkelvikning, höger galopp? Är det något som kan fungera? Nu när jag tänker efter har han också lättast för skänkelvikning för höger skänkel. För vänster skänkel flyter han gärna iväg utåt och förböjer sej.
Mottar alla tips som finns. Har aldrig haft det här problemet på någon häst förut så det är nytt för mej. Som sagt, tränare nästa helg men ju fortare vi börjar ta tag i problemet desto bättre.
Det är inte ovanligt att hästar reggas fel, men fux är en av de lättare färgerna att känna igen och nedärvningen har varit känd länge. Det låter högst osanolikt att tre generationer fux är felreggade och skulle varit någon brun/svart färg.Jag har ingen aning om stammen, så det kan jag inte uttala mig om, men det är ju inte alltför ovanligt att hästar reggas med fel färg. Med en tidig fölbild på någon av dem hade det hela varit lite lättare att avgöra.
13 år är ingen ålder alls!Dagens noja: 13 år, det är väl inte så gammalt? Eller?
Hon är sent tagen och ordentligt riden från ca åtta års ålder.
Fritidshäst ska tilläggas.
Så har jag tänkt också, men så fick jag nån idé om art det kanske visst var en ålder.13 år är ingen ålder alls!
Så har jag tänkt också, men så fick jag nån idé om art det kanske visst var en ålder.
Vilka ålderstecken skulle komma nu? Hon har lite fler vita hår i pannan nu än för fem år sen. I övrigt märker jag ingenting - än.En ålder är det allt, din princessa är ingen unghäst längre, om 10 år eller så kan du börja leta ålderstecken.
Som sagt vänta 10 år innan du letar efter åldersteckeb. Jag tror inte ett dyft på att hästar håller längre för att man börjar rida dem onormalt sent, men en stor andel hästar klarar finfint att ridas i normal omfattning tills de blir både 20 och 25. Det satsar jag på med minVilka ålderstecken skulle komma nu? Hon har lite fler vita hår i pannan nu än för fem år sen. I övrigt märker jag ingenting - än.
Hon är fö sent tagen och egentligen bara ordentligt riden sen hon var åtta, så hoppas det ger henne ngra bonusår som ridhäst. Annars får hon bli hagprydnaf
Det är min tanke normalt sett men så fick jag nån idé om att hon var gammal efter ha tänkt på travare och när de blir gamla (för det är ju exakt samma sak)Som sagt vänta 10 år innan du letar efter åldersteckeb. Jag tror inte ett dyft på att hästar håller längre för att man börjar rida dem onormalt sent, men en stor andel hästar klarar finfint att ridas i normal omfattning tills de blir både 20 och 25. Det satsar jag på med min
Kl
Nu bär det iväg till Timrå på tävling! V5 och T5 blir det den här gången, Brenna är det som ska med. Har dessutom lånat ut en häst åt en ungdom som tälar för första gången så ska förstås försöka lotsa eem igenom dagen också, känns kul!