Nu har jag återfått hoppet
Kan också bidra med att vi har en 20-åring och en 25-åring som rids fem dagar i veckan och är fräscha som bara den. 20-åringen tävlas lite fortfarande (min gamla tävlingspålle som nu är läromästare för en ungdom)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu har jag återfått hoppet
Vad kul! Nu får du berätta mer!!Å HAN gick igenom
Hur lägger man in bilder i nya forumet?
Klicka på ikonen bild och klistra in webbadressen som jag har förstått det
Tänkte höra hur ni med bebisar jobbar med dem på bana - vad kan man förvänta sig gällande ställning, böjning och sidoförflyttande etc. Jag har ju min fyraåring som har rätt lätt för sig (Riden sporadiskt sedan februari o går i 4 rena gångarter samt visat pass vid avsaktning fr galopp, svarar för sätet och formar sig lätt i skritt/tölt) så jag är rädd att jag höjer kraven för fort, tidigare har jag mycket mer haft fokus på att de ska gå dit jag vill och tänka framåt, men den delen är bara där...
Klicka på ikonen bild och klistra in webbadressen som jag har förstått det
Tänkte höra hur ni med bebisar jobbar med dem på bana - vad kan man förvänta sig gällande ställning, böjning och sidoförflyttande etc. Jag har ju min fyraåring som har rätt lätt för sig (Riden sporadiskt sedan februari o går i 4 rena gångarter samt visat pass vid avsaktning fr galopp, svarar för sätet och formar sig lätt i skritt/tölt) så jag är rädd att jag höjer kraven för fort, tidigare har jag mycket mer haft fokus på att de ska gå dit jag vill och tänka framåt, men den delen är bara där...
Min Brenna hade också väldigt lätt för sig och jsg började rätt tidigt rida henne som en "vanlig" häst, fast kortare ridpass. Hon fick däremot mkt långa viloperioder, oskodd i flocken så jag inte skulle bli frestad att köra på för mycket. Idag har jag en supertrevlig och positiv 6-åring så det verkar ha funkat bra för henneKlicka på ikonen bild och klistra in webbadressen som jag har förstått det
Snappe är likadan som din.
Begåvad, bjuder framåt, tar förhållningar. På honom har jag gått vidare men är noggrann med KORTA pass. Han går undan för skänkeln, vänder in för skänkeln, böjer höger och vänster.
Han bär sig själv extremt bra och svarar på sidförande med samling.
Varför sitta och "åka" på en häst som är redo för mer? Då är det bättre att gå vidare och istället lägga in fler vilodagar/kortare träningspass!
Så gör jag med min 4 åriga naturbegåvning som är Sutten på sedan februari.
Fatta besvikelsen när man ställs sig in på att hämta hem nya stjärnan idag å så är det punka på transporten...
Så det blir imorgon istället!!
Buke kommer bli bombade med bilder imorgon.
Jag vill inte berätta eller avslöja fören papperna är skriva å han står i transporten och är MIN... Man vet aldrig vad som kan hända
Så du kommer lägga alla extrapengar på glansspray framöver?
Fast om han är riden i alla gångarter så är han ju inriden i den bemärkelsenDetta är alltså Glimur från Jämtesjön. Valack, född 2009.
e: Hergeir frá Þjótanda
Varit hingst fram till för 2 månader sedan.
Riden i alla gångarter men är inte utbildad eller igentligen inriden på något Sett.
Nu ska han äta upp sig å sätta lite muskler för han är väldigt tunn, blir nog bra när han släpps på bete å så
Har varit en orolig själ som hingst, nu betydligt coolare å har tid att äta
Vårt största problem kommer nog vara att hitta en sadel som passar, då han har en väldigt kort rygg. Han är hög, har lååååånga ben men kort rygg.
Född 2009.....så 5Fast om han är riden i alla gångarter så är han ju inriden i den bemärkelsen
Kul med en sån rå häst! Härligt uttryck! Fler bilder tack
Hur gammal är han?
Kan tipsa om Ordo Equester Venus, eller equipe.
Snarpur har EXTREMT kort rygg men båda dessa har funkat. (Anläggningsyta 42-43cm).
Ordon måste jag tyvärr sälja då den är lite för bred för Snappe.