Snackis och uppdateringstråd.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nöjd med dagen! Blev en blågul i V5 och domanas pris för mjuk och harmonisk ridning. I T5 red vi bara uttagningen och det var väl ok poäng men måste träna mer på tempoväxlingar.
Tjejen som jag lånade ut häst till fick också med sig en blågul hem!

På lördag är det tävling igen :) Sen ska Laukur få 1-2 veckors vila tänkte jag. Det är han värd min fina häst! :love: Jag kommer bli rastlös men jag får väl ut och löpträna mer istället då ;)

En stycke nöjd och glad islänning=)
Jorunnochmedryttaren1_zps8725f33f.jpg

Full fart
Jorunnochmedryttaren_zpsc66d18cd.jpg

Min fina guldhäst, bästa hästen ever, sååååå lyckligt lottad över att få äga en sånhär häst, en på miljonenäst:love::love::love::love:

Det är min tanke normalt sett men så fick jag nån idé om att hon var gammal efter ha tänkt på travare och när de blir gamla (för det är ju exakt samma sak) :cautious:

Kan inte låta bli men travare är heller knappast gamla vid 13. Vist endel kan vara utslitna för travet men fungera som ridhäst. Vår krutgubbe blev 27år pigg o glad, motionsreds. Tyvärr fick han kolik-tarmvred och fick somna in.

Kan inte låta bli men travare är heller knappast gamla vid 13. Vist endel kan vara utslitna för travet men fungera som ridhäst. Vår krutgubbe blev 27år pigg o glad, motionsreds. Tyvärr fick han kolik-tarmvred och fick somna in.
Men många är slitna redan innan 13.

men 13är ingen ålder för en islandshäst herregud detta är ju rasen som är känd för att bli gammal o funka länge.
jag rider just nu ett sto som är super pigg o fräsch hon är 24år.
även en valack jag red i höstas han kännso ser ut som 5men är 21år.

men 13är ingen ålder för en islandshäst herregud detta är ju rasen som är känd för att bli gammal o funka länge.
jag rider just nu ett sto som är super pigg o fräsch hon är 24år.
även en valack jag red i höstas han kännso ser ut som 5men är 21år.
Och en av våra piggaste och gladaste ridskolehästar är 25!
Han är så söt med sin gråa panna :love:

Men många är slitna redan innan 13.
Men travare pressas ju så hårt under många års tid, å körs ju in vid 1,5 år så det kan man ju inte jämföra med våra islandshästar. Inte undra på att de är slitna vid 10 års ålder.
Nu har jag återfått hoppet :D

13 år är ingen ålder på en islandshäst, tatt de lugnt nu ;)
Den är ju i en perfekt ålder, mogen för allt du lär den!
I stallet har vi nu en 22-årig gubbe sim absolut INTE vet att han är gubbe.... Hans bild av sig själv är mer "Svarta hingsten" skulle ja tro :laugh:

Min älskade Fengur var ju 18 år när han gick bort (tyvärr sjuk i bronkit) men han var mer som en unghäst än vad Laukur var/är :P Tyckte inte han kändes gammal överhuvudtaget :)
Det är klart att sånt kan uppstå, eller olika typer av skador, det kommer man ju inte ifrån, tyvärr :(

Men nu ska jag och Sags satsa på tio år glada år. Sen minst lika många till som pensionär, för hennes del ;)

Spännande @Alfakrulls ! :)

Som sagt tävling på lördag igen! Nu när det gick så bra förra veckan så har jag inga värre krav nu känner jag. Nu har vi visat att vi kan på banan också inte bara i skogen hemma ;)

Gillar den här bilden från 1 maj :)

img_3122.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
866
Senast: Svartkatt
·
Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 029
Samhälle Jag har haft mycket i huvudet på sistone, och en sak jag tänkt mycket på är normaliserandet av sociala medier. Framför allt av min...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 638
Senast: MiniLi
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 798
Senast: Cissi_ma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar