Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Åh kul!! Fina hästen!*kl*
Jag har gjort en deal med mamma om att köpa loss ungstoet (med mystiska färgnyansen ) Helt kär i henne, länge sen jag varit så förtjust i en häst!
Åh kul!! Fina hästen!
Det är min tanke normalt sett men så fick jag nån idé om att hon var gammal efter ha tänkt på travare och när de blir gamla (för det är ju exakt samma sak)
Men många är slitna redan innan 13.Kan inte låta bli men travare är heller knappast gamla vid 13. Vist endel kan vara utslitna för travet men fungera som ridhäst. Vår krutgubbe blev 27år pigg o glad, motionsreds. Tyvärr fick han kolik-tarmvred och fick somna in.
Och en av våra piggaste och gladaste ridskolehästar är 25!men 13är ingen ålder för en islandshäst herregud detta är ju rasen som är känd för att bli gammal o funka länge.
jag rider just nu ett sto som är super pigg o fräsch hon är 24år.
även en valack jag red i höstas han kännso ser ut som 5men är 21år.
Men travare pressas ju så hårt under många års tid, å körs ju in vid 1,5 år så det kan man ju inte jämföra med våra islandshästar. Inte undra på att de är slitna vid 10 års ålder.Men många är slitna redan innan 13.
Nu har jag återfått hoppet
Nu har jag återfått hoppet
Det är klart att sånt kan uppstå, eller olika typer av skador, det kommer man ju inte ifrån, tyvärrMin älskade Fengur var ju 18 år när han gick bort (tyvärr sjuk i bronkit) men han var mer som en unghäst än vad Laukur var/är :P Tyckte inte han kändes gammal överhuvudtaget