Snackis och uppdateringstråd.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Snackis och uppdateringstråd.

*kl*
Ser att månmga klipper sina hästar just nu, vilket jag också gärna skulle göra (dom blir ju sååå fina nyklippta! :love: ) men pållen ska snart ha vila ist... Har inte era hästar börjat fälla? Min började i förrgår, vilket ju känns übertidigt här i norrland! :eek:

Fällningen påverkas ju av ljuset, och dagarna blir längre ljusmässigt redan i slutet på december så jag skulle inte vilja påstå att det är direkt tidigt. ;)

Mina har fällt sen mitten av januari..

kl*
Idag var isisen riktigt fin. han börjar hitta formen i traven :) och vi fick till ökade tölten! Nästa helg ska vi på vår första träning, bara släpet går igenom besiktningen!

Så länge de är inom lagens ramar får man göra olika och tycka olika:D

Underbart eller hur;)

Och har någon sagt att man inte får det? Talar bara om att JAG har varit med om en häst som dragit sönder munnen pga uppknytning i bettet.
sen skiter jag fullständigt i om ni andra vill riskera det ;)

kl

idag skall jag testa en Westernsadel på Jorunn, hoppas den passar för den är extremt kort och är till för kortryggade araber.

Blir perfekt som långrittssadel i sommar:)

Kul. Provade en på min förra häst. Den hade legat på en fjording men var för lång och smal. Perfekt den dagen då jag hade ett ryggskott på gång.Bekvämt var det i alla fall. Känner 3 st som börjat med western och dessutom hittat westernsadlar till sina islandshästar.

Fast jag ska iof inte börja rida western utan ska bara ha den som skön- rida-ut-på-långritt-sadel=)

Denna sadel är i syntet ful enligt mig och svart:( men har insett att jag inte kan va kräsen när det gäller att hitta en passande westernsadel till en islandshäst.
Man får vackert ta de som finns.

Om den sedan passar kommer den genomgå en total renovering:D tvättas och... blingnörd som jag är kommer jag sy fast swarowskistenar:D fördel med tyg man kan lätt sy i sadeln=)

Här kommer lite bilder på Perla :)

Innan klippning:
20140216131138-img-2170.JPG
[/URL][/IMG]

Efter klippning:
20140216155917-img-2182.JPG
[/URL][/IMG]

Löshoppning:
131390-763412383669785-840833038-o.jpg
[/URL][/IMG]

Hon är korsning islandshäst e: Tigur och varmblod (travare) u: Frostelina. Blev inbjuden hit, men vill ni bara ha renrasiga isisar här så säg till. Flera här inne känner till henne och det är flera som vill följa henne så jag tyckte det passade bra här. Men är det inte okej så flyttar ja till annan tråd :)

Hon är korsning islandshäst e: Tigur och varmblod (travare) u: Frostelina. Blev inbjuden hit, men vill ni bara ha renrasiga isisar här så säg till. Flera här inne känner till henne och det är flera som vill följa henne så jag tyckte det passade bra här. Men är det inte okej så flyttar ja till annan tråd :)

Jag har inge problem med det

Kl

Vilken sadelgjord skulle ni köpt? En eric le tixerant eller g-boots sadelgjord?

Få be om ursäkt om jag frågade om det var en renrasig häst eller en korning.
Uppenbart läste du nått som jag hur mkt jag än läser inte kan hitta att jag har skrivit.

Jag frågade bara en simpel fråga
jag skrev inte att du inte fick vara här;)

Ni stannar! Basta :D

Hon är, sööööt och så kan hon tölta, det räcker fint.

Det är lugnt :). Va väl ja som läste det lite annorlunda ;). Men du hade rätt i det ena, hon är korsning, men ingen ponny. Hon är hela 155 cm i mankhöjd (inte helt säkert, ska mäta henne om några dagar, men hon är över ponny måttet ;))

Tycker hon ser mer ut som en sportponny nu jämfört med innan klippningen. Innan klippningen så tyckte jag man såg islänningen i henne ganska väl :)

Va kul att ni gillar henne :). Klart vi stannar!

Lobelia: Hon kan faktiskt grisepassa oxå! :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
866
Senast: Svartkatt
·
Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 029
Samhälle Jag har haft mycket i huvudet på sistone, och en sak jag tänkt mycket på är normaliserandet av sociala medier. Framför allt av min...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 638
Senast: MiniLi
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 802
Senast: Cissi_ma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar