Snackis och uppdateringstråd.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Snackis och uppdateringstråd.

Varför kan inte jag se filmen? Står att den innehåller Sacrm och har blockerats i mitt land (sverige) av upphovsrättiga skäl.

kl

Idag tog vi första turen med nya sadeln.
And I LOVE it....:D

Odinn var så kanon nöjd, jag var kanon nöjd, sadeln låg perfekt.
Så jäkla glad :D

Kul att den passar!

Gick inte lika bra för oss tyvärr. Koppjärnet skilde sig ganska mycket från tönn så den blev för vid och låg vääääldigt nära manken. Ska prova med en pad som lyfter lite och se om det kan funka. I övrigt kändes den bra och låg stilla. Sol var en spänd studsboll redan när jag hämtade henne i hagen så det är svårt att säga vad hon tyckte om den. Får hoppas att hon har coolat ner sig lite imorgon.

Senast ändrad:

KL

Var iväg till Maria och Jamila idag. Hängde med på en tur och hjälpte till lite, fick rida en sjukt härlig häst. Mestur från Nole (googla för bilder, han är skimmel) eller klicka här för film. Grymt rolig att rida! Sen red jag lite på ett sto, minns inte namn men hon är efter Hrimnir från Ödmården. Väldigt lik honom i kroppen och väldigt lik Linisens Vattar. Känslig, pigg och trevlig.

Det är så kul att vara tillbaka på hästryggen igen :D

Sitter du med surfplatta eller telefon? Kan bli så på vissa filmer då, av någon anledning. Jag kan i alla fall inte se den från surfplattan, har visserligen inte provat med datorn men det brukar gå med den i såna lägen.

Då är det antagligen därför du inte kan se videon, vissa fungerar inte på telefon/surfplatta.

KL

Var iväg till Maria och Jamila idag. Hängde med på en tur och hjälpte till lite, fick rida en sjukt härlig häst. Mestur från Nole (googla för bilder, han är skimmel) eller klicka här för film. Grymt rolig att rida! Sen red jag lite på ett sto, minns inte namn men hon är efter Hrimnir från Ödmården. Väldigt lik honom i kroppen och väldigt lik Linisens Vattar. Känslig, pigg och trevlig.

Det är så kul att vara tillbaka på hästryggen igen :D

Måste vara "våran" lilla Mestur. Jättego häst.

kl

idag så ska Jorunn åka iväg på sin första hoppträning utanför stallet=)
Skötaren ska hoppa henne på sin ridskola=)
Bra att Jorunn får komma ut lite.
Sen imorgon skall vi ut och åka igen för då ska vi åka på våran första körträning utanför stallet:D
Så nu är vagnen rengjord och glänser och är ihopplocjad och ligger i hästvagnen=)

Sååå smidig vagn=)

Vad roligt :D in med bilder!!!
Jag undrar fortfarande lite, visst hade du henne till salu för några månader sen? Vad hände? Förlåt att jag frågar, är bara nyfiken och ni verkar ju vara perfekta ihop!

Jag har sån jäkla träningsvärk sen gårdagen :P shit pommes! Det är helt sjukt att man tappar så mycket från ridningen bara på ett par månader!

Visst är han söt lille Mestur :)

12420-bild-5.jpg

Vad roligt :D in med bilder!!!
Jag undrar fortfarande lite, visst hade du henne till salu för några månader sen? Vad hände? Förlåt att jag frågar, är bara nyfiken och ni verkar ju vara perfekta ihop!

La ut henne för 1 år sedan pga händelser i förra stallet som gjorde mig otroligt ledsen, stallägaren hade gått bakom min rygg i över 2½ års tid och även min vad jag trode bästa vän som också hade häst i samma stall.:crazy:

Jag vart så sårad att jag bara kände att jag ville bort från allt vad hästar hette, var så förbannat trött på hästfolk som snackar skit bakom ens rygg och hittar på en massa rykten som inte ens är sanna för fem öre.

Men insåg rätt fort att jag mådde ännu sämre av att ha annons ute på henne och att denna häst bara inte kommer gå att sälja.
Det är en på miljonen häst och sånna håller man hårt i:)
Insåg att dom ska fasiken inte få bryta ner mig utan att jag ska bara strunta i dom helt och håller och lägga 190% fokus på min häst och att ha roligt istället.

Ist flyttade jag från förra stallet som var orsaken till att jag mådde dåligt och hittade nuvarande stall som jag står i som är helt underbart bra.

Vi hittade en gren som vi verkligen kände oss hemma hos.. körningen och det fick både mig och Jorunn att blomstra upp massor=)

Bilder från ikväll kommer senare ikväll för de som vill se och imorgon från körningen=)

*KL*

Tre veckor kvar till årets första tävling :) Inomhustävling och vi ska ställa upp i c-klass T8 och V5.
Har väl egentligen inga förhoppningar om placering men vill känna mig nöjd med ritten :)

Bild från tävlingen i september 2013.

wpid-img_09221.jpeg

Varför knyts han fast med tygeln? :eek: inget illa menat men jag har sett vad som kan hända ....

En snabbfråga då jag ev kommer att klippa pållen i morgon. Hals,bringa och sidor. Spara över rygg och mage. Vill spara magpäls då det är så blött ute. Hur gör ni andra, klipper ni nu när det börjar bli varmare. Täcken för all typ av väder har jag. Byter täcke 2 ggr dag. Fina dagar utan täcke när pälsen börjar växa igen. Jag tycker inte det är kul med svettig orkeslös häst som torkar långsamt nu på våren. Har underhållsklippt i vinter men nu vill jag ta lite mer.

Jag hade klippt under magen också..
Men oavsett så med den klippningen så har jag hästarna otäckaste, oavsett väder!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
866
Senast: Svartkatt
·
Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 029
Samhälle Jag har haft mycket i huvudet på sistone, och en sak jag tänkt mycket på är normaliserandet av sociala medier. Framför allt av min...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 638
Senast: MiniLi
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 802
Senast: Cissi_ma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar