Snackis och uppdateringstråd.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Snackis och uppdateringstråd.

Det låter som Thorsmörk och Seljandfoss

Min tur dit (samma gård) var intressant, mest pga vädret. 5-6 timmars snabb tölt i ösregn, det var grejer det. Men oroa dig inte, vi red nte riktigt standardturen. Sista dagen röstade vi fram sightseeing istället för ridning.

Vi fick god mat förresten och ja de är trevliga på gården, ni får det säkert bäst.

Ja presis. Thorsmörk hette den. Kul med någon som ridit samma. :) Vilken tid på året åkte du? Var det fin natur att rida i? Bra vägar? Hur var tempot? (förstår att det är olika i olika grupper)

Hoppas vi får fint väder, men det verkar lynnigt på island.
Skönt att maten är bra, jag är oftast inställd på att leva på bröd när man inte vet vad som står på menyn. Har lite bbegränsae preferenser kan man väl säga. Sålänge det finns kött och bröd är jag nöjd.

Senast ändrad:

Tja det kan bli väl mycket mackor även där, åtminstone frukost och lunch, minns inte så noga, men det var någon underbart god röra i lunchmackorna någon dag och när vi åt på gården tror jag det var mer riktig mat som soppa. Till middag minns jag det grillade lammet och fisken. Helt underbart både och.

Jag var mätt och nöjd och ingen klagade och rikligt var det.

Vi red i september, det var höst på riktigt men gillar man vågrätt regn så är det fantastiskt. Ni lär inte få det värre.

Jag tror de ändrat turen lite och vi red inte den de brukade ha över huvudtaget. Kort uttryck fick vi mer ridning men färre dagar och så åkte vi på utflykt sista dagen istället. De är flexibla ;)

Senast ändrad:

Ja det ska bli mycket intressant och se hur bedömningen blir nu med den nya handledningen :) Spännande!

Alltså, det jag ville ha sagt var att den nya handledningen har givit mig hopp om att man kan ta sig en ganska bra bit i tävlingssammanhang om man är ett samspelt ekipage, trots att man inte har en jätteflott häst :)

Precis det hoppas jag på också!
Inte ska man kunna komma till A-final på SM utan att ha en riktigt flott häst också, men jag ser hellre genomgående god ridning, lösgjordhet, takt och form och fin kommunikation på stora tävlingar, och att guldkornen som ÄVEN HAR stor aktion, vinner :)

Börjar kännas som att käre herr Snorri kanske faktiskt kan hoppa upp ett snäpp på poängstegen i år ;)

Jag har också ridit den turen, vi var där i början på juni 2011
Jättefina hästar och bra mat :)
Vi hade väldigt varierande väder, både lavasandstormar och strålande sol

Åh så kul att höra att folk är nöjda. Fina hästar var min prio ett. :)

Vi åker sista helgen i juli. Längtar men kommer bli tufft att åka ifrån Sol så länge. :(

Ja, det tycker jag också :)

Muninn: Ja, precis! Självklart ska mjuka, stora och fina rörelser belönas, men inte på bekostnad av lösgjordhet och harmoni. Håller med dig :)

KL.

Vad tycker ni om Svartur vom Hochwald? Har ni sett några avkommor? Han är ju ändå 18 år så något borde ju ha kommit fram :) Har sett ett fantastiskt flott sto efter honom, tyvärr inte bedömd än. Vilka linjer tror ni han fungerar till? Han är väl en typsikt Tyr-avkomma där (enligt mina erfarenheter) det kan bli lite varierat resultat vad avkommor nedärver.

*KL*

Vågar man klippa nu? Laukur har inte börjat fälla nå värre, bara nåt strå här och där som kommer.

Bergs har ju ett sto efter honom som är bland de flottaste jag sett!
En i stallet har även ett fint femårigt sto efter honom med riktigt fina gångarter och fin hållning!

Kanske ska ta honom en omgång någon kväll då! Spårklippte första och andra gången men tredje tog jag bara hals, bog och en del av magen ifall det skulle smälla till och bli kallt. Han är trefärgad fux just nu ;) Nu blev det ju aldrig värst kallt så han blir väldigt varm vid ridning och vi kör rätt hårt de flesta pass och under veckorna blir det i mörker och då vill jag ha reflexländtäcke på så vi syns och då blir det ju extra varmt åt honom.

Jag hade klippt, utan att tveka!
Snarpur har dock fällt mer än hälften redan :eek:

Då gör jag det! Spårklippning får det bli igen då jag vill slippa täcka jämt :) Tack för hjälpen!

Jasså redan? Laukur har aldrig varit värst tidig med att börja fälla. Fengur, min gamla trotjänare, däremot började tidigt :) Min lilla har börjat lite också!

Hingstar börjar i regel tidigare, så om det ska fortsätta i den här takten så får han snart på sig täcke! Haha

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
866
Senast: Svartkatt
·
Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 029
Samhälle Jag har haft mycket i huvudet på sistone, och en sak jag tänkt mycket på är normaliserandet av sociala medier. Framför allt av min...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 638
Senast: MiniLi
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 802
Senast: Cissi_ma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar