Snackis och uppdateringstråd.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Snackis och uppdateringstråd.

Kl.
Bebis idag, 18e gången jag sitter på ryggen ..

Senast ändrad:

Tack!
Idag var tessinino här så jag äntligen fick se honom från marken! Bilderna gör honom INTE rättvisa... Fina fina hästen!

KL

Just nu har jag flyt!!

Fick sålt gamla sadeln jättefort och lyckades få tag på en så gott som ny begagnad i precis den modell och storlek jag ville ha!

Så nu väntar jag med spänning på att den ska komma fram och hoppas att den kommer funka bra så att jag kan åka iväg på träning! :)

Halv knapp

Tessinino hade med sig Fáni till Michis så hon fick prova.

1920484_10151878144715588_80321189_n.jpg

Han blir bara finare och finare min lilla Fånig :love::love:

1655906_10153155860277925_83681184_n.jpg

Tittade igenom lite bilder och gjorde lite jämnförelse.
Det är kul att se att det iaf går framåt fastän vi har en del kvar att jobba på men nu börjar hon lära sig länga överlinjen i tölten utan att rulla över i trav.
Nu är det bara ryttaren som ska lära sig att känna när hon blir framtung och lång, men det kommer med tiden.

Vi kan inte träna så jättemycket nu pga hon fick en senskada i höstas så vi rider lugna och korta ridpass just nu.

Han ser så mycket mer riden ut än vad han är! Ska bli roligt att följa er.

Idag fick vi till ett kanonpass! Det blåste halv storm här idag och då brukar Lif lägga i handbromsen. Det var ett ypperligt tillfälle att träna på huvudets placering. Hon lägger ju iväg som ett ånglok annars. Ffa i traven. Ifag gick det saktare. Vi fick en riktig aha upplevelse tidigt. Jag plockade och hon sänkte sig och jag hann med att möta upp när hon gick ur formen. Annars brykar jag vara alldeles för sen med det. Vi fick till formen i alla gångarter!
På hemvägen var hon betydligt puggare men då visste hon vad jag ville och svarade direkt på lite pillande. Jätteskönt! Ffa i galoppen där vi bara fått in några steg med huvudet rätt men idag var det mer i form än ur!

Vad kul! Väldigt bra jobbat, det börjar se riktigt fint ut. Tråkigt med senskada.

Mickis- Fin bäbis! och fin Fáni

Hallå ja :d Den där ser inte ut att vara nyligen inriden, ser ut att bära sig själv redan med fin balans. Bra jobbat!

Fetange: Snygg!

Skönt när det flyter på! Nu blev jag nyfiken vad det är för ny sadel du inväntar. Hoppas flytet håller i sig så sitter den som en smäck ;)

Det blir är karlslund kontakt 2. Jag har provat tönn och de jag pratat med som provat båda säger att de ligger likt på hästen men att kontakt 2 är smalare i sitsen vilket hade passat mig perfekt.

Blev först lite orolig när jag märkte att tönn började glida lite, men när jag stannade och upptäckte att sadelgjorden knappt rörde magen fick jag börja om och spänna den lite mer, sen låg den blickstilla. Hade inget antiglid alls så det känns bra!

Ska bli riktigt spännande. :)

Ja det förstår jag, spännande med ny sadel :)
Har också testat Tönn och kan bara hålla med om att den upplevs bred att sitta i. Det var lite därför jag la den typen av bomlös på hyllan. Men du får gärna återkomma hur Karlslunden känns i jämförelse! Vill själv ha en bomlös med smalare sits att skifta mellan.

Absolut. Kommer säkert lite bilder också. Jag kände faktiskt inte av några större problem med höften när jag provred tönn, men så red jag bara ca 20-30 min och det kommer ju oftast efter lite längre tid så det återstår att se.

kl
Jag hoppas min Tönn gel kommer denna vecka så jag och Odinn äntligen kan börja träna på allvar igen! :D

Riktigt snygg! Ser ut som att han är en väldigt trevlig ridhäst dessutom. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
866
Senast: Svartkatt
·
Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 029
Samhälle Jag har haft mycket i huvudet på sistone, och en sak jag tänkt mycket på är normaliserandet av sociala medier. Framför allt av min...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 638
Senast: MiniLi
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 802
Senast: Cissi_ma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Muddypaws 24/25
  • Ta bort tandsten med ultraljud