Snackis och uppdateringstråd.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Snackis och uppdateringstråd.

Eller så kan hästen gå sönder....

:bow:

jag ogillar åsikter "sånt är vardag på island"- sen när har Island varit ett föregångsland vad gäller hästhantering förutom någorlunda i modern tid?

Onödig risk.

Kl

Minns inte vem som ville ha rapport på sadelköpet så jag knapplånar.

Jag har nu provat kontakt 2 sadeln ett par dagar och tyvärr ligger den väldigt nära manken på Sol. Hon har ju ändå inte så hög manke. Så jag ska se om jag kan få prova tönn igen, har för mig att den inte sjönk ner på samma sätt. Troligtvis smalare koppjärn eller att d et sitter annorlunda. Upplevde den som lite styvare, vilket kanske passar Sol bättre eftersom hon är lite tunnare. Tydligen går det att ändra koppjärnet i karlslund, ska kolla upp hur det funkar och vilket som blir enklast, ändra järnet eller byta sadel.

synd att de inte passade. Tönn låg inte på manken på min ponny som har svängd rygg med lite mer manke en isisen. Fast man kan inte påstå att han är tunn så kan ju va skillnad i hur hög manke som ryms på din tunnare..

Jag har ju provat tönn en gång tidigare och kan inte minnas att den låg så nära, får se om jag kan lägga på den igen och kolla.

Jorunn mupp:D
1959344_10152599773943998_735589282_n_zpsabefb2c8.jpg

Kl.
Den här vackra krabaten har jag pussats med idag. Lyckan är enorm och nu är allt precis som det ska vara!

Är det Erro? En av mina favvo bukehästar.
Min drömhäst ska se ut som honom

Fina Erro!! :)

*KL*

Igår åkte utväxten på Laukurs spårklippning av! Han verkade otroligt nöjd så det var nog ett bra beslut :) Magmusklerna som känns väl även när han bara står och hänger kom fram och blev synliga nu ;) Även lårmusklerna! Han är nog inte bättre form än jag trott min lilla häst :)

1899937_10201616108951504_1857744362_n.jpg

img_3846_copy_530a3a609606ee48a7242ac8.jpg

Har precis anmält mig till de första tävlingarna med min unge valack. Första tävlingarna tillsammans och hans debut på banan. Åh vad kul det ska bli och jag längtar så mycket! :D :D

Har ni börjat planera tävlingssäsongen?

Kul! :D Vad blir det för tävling?

Jag och Laukur ska tävla 15 mars. En inomhustävling och det blir V5 och c-klass i T8. Sen så beror på lite olika saker om det blir tävling i början av maj eller inte :P

Kl.

Kanske är en dum fråga men får man tävla isis tävlingar med andra raser? :)

Det blir en Vinterkeppni Lättklass den 8 mars. Blir bra "träning" med hästar, ridhus och publik. Om det fungerar bra så blir det islandshästens dag 30 mars. Där är det lite större, mer människor och mer livat. Men min grabb är väldigt lugn i sig själv så jag tror att han klarar av det. Det är bara ryttaren som ska komma ihåg att rida! ;)

Nix. Bara hästar som är registrerade som Islandshäst. Islandshästar utan "isispass" får inte heller delta, tyvärr!

Det blir en Vinterkeppni Lättklass den 8 mars. Blir bra "träning" med hästar, ridhus och publik. Om det fungerar bra så blir det islandshästens dag 30 mars. Där är det lite större, mer människor och mer livat. Men min grabb är väldigt lugn i sig själv så jag tror att han klarar av det. Det är bara ryttaren som ska komma ihåg att rida! ;)

Haha ja samma här! Jag måste rida för att det ska bli något vettigt inte tro att jag bara kan åka med som jag kunde på min gamla häst ;)

Du har redan fått svar på din fråga men jag vill bara tillägga att jag däremot tror att det inte vore helt omöjligt att ställa upp på inofficiella klubbtävlingar, det bestämmer varje lokalklubb själva. Men till Islandshäst-SM kan du ju tyvärr inte kvala med en korsning eller annan töltande ras, oavsett hur fint den töltar. :D

Med tanke på att det börjar finnas en hel del andra töltande raser tror jag att gångartstävlingar "för alla raser" (som har tölt och/eller pass) kommer att dyka upp snart. :) (Fast inte i regi av SIF direkt.)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
866
Senast: Svartkatt
·
Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 029
Samhälle Jag har haft mycket i huvudet på sistone, och en sak jag tänkt mycket på är normaliserandet av sociala medier. Framför allt av min...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 678
Senast: MiniLi
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 802
Senast: Cissi_ma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar