Snackis och uppdateringstråd.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Snackis och uppdateringstråd.

Wow! Är hon viktade på våg eller med band? Shit min Islandshäst på ungefär 150cm väger bara runt 400kg, visserligen ganska smäcker typ men jag tycker Perla inte ser så grov ut heller men hon måste ju gömma grovheten någonstans eller så har hon bara en väldans tung bestomme ;) för hon ser ju inte direkt överviktig ut heller. Skulle vara himla intressant att få se film på tölten i henne :)

//Nella nyfiken

*KL*

Minns inte när Laukur höll på och bralla vid longering sist för det accepterar jag i regel inte. Busa får han göra i hagen :p Men igår var han överlycklig! Det sprätte i hela hästen och han sprang på sidan, hoppade och bockade haha! Jag kunde bara skratta åt honom, han såg ju så nöjd ut :) Tror nog det var en bra en idé att jag klippte honom igen!

Kl.

I helgen är det dags för vintermästerskapen igen! Har som mål att slå förra deltävlingens poäng som var klappkassa iallafall i tölten. Ska dock bli kul att komma iväg och träffa lite folk! :)

Nån som ska dit och tävla/kolla?

Har "vägt" henne med band så det är inte exakta siffror. Men hon är fet. Hon är bara väldigt duktig på att gömma det ;).
När hon kom till mig kunde man inte känna ett revben även fast man tröck in fingret i magen :p. Nu kan man känna de precis om man trycker, så lite har hon gått ner. Hon har faktiskt gått ner hela 1 cm runt magen ;)

Jag ska se vad ja kan göra. Någon film kommer det nog bli om ja hittar nån som kan filma :)

Ännu värre är folk som rider med halva arslet hängande över bakvalvet. Regeln om en handflata bakom rumpan verkar en del ha missat. Känner de inte själva att de hamnar helt fel i sadeln? Och ser de inte hur sadeln pressas ner baktill? Stackars rygg.

Sen är ju vissa sadlar rymligare än andra.

Lite intressant faktiskt, jag mejlade ju med en återförsäljare för två veckor sedan när vi fick hem våran beställda Draupnir. Jag upplevde att min sambo hamnade långt bak i sadeln o nästan stack ut utanför bakvalvet. Deras kommentar till det var att Draupnir iaf var uppbyggd på ett sådant sätt att det var fullt normalt. Och det är ju många moderna sadlar som ser ut så. Kan det vara en ny trend? Att sadlarna skall vara så korta som möjligt för att så många islandshästar har korta ryggar? Då blir ju resultatet att en handsbredd är typ omöjligt. Sen av det lilla jag sett verkar många islandssadlar ha mittpunkten längre bak i sitsen, med följd att man tynger ner mer bak. Man skall tydligen kunna lägga en boll i sadeln och den skall rulla till mitten på sadeln, då placerar sadeln ryttaren rätt...

kl

Har mailat OCH ringt på en Islänning som kom ut på annons för några dagar sedan, men får inget svar.
Åh den tilltalar mig så sjukt mkt.....varför kan inte människan SVARA!! :P

Haha, okej de förklarar saken ;) Duktig på att se bra ut på bild med andra ord :) Syns att hon inte är superfit men inte att de skulle röra sig om många kg övervikt heller ;) Men som sagt vissa kan gömma de bra speciellt om man har en ganska fördelaktig exteriör :)

kl

Har mailat OCH ringt på en Islänning som kom ut på annons för några dagar sedan, men får inget svar.
Åh den tilltalar mig så sjukt mkt.....varför kan inte människan SVARA!! :P

Jag har också mailat på ett ett par stycken som inte svarat, en del svarar inte när man ringer heller :wtf:

Personligen brukar jag ha extra koll på både mail och telefon när jag har saker och ting på annons :)

Ja men eller hur?!!
Man blir ju frustrerad så det bara visslar om det!

Särskilt när det är något man verkligen VILL ha! :p

Kl
Testade ett par easyboots glove på 01:an idag, bak. Tror det kommer funka fint och nippertippan sa ingenting om att det skulle vara fel :) Hon är en riktig piplisa som påpekar minsta lilla fel :) men men, ytterligare testning krävs för att veta helt säkert.

Jag har dålig koll på draupnirmodeller. Men jag menade inte den typen av sadel som saknar bakvalv och placerar ryttaren långt bak i sadeln utan snarare när ryttaren liksom har klämt sig ner i en för liten sadel och det väller över på alla håll.

Beroende på modell så är det ju inte säkert att man kan gå efter handsbredd-måttet. Men sunt förnuft brukar räcka långt.

KL

har man en bra hovis eller har man=)
Leriga hagar= tappskorisk..Jorunn kom in med en framsko borta, messar hovis och på 5 minuter kommer hon ut och slår på den:D:love:

Hon var i grannskallet och skodde och var preciiiis klar och skulle åka hem när jag messae=)Nästan så man skulle ha köpt en trisslott igår hehe

Idag är de dressyrträning och på Kördag Körträning så de rullar på här måste jag säga.
Nu ska vi träna på presitionen i ridhuset på Lördag=)

På tal om hovslagare så ska Laukur skos till veckan men jag vet inte om jag ska ta bort sulorna och bara låta brodden sitta eller även låta sulorna sitta? Det är lera, regn och plusgrader varje dag, men ändå är det bara 3 mars på måndag...svårt. Hur skulle ni göra?

Ja hon är väldigt bra på att gömma det ;). Jag är van vid fjordingar som lägger allt fett på magen och halsen :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
866
Senast: Svartkatt
·
Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 029
Samhälle Jag har haft mycket i huvudet på sistone, och en sak jag tänkt mycket på är normaliserandet av sociala medier. Framför allt av min...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 694
Senast: MiniLi
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 802
Senast: Cissi_ma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar