Snackis och uppdateringstråd.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Snackis och uppdateringstråd.

Sol ska också skos i veckan och jag tar av sulorna. Kommer bara ta två broddhål också. Men inga broddar i. De tog jag ut för länge sen. Det har inte varit is på flera veckor, bara onödig skaderisk med broddar när de inte behövs.

Här på kusten går vi mot vår. Jag är ganska säker på att det inte blir nån snö och is nu.

I skåne har vi superfint väder och har haft 8 grader ute. Solen skiner och hästarna har börjat fälla. Jag köpte Polar Pads i år vilket var tur då de bara behövdes i några veckor. Nu är det helt bart på marken och det känns som våren verkligen är på väg!

img_4214_copy_530e25df2a6b227c09ab8121.jpg

Såhär går det att rida nu ;)

+ Mist

KUL! :D
Vi också försöka kolla men vi är två som åker och har ingen box. Så de blir väl till att stå och hålla i min häst medans min vän rider (Sigtyr här på buke).

Vi åker redan i morgon (lååååångt att åka) och stannar tills på söndag. Hon som äger hästen jag ska rida ska dit med sin affär och det tar ju en stund att packa ihop allt så det blir en långhelg för en endagarstävling:D. Ser det som en semestertripp!
Idunn har aldrig tävlat tidigare och har pga av föl inte ridits så mkt, tölten är rätt ny på henne men en kul erfarenhet blir det förhoppningsvis.

*KL*

En lite udda fråga och tyckte det kändes onödigt att starta en tråd bara för det :p

Jag är sugen på ett fleecetäcke som jag hittat på nätet med polokrage, men då min nya häst har mycket och tjock man så kanske det inte är så smart? Vill ju inte strypa stackaren! ;)

Ni med hårfagra hästar, täcke med polo hit eller diss? :D

Vad testade du för sadel?

En lite udda fråga och tyckte det kändes onödigt att starta en tråd bara för det

Jag är sugen på ett fleecetäcke som jag hittat på nätet med polokrage, men då min nya häst har mycket och tjock man så kanske det inte är så smart? Vill ju inte strypa stackaren!

Ni med hårfagra hästar, täcke med polo hit eller diss?

Beror nog mer på täcket och hur halsen ser ut :)

En globus ordo equester Venus.
Den var alldeles för bred och hamnade lite mycket uppepå för min smak (som är van vid "sitta i princip i hästen känslan") så den ska säljas igen.
Är lite sugen på en Draupnir, men såna finns det inte många begagnade..

kl

Hittat en häst som jag är otroligt sugen på.....nu till problemet.
De vill att jag ska "lägga ett bud".....hur sjutton vet man vad som är OK att buda? Man vill ju inte lägga skambud, men heller inte vara för generös ;)

Vad skulle ni säga att en häst av denna sort skulle vara "värd"?

5 årig hingst (ska kastreras)
Ok stam
Ej Inriden
Shysst och snäll häst, lätthanterlig.
Rör sig trevligt, men inget direkt utmärkande.
Medelgångarter.

Runt 40 verkar köparna vilja för en inriden men ej skolad femårig medelhäst just nu. Har benkoll på annonser sen ett tag, sen om de som säljer får 40 är ju oklart.

Ja hon ser ju ut att bli väldigt bra på bild! Tycker inte heller att hon ser speciellt fet ut :p också så nyfiken på att få se en töltfilm på henne!

kl

Idag var jag på Slätterne igen. Det är ju varje torsdag för min del som jag är där. Dock mådde jag inte ett dugg bra så jag fick vända och rida tillbaka när jag hade varit ute ca 15min då jag trodde jag skulle trilla av, pga yrsel. Så himla drygt. Red iallafall Sál (BILD kopierad från Johanna.), som jag skrev om förra veckan. Himla gullig häst det där.

KL.

Ingen mer än jag som reagerat på vilka hästar som ska gå lätta klasser på Vintermästerskapen imorgon? :mad:
Jag kommer själv aldrig tävla VM men vad irriterad jag skulle bli om jag kom där med en häst som faktiskt platsade i lättklass ...

Senast ändrad:

Med det nya systemet heter det ju inte lätt klass längre, om jag förstått saken rätt ska det ju istället vara a, b och c klass även i dessa klasser, något som inte kommer fungera uppe i norr då vi har så få startande att det är tillräckligt svårt att fylla de klasser som redan finns. Ska bli intressant att se hur det kommer att fungera på andra ställen, kommer tex vintermästerskapen ta upp det systemet om de kör igen nästa vinter? Då måste det ju nästan bli två dagar, en med T8 och V5 a, b och c klass och så en dag med T3, T4, V2 och F2, kanske T1, V1, T2 och F1 också, en betydligt mer tungrodd tävling skulle jag tro.
Undrar lite över de anmälda ekipagen som är uppebart felplacerade, hur de tänkt när de anmälde sig...

Jag funderar faktiskt på om det är någon slags protest mot det nya systemet från de ryttarna (utan att veta någonting, vill jag poängtera), då det är den enda anledningen jag kan komma på till att man anmäler sig i en sån klass utan a- b- och c-indelningen.

Nu verkar jag ha missat något. Ska det alltså vara A-, B- och C-klass i T8, V5 osv.?
Det låter ju helmärkligt och bökigt. Finns det någonstans där man kan läsa mer om det här?

Såhär står det:

"Långsiktigt tror vi att man ska skapa A/B/C klasser inom alla grenar och kanske ha SM i alla grenar."

Så det gäller inte än.

Nej precis :)
Jag ska tävla på en inofficiell inomhustävling om två veckor och där har dom A- B och C-klasser för att prova på.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
866
Senast: Svartkatt
·
Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 029
Samhälle Jag har haft mycket i huvudet på sistone, och en sak jag tänkt mycket på är normaliserandet av sociala medier. Framför allt av min...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 694
Senast: MiniLi
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 802
Senast: Cissi_ma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar