Snackis och uppdateringstråd.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Snackis och uppdateringstråd.

Lägg ett lågt bud. De vill bli av med den och vågar inte sätta ett för högt pris med risk att få behålla. :)

Asså tror du det?
Låter som du vet vem det gäller?
Om du gör det så behöver du inte skriva ut det här ;)
Men pma gärna så får vi se om det är rätt ;)

Kl.

Idag har Perla fått hoppa med ryttare för andra gången efter att jag fick henne. Hon va super duktig!
Eftersom jag är osäker i hoppningen så har min kompis fått sköta den biten. Perla är även hon väldigt osäker och behöver ha stöd från ryttaren för att hon inte ska fega ur och det funkar ju inte med mig tyvärr :p.

Dom hoppa 95 cm utan rivning och 100 cm med nedslag av ena bakhoven. Hon har inte den bästa tekniken än, men den kommer :)

Har filmat idag men vet inte riktigt hur ja ska få in dom här på enklast sätt :/

Kunde inte låta bli å klicka hem detta distansträns:D:D

1800306_10152615241138998_280975696_n_zps7c77aebc.jpg

Vad kuuul! Om du inte redan har ett konto på youtube så är det superenkelt att fixa. Ladda bara upp videon där och sen länkar du här. Busenkelt :D

Niela: Åhh, gud så fint :love:

Kl.
Idag har jag och lillesnutt gjort några premiärer!
1 Red ut första gången själva
2 Stötte på en stor grävmaskin
3 Klättrade upp i skogen
4 Hoppade över ett dike (som egentligen inte var ett dike men det låg minsann en massa kottar i som kunde äta små islandshästar ... )

Bebis skötte sig galant trots lite fegheter vid diket och vid grävmaskinen.
Nu har han också kopplat det där med sidförande

Häromdagen när vi invigde utepaddocken bjöd han även på en sträcka tölt ;)

Jag har ju provat tönn en gång tidigare och kan inte minnas att den låg så nära, får se om jag kan lägga på den igen och kolla.

Vad lustigt att det kan vara så olika. Har en bekant som har tönn där det är problem att den ligger för nära manken.
Jag har Karlslund close Contact till Glampi och han var ruskigt smal o slimmad ett tag och det var långt ifrån manken på honom mkt bra mankfrihet.

Även testat 2an och den har med bra mankfrihet på de olika hästar jag provat den på.
Visste inte att det går att byta järn?

Och för att peppa ännu lite mer till passridning: http://youtu.be/fVZ-BpLlz9Q
Jag och Þeli frá Hólum i vårat 100m passprov som vi hade före jul, de bedöms hur vi lägger, hur vi rider passen och hur vi saktar ner och en av lärarna la alla hästarna en vecka tidigare och satte "godkänd tid" på alla hästarna och vi fick såklart näst snabbaste tiden i klassen och jag var måttligt road av de (Þeli springer inte snabbare än han behöver så att säga...) men i 16minus och på urdåligt underlag (var kanonlag när lärare la, lagom mjukt) så klara vi de på första försöket och med poängen 9,3 (9,5-9,0-9,5)! Tilläggas vill att hästen är född 1994 och med andra ord 19år på filmen ;)

Om Hólar har himla bra skolhästar? Svar ja :)

Vilken cool häst! Skritta så lugnt o fint både före o efter! En sån läromästare hade jag velat ha! Jag har bara fyrgångare o har väl passat sisådär 4-5ggr i mitt liv. Men en av treåringarna passar själv i hagen så jag hoppas hon kan lära mig så småningom.

Fast smal och slimmad är ju inte samma som tunn och muskelfattig vilket Sol är.

Det går inte att byta järn, men de kan ändra järnet hos tillverkaren. Vet inte om de värmer eller hur de gör.

Glömde ju: kontakt 2 fanns visst i två olika vidder redan från start, kan nog göra stor skillnad.

Han är skitcool Þeliboy ;) Men så vidare lugn är han inte innan passen, de gäller att peppa upp han till max så att han verkligen är supertaggad för att han ska springa snaaaaabbt och få in bakdelen så de blir bra galopp med tryck :) Men cool efter passen är han - då är man ju klar, varför ska en stressa då för hälsar Þeli till alla stressbollar som inte fattar att livet ska va göööött att leva!

;)

KL

Skulle vara intressant att höra andra människors åsikt om vad denna häst skulle vara värd.
Valack, 6 år, svenskfödd. Stora gångarter och ganska mycket potential. Väldigt fin skritt, bra trav och galopp, tölten kräver mycket jobb.
Ägaren säljer dock hästen eftersom hen inte längre kommer överrens med hästen - bockar i paddocken och vägrar gå ut från gården. Däremot fungerar hästen utan större problem (i hantering och i paddocken) med andra människor.
Hästen är mager (har haft mask) och har dålig balans och kondition och ytterst dåligt självförtroende. Hästen är inte trafiksäker.

Nu köpte jag denna häst för ungefär ett halft år sedan, så frågan är på intet sätt aktuell. Har bara lite börjat fundera på vad ett vettigt pris enligt andra skulle ha varit för honom. ;)

Svårt att säga när man inte har sett hästen. Bra gångarter osv. kan ju vara någonting man uppfattar olika. Men att hästen är ostadig/ostabil i psyket (som det låter som), att tölten inte finns där och att hästen är ur form tycker jag borde göra den billig i dagens marknad!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
866
Senast: Svartkatt
·
Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 033
Samhälle Jag har haft mycket i huvudet på sistone, och en sak jag tänkt mycket på är normaliserandet av sociala medier. Framför allt av min...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 694
Senast: MiniLi
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 802
Senast: Cissi_ma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar