Snack & Uppdateringstråden :)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Snack & Uppdateringstråden :)

vad gullig han är:) är det samma färg som Glampi har?
ser lite mer ut som silversvart(ser inte så tydlig skillnad mörka ben/huvud mot kropp och en ev ål syns ju inte på dessa foton)
hur gammal är han?
så kul o vara med från början, jag köpte ju Glampi när han var 4månaders bebis.
Men han gick ju kvar hos uppfödaren tills han var 1år.

Senast ändrad:

:D stalker-varning på det här: jag vet! ;)
Jag tycker det är lite roligt eftersom mamman heter Draken (för visst är det så, jag kanske har fantiserat ihop det själv?). :)

Han är silvermusblack, men inte efter Grásteinn. Pappa Sibeilus är ju musblack(skäck) och mamma Feila är silversvart.

Han är född i Juni så han är bara en liten skit ... :love:
Har gjort upp en fin deal med uppfödarna som jag känner gott förtroende för om uppväxt det här året så det känns jättebra. Fast jag längtar ju efter honom förståss...

Här är färskaste bilden jag har:

pic_508c1aaee087c337822f26fa.jpg

:love:

Hej och hå, har inget vettigt att skriva (ovanligt eller hur:D)
så jag berättar bara att jag igår fick veta min nya lön efter senaste förhandlingarna. En löneförhöjning på otroliga 5% och retroaktiv klumpsumma sedan första april. Sensationellt. Undrar om jag ska använda "klumpen" till att köpa en häst:angel: får väl ut tio tusen efter skatt (har hög marginalskatt så det äter upp det mesta), undrar vad det kan räcka till.

Lägger in en ridbild på Lester, visserligen fel ras men en söt liten herre och jag har ingen bild på någon islänning tillgänglig.
644720_423500904379400_57311934_n.jpg

Hej och hå, har inget vettigt att skriva (ovanligt eller hur:D)
så jag berättar bara att jag igår fick veta min nya lön efter senaste förhandlingarna. En löneförhöjning på otroliga 5% och retroaktiv klumpsumma sedan första april. Sensationellt. Undrar om jag ska använda "klumpen" till att köpa en häst:angel: får väl ut tio tusen efter skatt (har hög marginalskatt så det äter upp det mesta), undrar vad det kan räcka till.

Lägger in en ridbild på Lester, visserligen fel ras men en söt liten herre och jag har ingen bild på någon islänning tillgänglig.
644720_423500904379400_57311934_n.jpg

Ni är söta :) Var är det du bor?

Nämen ååh, grattis till nyköpet! Han är ju helt underbart söt :love: Jag fattade ju förresten inte alls att det var du som låg bakom nicken innan jag såg den där bilden som jag sett på bloggen också :p

Klart du ska ha en till! Finns inget annat vettigt att spendera pengarna på ändå ( :angel: )

Trevlig bild!

KL

YEEEEY Nu har jag äntligen hittat en ny foderhäst. Vet inte om jag får lägga ut bilder än då det inte är jag som äger dom. Men ägaren finns här på Buke och allt känns bara såååå bra :D:D:banana:

Jodå det går bra att lägga ut bilder (det är inte jag som rider på de flesta utan en tjej som praktiserat här) de flesta bilderna som finns på Lokbrá på min hemsida är dock lite gamla.

Edit. Läser slarvigt från mobilen.

Saeta, vad kul! Våra hästar är fd polare

Senast ändrad:

Du var så snabb så att du lyckades svara på det jag skrev innan jag ändrade :p
När flyttar hon till dig?

haha hoppsan xD hmm, Viggan åker om ca 2 veckor, så någonstans runt där kanske lite senare :) ska höra med ägaren i nästa vecka om hur det blir! Åhh så jag längtar :bump:

Lester e en riktig snygging tycker jag! Fler bilder på honom gör ingenting! Men har du visat bilder på dina islänningar nån gång? Hade varit roligt att få en uppfattning om hur dom ser ut när man läser så mkt om dom :laugh:

Kul med en bild på dig!
Och jag håller med övriga. Lester ser jättefin ut, nu vill jag se bilder på de övriga också! :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Jag är lite förvånad att vi inte har en tråd uppe om den här katastrofen till tränare, eller så har jag missat den...
2
Svar
25
· Visningar
3 003
Senast: LenaH
·
Tjatter Hur ser er googlehistorik ut? Är det logiska sökningar på något som ni behöver i vardagen, som lokala caféets öppettider? Eller är det...
Svar
15
· Visningar
502
Senast: Glimra
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 829
Senast: mamman
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 264
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tips på mellanstor hund för barnfamilj
  • Akvarietråden V