Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ursäkta trådkap osv, men jag undrar lite.. Hur menar du att man tränar olika? Hur är dressyren annorlunda när du rider tölt än "halvblodsdressyr"? Vad är det som skiljer sig? När jag rider "mina" hästar så rider inte jag dressyr på ett sätt bara för att det är islandshästar. Jag rider den klassiska dressyren oavsett vad man har för ras. Liksom, vad är det för skillnad?
Det är uppenbart att Niela vill provocera och ni nappar varje gång.
En liten undran.. läser du aldrig allt jag skriver?? för då skulle du inte skriva denna fråga
men eftersomjag är så snäll så får du här en förklaring igen.
För det första är det 2 olika riddicipliner, dressyr är en tävlingsgren och tölt en annat.
Så precis som jag skulle skriva att idag rider jag western och imorgon tänkte jag rida dressyr.
Går du runt in i ett gäng hästtjejer du inee känner och säger att du rider dressyr ser 100% att du rider en 3 gångare kan lova att ingen säger aha så du rider islanddshäst alltså??
Dressyr kan de bägge vara men det är fortfarande 2 helt olika ridsportgrenar och man tränar helt olika.
Lite synd, men när du blir mer avancerad kanske du kan använda dig av samma metoder när det gäller tölt så du kan få en mer enhetlig träning.Så självklart rider jag dressyr i tölten med fast det är helt annat än när jag rider dressyr i den klassiska hbldressyren.
Och jag gör om LB program och så de innehåller tölt, någon gång har jag bara bytt ut trav mot tölt, funkar finfint. Ett dressyr program blir inte mindre dressyr för att man gör slutan i tölt istället för trav eller galopp.Jag rider inte LB program när jag rider tölt till ex för av den anledningen att tölt inte ingår i nått dressyrprogram
Så precis som jag skulle skriva att idag rider jag western och imorgon tänkte jag rida dressyr.
Den här dressyr vs islandshäst diskussionen är så j*kla meningslös här på buke. Det är alltid samma personer som diskuterar och den leder ingenstans! När ska ni ge upp? Det är uppenbart att Niela vill provocera och ni nappar varje gång.
KL
Michis: Om jag nu ens vågar be nån plåta så ska jag skicka över bilder till dig, Jonaz kan också få nått smakprov. Om jag en törs bli plåtad vill säga
Känner mig som en såndär som står på tå i lättridningen, har stolsits samt att fötterna studsar i takt i stigbyglarna när jag sitter ner i traven. Lägg till en framåtlutad style. Sen påstås det att det inte ser ut så, men vad vet jag
Tack Jonaz Skönt att se att en ryttare vars ridning jag verkligen gillar också kan vara mindre snygg
Vilken av dina är det där föresten? Det måste vara Dísko, eller?
Jag vill också att min svarta 5 åring ska tölta sådär "enkelt".
Det ser så lätt och mjukt ut!!