Sv: Snack & Uppdateringstråd nr17
Jisses så ni har hunnit skriva om det ena och det femtonde medan jag varit borta på stallet. Man hänger ju inte med mera.
Min tur att skriva loss lite.
KL.
Jag vet liksom inte ens varifrån jag skall börja ang. veckoslutet, det har varit en av de bästa beckosluten/kurserna någonsing!
Sara Ástþórsdóttir, min arbetsgivare på Island och den bästa hästkvinnan jag känner, kom alltså till Hestbakki fredagen den 7 för att hålla kurs.
Den där kvinnan är helt amazing I tell ya. Varenda häst hon rider går helt otroligt fint. Jag höll på börja gråta av stolthet då hon testade Ófeigur. Hon hoppade upp, töltade av och an en lång raka på vägen, kom tillbaka med ett brett leende och sade tre enka ord som fick mig att hoppa av glädje: I like him!
På lö ville hon att jag skulle testa rida på vägen med isländskt kandar; herre min jävlar så Bloffe gick bra! Han har aldrig gått så fint som han gjorde då! Så ni kan tänkar er när vi skulle rida ordentlig lektion på sö, fortfarande med kandar, hur jävla underbart han gick!
Saras tips var jätte bra, och varje övning fick bara mer och mer klossar att falla på rätt plats. När Sara prövade ökad tölt samt trav med honom på ridplanen med kandar så hade jag svårt att tro det vara samma häst, han såg helt magisk ut. Sara tyckte att vi är på rätt spår, och att Bloffe kommer att komma långt ifall vi fortsätter på samma sätt.
Alla kursdeltagare var otroligt nöjda med kursen och Sara, så nu skall hon med största sannolikhet komma på nytt redan i November!
Är sjukt taggad redan nu!
Jag är fortfarande helt i extas, det var underbart att få träffa Sara igen och kursen var verkligen värd varendaste en slant!
Skulle kunna skriva en hel roman om veckoslutets alla höjdpunkter, men tror att det här inlägget är redan långt nog.
Ibland är det nog bara för härligt att syssla med hästar.