Snack & Uppdateringstråd nr17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Snack & Uppdateringstråd nr17

WOW och åter WOW.... idag var Jorunn suuperduktig.. idag har jag ridit skänkelviknngar i trav!! samt öppna i trav. Helt galet de trode jag inte för 6 månader sedan att vi skulle göra idag=)

Galoppfattningarna i höger varv blir bara bättre och bättre min underbaraste lilla ulltuss:love::love:

Imorogn blir det en härlig slapp uteritt med nya stallkompisen:)

Hohohoho, liten tjej på rosa moln!!! :love::love::love:

Idag var jag och köpte ett nytt bett, var väldigt tveksam men tänkte i alla fall testa.

Jag provade det inte idag, men tydligen räckte det att köpa ett som hot, för idag skötte sig lilla fröken solstråle exemplariskt!!!

Idag var hon exakt samma Sol som jag blev totalt kär i på provridningen. :love::bow::love:
Hon var så lätt och fin i munnen, lyssnade jättebra på alla hjälper, var framåt utan att ligga på. Hon var helt enkelt underbar!

Vi kunde öka och minska oberoende av ridkompisarna, jag fick till jättefin tölt och hon var så himla duktig.

Wow, nu vågar jag knappt lämna tillbaka bettet, som fortfarande ligger i min väska här hemma :p:angel:

Jag måste sväva på samma rosa moln!!
Det går liksom bara framåt och framåt. Tölten blir bättre och bättre för
varje dag som går. Andra gången vi töltade sen hans vila. Det är helt otroligt roligt att vara med och utveckla en så positiv grabb :love:
Vi töltade idag i ganska så högt tempo, heelt klockrent och jag bara satt med ett leende från öra till öra
medans benen under mig jobbade på som bara den!
Lyckan är total :love:

dsc_8487_169432892.jpg

dsc_8475_169433091.jpg

Välkommen upp på molnet, jag kallar det Claude :p

Härligt när det går så bra!! Jag har i stort sett haft svacka (mer eller mindre) sen hon kom. Så nu hoppas jag att idag inte var ett undantag, utan att det faktiskt börjar vända nu.
Ska bli spännande att se hur det känns på måndag (jobbar hela helgen, så det blir ingen ridning).

Helt OT, men jag trodde du var äldre, typ 30 hade jag fått för mig.

Tror att jag såg dig rida i veckan :D Åkte förbi på väg hem från stallet och såg då två islandshästrumpor på grusvägen som leder från Skultunavägen :D

Tack!
Hoppas det vänder nu då. Det är alltid lika spännande med unghästar ;)

Haha 30? Jag är 22 :)

Ainasoja; Det är möjligt.. i annat fall mina stallkompisar :) Du kommer nog se oss mera där, har precis flyttat dit :-D

Tack, såg inte det via telen :) Skall bara se så jag har skjuts, så jag bestämmer mig fullt imorgon. Men tror att jag skall vara med! Då får du hälsa på mig! Jag kommer säkert ha fullt upp med galen häst:angel:

KL*
Har tröttnat på att Hnokki blir så råsvettig bara av att vara i hagen i princip efter att han satt så mycket päls. Så idag bestämde jag mig för att raka honom lite på bogen. Han tyckte det var hur läskigt som helst, men skötte sig riktigt bra min lilla prins :) Tog det väldigt lugnt och lät honom vänja sig ordentligt. Tillslut tröttnade han dock, så jag lämnade honom ganska ful idag och gör färdigt imorgon! Bara på det lilla jag skrittade idag kändes han piggare och inte alls sådär överhettad som de blir direkt annars.

Tack!
Hoppas det vänder nu då. Det är alltid lika spännande med unghästar ;)

Haha 30? Jag är 22 :)

Det är verkligen jättekul med unghäst, jag älskar att ha så mycket att se fram emot. Tycker att själva utvecklingen är det absolut roligaste. Nu utvecklas man ju alltid, även med en äldre häst, men ändå, det är jättekul!

Haha, jag tyckte du såg så ung ut på bilderna och det krockade helt i min hjärna. :p

Jag har också alltid trott att du var äldre:p Fattade inte alls vem det var på bilderna!

*kl*

Varit på träning med Odinn idag, gick rätt bra.
Va mkt hjärngympa, både för mig å hästen! :p
haha!

Men det var en mycket spännande och givande lektion, med en del "aha" upplevelser :)
Så nu ska vi träna på som attans i 2 veckor å förhoppningsvis kunna visa upp om 2 veckor att vi fatta va hon va ute efter! ;)

Ha ha ha skön grej!
Jag är inte riktigt så gammal än, tack och lov (?)! ;)

Hur gamla är ni själva?
Elina tror jag på som jag o Rein lite äldre? :angel:

Ja, man utvecklas ju hela tiden. Det går bra EN dag, då känns de som man är världsbäst, och sen går det ännu bättre
dagen efter det. Det är så häftigt! :D

Själv är ja 23, REIN är väl liknande, typ 22 lr nått sånt tror ja på! ;)
Många som är runt 20-25 här inne tror jag! :)

Hehe, jag är en liten tant i själen. Min kronologiska ålder är dock 21, och tre fjärdedelar ;)

Det är superhärligt med unga hästar, jag är så glad att jag fick prova pojkspolingen i stallet (som förresten såldes idag) så jag fick smak på unghästar.
Annars hade jag nog köpt en häst som var minst 8. Kanske 10-14. Jag vägde länge fram och tillbaka om jag skulle klara av en unghäst. Jag var rädd att jag skulle förstöra den :p Men efter mycket uppbackning från kompisar och andra som ridit med mig så vågade jag ta steget. Och nu hittade jag ju en som hade precis lagom utbildningsnivå för mig, hon hade ju en bra grund att bygga vidare på.

Känns helt rätt att köpa en yngre häst, så har man förhoppningsvis lite mer framför sig. Och jag är faktiskt glad att det blev ett sto, för då har jag ju möjligheten att ta föl om jag nån dag skulle få för mig det. :)

Du ser, ungefär lika gamla då ;)

Ja, man har ju förhoppningsvis så mycket längre tid med en unghäst. Jag älskar det här med just utvecklingen, det blir så stora framsteg! (och bakslag ibland). Jag har en 4½åring och en 3½, dvs har preciiis kommit hem från inridningen (onsdags), ett sto. Så jag har lite att bita i just nu :angel:

Om några år ses vi väl på tävlingsbanorna :D

Haha skulle tro de. Jag är verkligen ingen tävlings människa. Men man ska aldrig säga aldrig.

Haha jag är 21 ;)

KL*

Idag klippte jag färdigt Hnokki. Han var så himla duktig, men höll typ på att kissa på sig stackarn :p Han var riktigt rädd när jag skulle klippa längst upp mot halsen mot huvudet, men stod som ett ljus ändå. Men nu lämnade jag det väldigt ojämnt i kanterna ändå för jag ville inte plåga stackarn mer! :)

Försöker få plats på Erlingurkursen nu i slutet av oktober också, men det verkar som att platserna tog slut nu just som jag bestämde mig. Men ställer väl mig som reserv så jag har en liten chans ändå! Är lite sugen på att åka och kolla iallafall eftersom jag aldrig har sett honom förut. Malin är där med sin fina Thorri från hejelte också, skulle vara kul att fota lite!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Jag är lite förvånad att vi inte har en tråd uppe om den här katastrofen till tränare, eller så har jag missat den...
2
Svar
25
· Visningar
3 000
Senast: LenaH
·
Gnägg Såg att andra tråden blev full nu, eller är uppe i 100 inlägg. Så tog mig friheten att göra en ny :) Idag åker vi till kliniken för en...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 646
Senast: QueenLilith
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
58 59 60
Svar
1 181
· Visningar
62 045
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 013
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka