Snack & Uppdateringstråd nr17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Snack & Uppdateringstråd nr17

Här är en till på 22 ;)
Riktigt bra årgång om jag får säga vad jag tycker!

Det börjar nog lösa sig med Erro.
Han kommer säljas men förhoppningsvis hamnar han så nära hemma att jag när som helst kan åka och snosa i manen på min svarta skatt :love:

Tessi: Skönt att få ha båda bebisarna hemma! Tinna har just tagits in från vilan och fått på sig skor. Ska bli intressant och se om dom får fram tölten. Annars får hon en träningsperiod till och sedan vila för att själv ta tag i det till nästa sommar.

Åh vad skönt att höra att det löser sig.

Jag blev så upprörd när jag såg att han skulle säljas. Ni verkar vara ett sånt där riktigt radarpar. Måste kännas jättebra att veta vart han är och kunna hälsa på honom. :love:

Livet tar sina egna vägar och ibland går det inte att kombinera allt ihop, så förhoppningsvis blir det som jag (och ev. blivande ägare) vill och det är bäst för oss alla tre. Han är den enda hästen för mig, min svarta skatt.
Det känns tufft att han inte kommer fortsätta vara min och jag har hela tiden varit bestämd på den punkten att jag aldrig mer vill träffa honom när han är såld, det skulle göra för ont liksom. Men nu känns det bara helt rätt, det är ju ett sätt att ha honom lite kvar även om han blir såld liksom.
Älskade älskade.
32372192.jpg

32372194.jpg

Vilka härliga bilder!

Ja, ibland blir det inte riktigt som man hoppats, men för det mesta brukar det leda till något bra ändå tycker jag.

Kollar WF och nu är Rodi uppdaterad med kastrering, ägare och uppfödare.

KL*

Idag fick en tjej i stallet testa Hnokki lite. Hon är jätteduktig och red honom väldigt fint! Var riktigt kul att se honom in action! Har aldrig sett honom ordentligt under ryttare förut. Han är ju riktigt läcker ibland :d

Lägger in bilderna här då jag inte vill ha kritik när det ej är jag som rider. Tycker han gick riktigt bra för att vara ny ryttare som inte alls hittat alla "knappar" ännu. Vet att det är väldigt lätt att hålla i honom för mycket fram och inte riktigt våga driva med hans energi, och då hamnar han lätt lite på framdelen och tar inte i bak. Men hon hade annars bra koll på honom och han verkade trygg med henne, det var ett stort leende under ritten :D Nästa gång är det jag som skall bli fotad!

63006_1318166623.jpg

47640_1318166625.jpg

57546_1318166681.jpg

14670_1318166689.jpg

31180_1318166637.jpg

första ridturen på evigheter.. vidja har varit på mammaledigt, men idag var vi på en kort tur :love:

Han är så fin! :love:

Kul med bilder. På måndag ska syrran följa med mig och filma om vädret är ok. Vill ha bilder på oss från början. För jag tycker det är så kul att kunna se framstegen så konkret, inte bara känna eller läsa.

Får se om jag vågar lägga ut film, men någon bild blir det nog.

Åh, vad fin han är! :love:

*kl*

Min häst är bara så bra! :love:

DSC_0176.jpg

DSC_0189.jpg

DSC_0231.jpg

DSC_0240.jpg

DSC_0238.jpg

Hans skritt är to die for nu, så sjukt jä*la fin skritt har han! Ska försöka film nåt tag så ni får se! :)

Filipus är bara så :love:. Det går inte att förklara med ord hur glad jag är att han blev bra igen från sina fånganfall.. :love:

Tack alla! Han har verkligen utvecklats nu efter sommaren. Riktigt mjuk och fin!:love:

Och gud vad kul att se bilder från er! Han ser ut att vara i riktigt fin form nu?

Tack alla! Han har verkligen utvecklats nu efter sommaren. Riktigt mjuk och fin!:love:

Och gud vad kul att se bilder från er! Han ser ut att vara i riktigt fin form nu?

Tack! :)

Han är i skapligt bra form, han har fortfarande fettdepåer över hela kroppen men man ser att nacken är betydligt smalare och han börjar se ut som en häst igen! :love:

Jag är bara så glad att han är så positiv till allt! :love:

Han påminner om min kära lilla Lettir, vad jag saknar den killen! Undrar hur han har det nu?
Randalin har blivit klippt! Det var inte helt populärt. Så det vart inte snyggt, men funktionellt. Hon blev svettig av att bara komma in i stallet, och när hon nu ska stå inne nattetid kändes det bäst att få henne klippt.
har kontaktat hovis idag, hittat en som tycks väldigt bra! han vill man bokar via sms, så jag messade för en kvart sen. Hoppas han har lust att ta sig an oss.
Randalin har ju lite knasiga bakben, och lite "plattfot" typ. Så jag får hoppas! Hon har vilat lite nu, för var så himla öm sist jag red så det kändes som hon var halt på alla 4 ben samtidigt. Men lite skor ska ju lösa det problemet.

Ja men det syns på den första bilden, han ser ju mycket smalare ut :) Gud vad kul för er!

Synd att du inte fick plats på kursen, men komma och titta kan man alltid göra :)

Den tjejen som rider Hnokki på bilderna känner jag sen innan ;)

*KL*
Igår var jag och en tjej i stallet iväg till ridskolan och löshoppas våra 4 åringar. Jag har ju Laukur och så har hon ett Halvblods sto :) Shit va kul dom tyckte det var! Skötte sig exemplariskt våra underbara bäbisar :love:

Är lite osäker på om jag ska rida Laukur båda passen på kursen nästa helg eller om jag ska ta Fengur ett pass bara för att han så rolig att rida kurs med. Är rädd att det ska bli för mycket för Laukur med 2 pass på en dag också. Tänkte höra med Erlingur efter första passet om han tycker att jag ska rida Laukur andra passet också eller om jag ska åka hem efter Fengur :)

Ja jättesynd, när jag väl bestämt mig :D Men jag är andra reserv, kanske kommer en influensa och däckar alla? :angel:

Jasså vad kul! Hur känner ni varandra då?

Knapplån!

Wow säger jag bara jag är kär i min lille guldkorn:love:
Red i ridhuset i går och Jorunn var helt underbar att rida.. hon gav verkligen 110%.

Tränade på de vi tränade sist på ridlektionen skänkelvikningar och öppna, och i början ville hon gärna trilla in i tölt när jag krävde böjning åt höger och att hon skulle flytta åt vänster.

Men till slut klarade vi av 3-5 steg åt sidan utan att tölta så hon blir bara starkare och starkare. Och starkare i sitt högerben.
Galoppen var verkligen:eek: wow.. vi gjorde galopppiruetter på 3 meters volt.. helt galet vilken samlad galopp hon börjar få.
Man bara sitter där och ler:D

Traven börjar även den komma mer och mer.. nu klarar vi även av steglägningar i korta stunder häftig känsla måste jag säga när hon sprätter med frambenen utan att öka farten.

Skritten är även den en underbar upplevelse hon tar verkligen i nu

Idag är det dressyrlektion med medryttaren dom är så duktiga ihop så.. sååå stolt=)

KL.
Nu har jag börjat sätta igång Fáni igen!
Han sattes igång i augusti efter sommarvilan, var igång en månad, sen fick han ju anaplasma (fästingburen sjukdom). Behandling med antibiotika i nästan 1 vecka, därefter 3 veckors ytterligare vila. Nya blodprov togs i måndags och dom visade normala värden = klartecken att sättas igång igen :D
Så igår åkte han på en klippning. Jag trodde att han skulle steppa och vara skiträdd men han stod som ett ljus!
Här är en bild från idag efter att jag ridit. Han har hållt sig i riktigt bra hull trots vila och i princip fri tillgång på bete och hö. Dock omusklad men det är ju inte så konstigt.

302386_10150317687480588_588725587_8334842_1528618139_n.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Jag är lite förvånad att vi inte har en tråd uppe om den här katastrofen till tränare, eller så har jag missat den...
2
Svar
25
· Visningar
3 000
Senast: LenaH
·
Gnägg Såg att andra tråden blev full nu, eller är uppe i 100 inlägg. Så tog mig friheten att göra en ny :) Idag åker vi till kliniken för en...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 646
Senast: QueenLilith
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
58 59 60
Svar
1 181
· Visningar
62 045
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 013
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka