Snack & Uppdateringstråd nr17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Snack & Uppdateringstråd nr17

Barn brukar ta det här med dödsfall rätt ok tycker jag det verkar som. men kanske vore bra att åka dit o ha en möjlighet att säga "hejdå"..? Usch så trist sånt är!

KL

Idag har jag varit ute hos Randalin igen. Mysigt! Hon fick hovarna verkade , vilket var välbehövligt, och hon skötte sig fint! Hovis trodde liksom jag att det kommer att bli en bra häst, för hon är så "vettig". Varit ute o gått idag! Bra träning!

Jag kan tyvärr inte ta med honom dit, hon är riktigt dålig och inget man visar en 11 åring. Hon har dåliga lever och nurvärden och till och emd min mamma säger att hon ser förfärlig ut, han ska minnas henne som hon såg ut sist när han träffade henne istället. För hans del är det bara några veckor sedan för min del är det ca 2 år sedan.

Han börjar skolan nästa vecka och för min del är semestern slut imorgon, sambon är borta på jobb och kommer hem på torsdag så när jag ordnat allt på jobbet och med sonen så kommer jag att åka "hem" igen.

Tack för alla snälla ord från er alla! Det värmer ska ni veta!!!

Idag har jag varit ute hos Randalin igen. Mysigt! Hon fick hovarna verkade , vilket var välbehövligt, och hon skötte sig fint! Hovis trodde liksom jag att det kommer att bli en bra häst, för hon är så "vettig". Varit ute o gått idag! Bra träning!

Har du bestämt dig nu :D

Beklagar för alla de som kämpar med motgångar just nu, vilket känns som en hel del människor just nu...

KL.
Själv har jag en deppig dag på gång så där hästmässigt och allmänt. Är fortfarande arbetslös och fattig som bara den, och i stort behov av pengar på flera olika fronter . :(
Dessutom har jag inte sett min kära älskade häst på över tre veckor, men får höra av andra som ridit honom hur underbar och perfekt han är.
Har skickat sms till stallägaren att Bloffe gärna får lånas till duktiga lektions - och turridningsryttare eftersom jag helt enkelt inte kan ta mig till stallet och han måste ju röra på sig.
Känns så himla trist att själv sitta hemma deppandes över pengarproblem och låta alla andra njuta av "min" häst.

Börjar småningom tappa allt hopp jag någonsing hade om att ha egen häst, det här funkar helt enkelt inte ekonomiskt. :cry:

260264_2202823398539_1485960875_2539672_1726844_n.jpg

Min älskade gubbe....

Vet hur det är, och det är kämpigt:crazy: Blev lite strul med sommarjobb för min del i början av sommaren, och sparpengarna blev tvugna att läggas på annat, så jag har också varit helt utfattig de sista månaderna. Jag sitter och räknar på exakt hur lite jag måste tanka för att precis kunna ta mig till stallet åtminstone varannan, var tredje dag. Det är så jag överväger om jag ens har råd att ta bilen till jobbet om det verkligen ösregnar, eller om jag skall cykla ändå och genomlida en dyngsur jobbdag....

Nu löser det sig dock snart för min del med både studielån och jobblön i några månader framöver, men det är just hela sommaren som varit hur kass som helst!

KL*

Sitter här med lite huvudbry. Har prec ridit en sväng på pelham idag, och Hnokki gick så sjukt fint! Detta med stångbett på honom sitter HELT i skallen har jag kommit fram till. Han är regelbundet genomkollad i munnen hela sin livstid, och han verkar inte ha ont, utan han blir bara en helt annan häst så fort han får en stång i munnen. Kan ha lösa tyglar och hela han blir ändå lösgjord, mjuk och koncentrerad på ett helt annat sätt än med bettlöst och tränsbett. Har känt detta länge, men har tragglat på olika tränsbett ändå för att jag inte velat sätta stång på honom innan han känt fysiskt redo för hävstången.

Började iafll att värma upp på ridbanan (ååh vilken tölt!!)och red sedan två passläggningar på grusvägen. Ena blev bra läggning, helt ok sträcka, och riktigt fin nedtagning. Andra blev sådär läggning, men helt grym sträcka! Vilket tempo! Är helt lyrisk över att för en gångs skull inte behövt hålla honom i tygeln och ändå haft kontroll!

Men nu sitter jag och funderar. På tränsbett måste man rida honom med mycket stöd i munnen för att han skall lyssna, vilket jag fortfarande inte vänjer mig vid då jag trivs bäst med att rida på bara ytterst liten tygelkontakt. Däremot på stången har man genast en helt annan häst under sig utan att man ens behöver röra en tygel, på nått sätt blir han genast helt fokuserad och lyssnar på varenda tanke!

Men vad finns det för bett som är "mittemellan"? Vill ha något litet, nätt, stabilt med kort stång att rida på till vardags. Halvstång red förra ägaren på och älskade, men vill gärna ha kedja på och dessutom ett rakt, odelat.

Har någon tips får ni gärna hjälpa mig!:confused:

Ja det kanske jag borde testa igen! Tänkte jag inte ens på...Trivs bra på pelhamet förutom att det blir så klumpigt, och onödigt mycket stång. Testade kimblewicket förut några gånger, men det var alldeles för hög port för honom vilket han blir rasande på:crazy: Passade honom inte alls. Men med ett helt rakt är det säkert perfekt!

Tusen tack! Jag hoppas verkligen att detta ska gå bra nu!! ´Men det känns bra! Hon är en vaken men cool tjej! Bilder kommer nog då jag fått hem henne, måste ju ta lite "före-efter" bilder.

Vilken bra och lättgenomförlig idée! :D
Detaljer som att hitta jobb, bostad och stallplats där är ju bara små teknikaliteter på vägen. :p

Jobbar du på hästgård så får du jobb, bostad och stallplats i ett. Och tampongpengar! :angel:

Lite nya bilder på mina grabbar grus som har tråkigt i lillhagen i väntan på betessläpp till ny hage. Här betas det än. Märks på magarna. :angel:

97328_1313340802.jpg

21771_1313340804.jpg

81201_1313340778.jpg

14926_1313340783.jpg

Ta över min lägenhet (eller bo i vårt jättestora källarförråd), ha hästen i vårt stall (typ jättebilligt och jättebra), och så behövs det alltid folk till mitt jobb (hur soft som helst, och lön så man överlever)

Hakuna matata!

Nemen sluta locka mig ni jävlar, snart säger jag ju upp mig ur de saker som binder mig fast här och drar iväg! :D

Vet nog inte vad hästens officiella ägare skulle tycka om idéen.... :angel:

Jag vill flytta, hit med erbjudanden! :laugh:

Idag har två personer ringt på Rodi.

*Kl*

Så glad, så glad..., ssssåååååå GLAD :D
Drakens föl Fafnir, han ska bli MIN :D
Åh så glad ja är!! Hade aldrig Kuna skiljas ifrån honom å nu slipper jag :D :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Jag är lite förvånad att vi inte har en tråd uppe om den här katastrofen till tränare, eller så har jag missat den...
2
Svar
25
· Visningar
3 003
Senast: LenaH
·
Gnägg Såg att andra tråden blev full nu, eller är uppe i 100 inlägg. Så tog mig friheten att göra en ny :) Idag åker vi till kliniken för en...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 839
Senast: EZMK
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
58 59 60
Svar
1 181
· Visningar
62 160
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 014
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023