Snack och alltiallotråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Snack och alltiallotråden!

Nu har jag äntligen sett tävlingen!!! Väldigt roligt att se.

Jag vet inte om det var för att min mottagning var lite hackig till och från, men jag tyckte att Hvinur såg lite oren ut. Någon med bättre uppkoppling eller som fanns på plats som kan kommentera?

Ja, det kan nog varit det.

Jag fick bara upp den på mobilen, så det var både lite hoppigt och väldigt liten bild. Inte så lätt att se, men jag tyckte att det såg ojämnt ut bak, kan nog ha varit rollningar. Han gick väl över i galopp vid nåt tillfälle också.

Starkt gjort av dem att komma in så starkt, nytt ekipage och allt. :bow:

Snyggt!

kl*

Blev en lugn skrittrunda på långa tyglar med Kobbi idag. Vovven fick hänga med :) Sätter igång honom mycket lugnt nu efter hans tarmvred, bara glad att han överlevde. Den hästen består av otur, men förtjänar bara det bästa!

Sen bar det av för att hälsa på min egen lille prins. Lurvig och hårig var han :)
Inte sett honom på 3 veckor men hullet är bra på honom nu tycker jag. Han är lite av en ensamvarg, han är högt i rang och blev "adopterad" av ledaren men gillar ändå att ibland gå undan för sig själv. Otroligt självsäker och härligt personlighet.

Numera även kallad vitnos av lösdriftsägaren.
IMG_2698.jpg

IMG_2686.jpg

Med bästisen Yr som nästan samma tecken i ansiktet.
IMG_2703.jpg

Bonusbild på bääbis :love:
Rigelbebis.jpg

Lånat av uppfödaren.

Hur gick det med försäljningen av Erro? Kanske har missat om det skrivits något:)

Det går så bra så!
Har en fantastisk familj och Glaesir här på buke kommer ha honom som elev, så grattis grattis till henne!
Nej men det känns fantastiskt och han kommer hamna såpass nära att jag kan åka och snusa mule med honom när saknaden blir för stor och jag tvekar inte en sekund på att jag får äran att rida honom någon gång igen också. Verkligen helt underbara människor och han får det super!
Flyttar förhoppningsvis någon gång under veckan beroende på hur snabbt dom kan få "tillträde" till stallplats :)

Men fyyyyy på dig!!! Inte visa så söta hästar! Skapar ju vill-ha begär!! :love:

Har du bara hästar med prick på näsan ;):p

Verkligen jättefina färger och teckningar. :love:

Det går så bra så!
Har en fantastisk familj och Glaesir här på buke kommer ha honom som elev, så grattis grattis till henne!
Nej men det känns fantastiskt och han kommer hamna såpass nära att jag kan åka och snusa mule med honom när saknaden blir för stor och jag tvekar inte en sekund på att jag får äran att rida honom någon gång igen också. Verkligen helt underbara människor och han får det super!
Flyttar förhoppningsvis någon gång under veckan beroende på hur snabbt dom kan få "tillträde" till stallplats :)

Jag tror verkligen att det här kommer att bli bra för alla!!! Jag är otroligt glad över att jag ska få lära känna Erro, har alltid varit så förtjust i honom!

hvinur gick inte alls bra tycket jag! han är jättefin, men såg tråkig och obalanserad ut.

*kl*

Odinn är "typ" friskförklarad :o
Är i chock men så häääääääär glad :D :rofl:

Han visade en pytte hälta de första tre stegen på böjprovet, sedan ingenting :)
Och halsen är mycket mer rörlig en innan och han har INTE ATROS :D

Det är helt otroligt hur de bara kan vända.
Veterinären var chockad över hans förbättring och att han svarat så bra på behandlingen.
Hon fråga om ja tagit med fel häst för undersökning :p

Så han blev behandlad med tuppkam och kortison i knät igen, 4 veckors vila och Sen återbesök och sen är det bara att sätta igång honom :)
Han ska promeneras med nu under dessa 4 veckor i "vila" :)

Jag är så glad, så glad :D
Min fina Odinn :love:

hvinur gick inte alls bra tycket jag! han är jättefin, men såg tråkig och obalanserad ut.

Håller med, men som jag förstod det så var han helt ny för ryttaren. Det var det jag menade var starkt gjort att komma in så direkt till globen. Själva prestationen var väl inte särskilt jämn precis det tror jag att alla håller med om.

Men jämför man med alla gamla rävar som ridit sina hästar betydligt längre de flesta så tycker jag det var modigt gjort. Men att vara tuff ger ju inga stilpoäng;)

Elise har väl haft Hvinur rätt länge? Eller allt är väl relativt, men något år har hon väl haft honom tror jag. Att rida i globen är nog ganska annorlunda och dessutom är det inte tävlingssäsong så det är väl fullt förståeligt att han inte går på topp.

För Matilda Rolf och Tumi var det väl däremot första tävlingen? :)

Gud sån sötnos, din grabb kommer nog bli så snygg när han växer upp! :love:

*Tilda*: vad skönt att höra att Odinn kommer bli frisk!! Han som är så fin. :)

Ja, de var väl med på VM i år? Och hon började väl tävla honom i princip direkt efter köpet tror jag, i början på 2010. Så nog har hon haft honom ett tag. Då tror jag mer på att det är som du skriver, annorlunda i Globen och hästen inte är på topp. Sen är hon ju ung också, det är väl inte alltid så lätt att prestera på max som ryttare heller, framför allt inte i ett sånt sammanhang.

*kl*

Odinn är "typ" friskförklarad :o
Är i chock men så häääääääär glad :D :rofl:

Han visade en pytte hälta de första tre stegen på böjprovet, sedan ingenting :)
Och halsen är mycket mer rörlig en innan och han har INTE ATROS :D

Det är helt otroligt hur de bara kan vända.
Veterinären var chockad över hans förbättring och att han svarat så bra på behandlingen.
Hon fråga om ja tagit med fel häst för undersökning :p

Så han blev behandlad med tuppkam och kortison i knät igen, 4 veckors vila och Sen återbesök och sen är det bara att sätta igång honom :)
Han ska promeneras med nu under dessa 4 veckor i "vila" :)

Jag är så glad, så glad :D
Min fina Odinn :love:
vad kul att höra!!

*kl*

Det är storm här idag....å havsnivån är liiiiite högre en normalt! ;)

Här har vi alltid räddningsstegarna ute i havet, å likaså stegarna som ni ser nere i vänster hörne! ;)
DSC_0050.jpg

Här ska de vara en brygga?! :p
DSC_0058.jpg

Vågor som slår.
DSC_0157.jpg

Åh här ska de vara en gångbrygga.....?! :p
DSC_0095-1.jpg

DSC_0090.jpg

Fy, det där ser verkligen inte roligt ut! För en gångs skull anser jag att jag bor på rätt plats i landet. :p

Ja alltså ekipaget är absolut duktiga, och globen måste ju vara superkul och nytt, men tycker bara inte alls de såg roliga ut! Sen var ju Nils Christian där också på Kines Moli, det är ju förra ägare och ryttare på Hnokki! Som sagt, Globen är väl inte det lättaste att rida i, och inga hästar gick för fullo tycker jag, men det var likväl många leenden som lyste upp hela stället :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna...
Svar
16
· Visningar
1 213
Senast: Nepenthe
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
8 952
Senast: Jahopp
·
Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
1 043
Senast: Bison
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 650
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka