Snack och alltiallotråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Snack och alltiallotråden!

Alltså, det mesta kan man ju testa själv med lite sunt förnuft. Lägg en gel pad på låret och slå till med nåt hårt (som inte skadar) typ en rejäl slev. Hur känns det? hur känns det utan pad? Jag tycker det känd betydligt bättre med pad. gelen är ju lite som fett. Gör det ondast att knacka med en träslev på smalbenet eller låret? Dålig jämförelse, men det blir ju lite liknande.

Fast det behövs ju visst paddar under fleecelindor.... Fråga på dressyrforumet, de brukar diskutera just det där...

Gullan: Jag tror nog att Boj menade att DU kunde googla ;)

Top reiter der feine va? SÅÅÅ underbara, älskar mina :love:
Har två par (+ ett par trasiga). Dom är sååå sköna!! Perfekt breda(läs smala)!

Precis! Dom är helt underbara. Jättesmala, och jag har de med lite tyngd där framme vid hakarna också så de är ändå perfekt tunga. Jag älskar dom!

Mycket snyggt träns!

Jag vill bara mysa ner mig i Hnokkis päls, han ser så mysigt ut! :love:

kl

Någon rolig information om Hófur frá Varmalæk?

Har kollat på WF och stammen är ju intressant men hittar inte så mycket om just Hofur själv. Visserligen är han inte så gammal och såg även att han inte är kvar på Island längre. Några bilder eller lite vetskap? Skulle vara jättetacksam!

KL

Idag känner jag mig totalt omotiverad. Hade egentligen tänkt att jag skulle mockat hagen idag, men det är sånt där äckligt västkustväder idag. Grått och kallt och regnigt. Är inte jättesugen måste jag erkänna. Det får nog bli en snabbmockning medans Solstrålen äter sin mat.

Stormen drog med sig min transport 20 meter, som tur var klarade den sig och stannade på ett bra ställe. Ska införskaffa några rejäla stenar och lägga framför hjulen så ska den nog hålla sig på plats. :p

Tack! Och han äääär mysig:love:

KL*
Red ut en tur idag igen och jäklar i havet vilka ökningar vi fick till! Ryggaktiviteten var inte nådig, han är en dröm att sitta på barbacka när han jobbar så bra.

Men usch då, det låter som att du är betydligt mer omotiverad än jag.

Jag är mer sugen på att köpte en till häst, men det finns det inte pengar till. Har dock en liten favorit som jag hoppas kunna köpa när jag är klart med studierna. Både jag och sol är väldigt förtjusta i denna lila fröken. Håller tummarna att ägaren vill sälja henne om ett par år.:love:

Jag med! Känner för att sälja hästen och sluta med hästar helt! Idag är ingen bra dag!! huff :crazy:
Måste bara få lite motivation igen kanske..

Samma här.....men med det här vädret är jag riktigt glad att mina två går med föl så jag slipper ha dåligt samvete att de inte rids.....men om en månad så ska båda igång, DET är jag riktig tmotiverad inför. Ska bli kul att rida och träna sina egna hästar istället för att bara rida andras....:bump:

Fast det behövs ju visst paddar under fleecelindor.... Fråga på dressyrforumet, de brukar diskutera just det där...

Gullan: Jag tror nog att Boj menade att DU kunde googla ;)

Fast jag har inte de och struntar i hur andra har eller inte har;)

Anlendingen för jag inte har är att det blir för klumpigt då hon har så små ben ser inge snyggt ut.
Och jag har ju de mestadels för att det bara är snyggt och lite stöd och de stöd jag är ute efter får hon gott och väl genom att bara linda benen som de är=)

För oss funkar detta superbra jorunn får inga men då skulle jag inte linda utan paddar om det nu gav supersåriga ben;)

Knapplån

Idag skrittade vi barbacka i ridhuset och jobbade bara i skritt jobbade henne i ca 10 minuter bara resten av passet var skritt pålång tygel:love:

Skulle rida ut men ingen av oss som skulerida ut hade pannlampa så de måste vi köpa=)

Nu är det väl inte för att få ännu mera stöd man använder paddar, utan för att man kan stasa benen utan padd :crazy:

Men hon var jättefin i sin röda outfit.

De avkommor jag själv ridit in och de jag hört om har alla varit supertrevliga, känsliga och med mkt vilja :)

Faktum kvarstår att det inte är bra för benen att linda utan paddar. Man måste ju linda lagom hårt vare sig man lindar för snygghet eller stöd- och lindar man lagom hårt så krävs det paddar som stötdämpning under för att inte senorna ska ta stryk efter ett tag. Det är inte för att benen blir såriga, eller för att få mer stöd, utan för att utjämna trycket över senorna som blir när man utför lindningen. Låter kanske töntigt, men så är det. Då är det mycket bättre att klippa av fleecelindorna så man slipper linda dem till bollar på våra hästars korta ben!

Och du gör som du vill, men du verkade ju lyssna mer på dressyrfolket- och de kan ju det här med lindor.
Och tro't eller ej, men lite fastnade efter min anställning hos landslagsryttare- där användes alltid, alltid paddar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna...
Svar
16
· Visningar
1 213
Senast: Nepenthe
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
8 953
Senast: Jahopp
·
Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
1 043
Senast: Bison
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 651
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka