snabbhjälp -munkorg

Milosari

Trådstartare
minina ska åka tåg med mamma i mogon och hon (mamma) började genast prata om munkorg. eftersom den aldrig kommer användas mer funderar jag på en billig "vet-modell", men en storlek för stor så hon kan hässja. men hur säker är en sån om den är aningens för stor? är det kanske bättre ändå med en "riktig" munkorg? obs att det är mest för mammas skull den kommer sitta på, hon har aldrig visat hotbeteenden mot någon eller något när jag reser med henne, inte ens när hon var som värst.

Sv: snabbhjälp -munkorg

Jag provade alla modeller som fanns på min GD, som ju gjorde verkligt jobbiga utfall, framför allt på tåg och liknande då hon kände sig trängd.
Den helt vanliga stängda modellen fungerade inte alls, trots stor storlek, för hon kunde bara halvöppna munnen och klämda sig i tungan då. Vilket hon såklart inte uppskattade. Provade även dom breda varianterna, som är för Rottis och liknande hundar med lite kortare och breda nosar. Satt något bättre (För andningens skull då) men inte tillfredställande.
Så jag köpte tillslut en riktig munkorg, i plast, som effektivt förhindrade tänderna och tillät henne att andas fullt ut.

Så himla dyr var den inte faktiskt, kostade ca 50 kr mer än dom stängda modellerna. Billig plastmodell typ, men fungerade utmärkt eftersom den bara skulle användas extremt sällan (Det blev 2 ggr allt som allt).

Sv: snabbhjälp -munkorg

tack för svaret. jag hade en plastmunkorg för många år sedan, och då var jag tvungen att fila bort alla vassa kanter. den måste vara färdig att använda i morgon. men de kanske är bättre numera?

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 744
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 232
Senast: lizzie
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 301
Senast: Snurrfian
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 700

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?
  • Hålvägg
  • DIY hästvård