Någon som vet hur fort effekten på adaptilhalsbandet minskar? Rädslan har varit mycket bättre fram till igår när det körde förbi en smällidiot utanför balkongen och då sprang hon från sin kudde i huvudändan på sängen ned till korgen längst bort från balkongen och gömde sig
Hon lugnade sig dock fortare jämfört med innan och kom upp till kudden igen, men jag blir så ledsen att hon ska bli rädd överhuvudtaget. Hon har haft halsbandet i 17 dagar nu och det ska ju hålla en månad men jag tänker om effekten minskar efterhand?
Det onda går inte bra
Veterinären kunde känna att hon var stel och öm över höfterna, vilket ju såklart var väntat, men kunde inte känna något annat. Hon går nu på onsior och jag märker skillnad, men inte så stor skillnad som behövs. Eftersom jag inte har tid hos fysioterapeuten förrän 2/10 så fick hon följa med mig till osteopaten och han kunde direkt känna att hela framdelen är jättespänd. Hon verkar inte ha ont fram, men jag har ju sett att något definitivt tar emot. Jag hoppas att det bara är att hon avlastar bak och att det ska gå att lösa bara vi får ordning på bakkärran, men med vår otur så är det säkert något ännu värre
Han gjorde inget bak med henne för det ville hon inte så det lämnar vi till fysioterapeuten eftersom hon är utbildad på hund medans osteopaten är utbildad på människor och bara har ett stort intresse för djur. Hon går iallafall bättre efter osteopatbesöket, men jag tycker inte alls att det är tillräckligt bra för att avvakta. Så planen är fortfarande densamma som innan med tätare intervall med Librela och fysioterapeuten. Jag vill iallafall försöka med två behandlingar till att börja med och sedan utvärdera igen. Har det inte blivit väldigt mycket bättre då så kommer det nog inte att bli det efter heller