Sv: Smakisar

Om hon inte vill sitta upp och äta så är hon nog helt enkelt för liten än.
Det är ju ingen brådska med att ge henne mat, hon har väl långt kvar innan hon är 6 månader.

Tycker alla verkar ha så bråttom med att ge sina barn mat.
Who rekomenderar att man börjar vid 6 månader, ändå ska de börjas vid 3 månader.
Alla barn lär sig äta mat till slut.
 
Sv: Smakisar

Är Rasmus komjölk och soja protein allergisk ? Tänkte på eftersom du ger Nutramigen ? Fast hur går det i hop med Lemolacen då ? Innehåller inte den komjölk har jag för mig ? :confused:
 
Sv: Smakisar

Vi hoppas bara på att han är känslig nu och inte mogen för komjölkprotein. Därför får han lemolac och nutramigen blandat 50/50. Det går bra, han spyr mindre ju mer nutramign han får och är en glad unge. Får han bara lemolac så spyr han, det luktar f*n (men det ska tydligen alla "sempers spyor" göra) och får magknip :(

Nu har jag köpt hem Nan och ska pröva att blanda med det och se vad som händer, hoppas i alla fall spylukten försvinner :crazy:

Och den mjölkfria banangröten är från 6 månader :( Köpte sempers så ska han få smakprover av det i alla fall så får vi se hur han reagerar.

Hans pappa är laktoskänslig (mjölkmage) och jag vet inte hur långa bak saker är ärftligt, men sambons kusin är laktosallergiker.
 
Sv: Smakisar

Jo, det gjorde jag. Han gick upp dåligt och jag ammade dygnet runt.
Jag förstår att Arvid får gröt så tidigt också.

Jag menade mest att det ska trugas med mat fast det inte finns anledning. Går barnet upp i vikt och inte är intresserad av mat så kan man ju vänta lite.
 
Sv: Smakisar

Kan ju säga att vi inte trugar med maten med Saga. Hon får smaka i sin takt och det rör sig inte om några mängder.

Idag har hon dock ätit för första gången, dvs hon gapar, sväljer och ler stort och är jätteglad. Fortfarande inte lika duktig som Arvid är, men det går bättre.

Iom att hon nu börjar förstå vad det handlar om så kommer vi fortsätta på samma sätt tills hon visar att hon vill ha mer.. Hon får nu en matsked och hälften hamnar på haklappen och hälften sväljer hon glatt.

Jag skulle inte vilja kalla det att vi har bråttom, BVC-tanten sa själv att vi skulle börja med smakportioner, hon har ju halkat ner från sin kurva. Dock ger inte det lilla hon smakar på något, men konstigt nog äter hon också mer ersättning nu (180 ml/måltid) var tredje timme. Får hoppas att hon gått upp på måndag när vi skall dit igen.
 

Liknande trådar

Småbarn Sonen äter inte så mycket mat. Vid frukost, lunch och middag sitter vi till bords och han får smaka på allting som vi har på tallriken...
2
Svar
20
· Visningar
1 428
Senast: amsway
·
Mat Är det någon mer än jag som tycker att alla Earl Grey-tesorter förlorat i smak de senaste åren? Har prövat många olika märken men...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
3 552
Senast: geting
·
Tjatter Jag tänkte att det inte smakade lika gott som tidigare när jag nyligen smakade en bit After Eight. Nu läser jag att de tydligen börjat...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 463
Senast: Hellhound
·
Mat Jag är på jakt efter en god grönsaksbuljong som inte bara smakar salt. Beredningsform spelar mindre roll.
Svar
11
· Visningar
593
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Regntäcke till shettis?
  • Födda -21
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp