SM - Nu har det startat!!

Sv: SM - Nu har det startat!!

SIST på 4.33 :rofl: Haha nä det var inte kul faktiskt. Han typ "dog" när han kom in på banan, tappade takten, aktionen och energin.
Så det kändes inte så kul.. när vi tävlingen innan gått ut på 6.17 liksom... men så är det ibland, man får ta det. Man kan inte vara på topp jämt hehe. Vi tar dom nästa år ;)

inte roligt alls när sånt händer på ett Sm , det är då man verkligen förstår att hästen är ett djur och inte en tävlingsmaskin:smirk:

vet du försten hur de gick i dom andra finalerna? vet bara att min gamla ridkompis Lottis (charlotta gripenstam) vann T2 yr .

Vad synd Filippa! Men det är som du säger, ett år till och faktum är att då kommer ni att vara ännu starkare och ännu mer rutinerade.

Tycker det är konstigt att det är så svårt att få tag på resultat! Även i medierna är det tyst! Kan kanske bero på Falsterbo och att flera toppekipage inte var med, men lite mer respons tycker jag att det brukar vara!

Är så glad för min tränare Magnus Lindqvist och även Linda Tommelstad! De har varit så himla duktiga under SM!
Är det någon som vet vilka som blev uttagna till landslaget?

Filippan skrev:
SIST på 4.33 :rofl: Haha nä det var inte kul faktiskt. Han typ "dog" när han kom in på banan, tappade takten, aktionen och energin.
Så det kändes inte så kul.. när vi tävlingen innan gått ut på 6.17 liksom... men så är det ibland, man får ta det. Man kan inte vara på topp jämt hehe. Vi tar dom nästa år ;)

Oj! Vilket antiklimax :crazy:
Men som sagt nästa år, heja heja!

Yeahnny skrev:
Jag vet bara att Johanna och Solfari ska enligt mina källor vara uttagna :D

Det var kul! Antar att Magnus Lindqvist också kommer med, sen han vann passen med Hersir!:bump:
Linda vann speedpassen, så hon bör väl också komma med. Ska bli kul att se vilka det blir, tur man har som kommer att få se de bästa på NM!!! :banana:

Filippan skrev:

:( Stackars dig, vad tråkigt! Fast du är ju inte helt ensam om att komma sist. Några jag känner kom också sist, men bara av att komma till SM är ju en stor grej!
Det kommer dröja många år innan jag och Svalur kommer dit. Undrar var SM går nästa år, har bestämt mig för att åka och titta nästa år.

SM nästa år är i Norrköping på Himmelstalund

Vili skrev:
inte roligt alls när sånt händer på ett Sm , det är då man verkligen förstår att hästen är ett djur och inte en tävlingsmaskin:smirk:

vet du försten hur de gick i dom andra finalerna? vet bara att min gamla ridkompis Lottis (charlotta gripenstam) vann T2 yr .

Precis. Inte alls kul! Var nära att börja gråta, man blir så besviken liksom! Tror att resan kan ha tagit lite på honom, plus värmen. Men som en vän sa "det man ska göra när det gått dåligt är att analysera problemet (vad gjorde jag för fel, vad kunde jag gjort bättre), bestämma sig för att ändra på det och sen lägga det bakom sig." Så jag försöker följa det :angel:

Gabie och Taktur vann fyrgången :), Helene och Soldan vann T1, Toti och Ymir vann femgången (2a Johan och Oddur, 3a Jessica och Jorik). T2 behöver jag kanske inte ens säga vem som vann :p
150 m pass YR vanns av *pampapadam* Malin Stang på Jarpur! Någon som de flesta känner här inne ;)

Jaa nu kommer jag inte på mer :p

lite OT

Såg i lokaltidningen här att du kom in på Dille. :) Tror det var du iaf, det var iaf lite läskigt att man tänker "nämen har filippan kommit in på dille, vad roligt" om människor man inte känner..:D

Har du (eller någon annan) någon aning om hur det gick för Hending och hennes ryttare (som jag inte kommer ihåg vad hon heter) i T2 YR???
De tävlar för en norrbottensklubb, Hending är en bedårande ganska mörk fux med bläs.

Tacksam för info!

Die_Frau skrev:
Vad synd Filippa! Men det är som du säger, ett år till och faktum är att då kommer ni att vara ännu starkare och ännu mer rutinerade.

Tycker det är konstigt att det är så svårt att få tag på resultat! Även i medierna är det tyst! Kan kanske bero på Falsterbo och att flera toppekipage inte var med, men lite mer respons tycker jag att det brukar vara!

Tack så mycket, ja precis :) Jag får ju tänka som så att det var mitt första SM, andra året jag tävlar och andra året jag har hästen. Då känns det inte lika hemskt längre :p

Jaa, konstigt att inte resultaten kommit upp! :crazy: Mycket konstigt faktiskt.

Yeahnny skrev:
Oj! Vilket antiklimax :crazy:
Men som sagt nästa år, heja heja!

Ja det kan man säga!

Tack! :) Då jävlar ska vi kvala i femgången och P3 också :p Sen tänkte jag börja tävla lite dressyr också och man vet ju aldrig hur det går :D

kryptisk skrev:
lite OT

Såg i lokaltidningen här att du kom in på Dille. :) Tror det var du iaf, det var iaf lite läskigt att man tänker "nämen har filippan kommit in på dille, vad roligt" om människor man inte känner..:D

Va! Står det i er lokaltidning att jag kommit in på Dille? :p Haha varför det? :p

Aha, vad coolt! Men tyvärr så är det inte mina blivande klasskompisar, för jag ska inte gå där :p

Svalan skrev:
:( Stackars dig, vad tråkigt! Fast du är ju inte helt ensam om att komma sist. Några jag känner kom också sist, men bara av att komma till SM är ju en stor grej!
Det kommer dröja många år innan jag och Svalur kommer dit. Undrar var SM går nästa år, har bestämt mig för att åka och titta nästa år.

Aa, det var skittråkigt. Hade han gått normalt hade vi kommit till final... suck. Ja precis, man får tänka så, jag har ju iaf kommit dit :p
Som sagt, det är på Himmelstalund nästa år :) Mycket bättre, närmare ;)

Liknande trådar

Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på...
2
Svar
34
· Visningar
1 879
Senast: starcraft
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 785
Senast: Lavinia
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 170
Senast: lizzie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 044
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar