Sv: Slakt = Pengar?
TACK för dina inlägg.
TACK för dina inlägg.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Alltså, det där med slakteri är ingen bra idé. Om hon verkligen tycker om den hästen och vill att den ska få den absolut bästa avslutningen på sitt liv ska hon inte skicka den till slakt. Djur väntar tillsammans med andra, på att dö, de känner lukten, rädslan i atmosfären och vet att de kommer dö. De hör andra djurs skrik, sista andetag osv. DET ÄR INGET VÄRDIGT SLUT ALLS!
Om den måste dö, så välj nått som går snabbt, har haft turen att aldrig behöva avliva någon av mina, men om jag e tvungen att någon gång behöva göra det så skulle jag absolut inte skicka den till slakteri. Men om hon nu inte vill skänka bort hästen eller inte bryr sig om vad som hände rmed hästen och vill ha ut pengar eller inte se vad som händer med den så skicka den till slakteri, Men jag skulle aldrig kunna göra nått sånt
TACK för dina inlägg.
Precitionsskytte på lös häst på avstånd,endast i yttersta nödfall tex trafikskadadhäst som ej går att fånga eller mkt farlig häst eller häst som gått genom is och det av djurskyddsskäl eller risk för räddare . Isamband med bränder kan den vara bra.Dessutom måste risken för genomslag och dåligt kulfång nogs beaktas .Det är ingen leksak som används. använd bultpistol!!
Tack för alla svar!
Jag ska absolut avråda henne från att använda jägare. Farmartjänst låter mycket bättre då även om det kostar en summa. Har hon inte råd själv så betalar jag. Är det någon som vet om de vill ha pengarna i handen eller om man får faktura?
////Mysaan *med tårar i ögonen för alla fina genomtänkta svar och ilska i hjärtat för alla idiotsvar.*
Så det är omoraliskt att få ett par tusenlappar på slakteriet istället för att betala dubbelt så mkt för avlivning bortforsling i container o destruering?
PL
om möjligheten skulle finnas så skulle jag låta en jägare skjuta hästen.
Då anar den minst och går bort utan att veta om det.
Hur skulle du vilja ha det?
Dö utan att du vet att det skall ske eller ha en bultpistol mot ditt huvud och undra vad som pågår?
Jag skulle vilja bli skuten utan att veta om det.
Delvis knapplån, delvis svar
Fast du sätter ju även ett kulvapen mot pannan, så där ser jag ingen skillnad så (träffsäkerhetsmässigt). Däremot om man ska ta det som någon skrev, att de skulle 'fatta mindre' vad det handlade om om en jägare sköt.. Tja, JAG tror ju att en liten bultpistol som ser ut som ett rör och kan döljas hyfsat väl i handen är betydligt mindre uppseendeväckande för hästen än ett kulvapen med lång pipa som sätts mot pannan..
För man skjuter ju inte hjärtskott på häst. Dvs Brunte kan ju inte gå och beta i hagen och så pang så är Brunte död..
Alltså, det där med slakteri är ingen bra idé. Om hon verkligen tycker om den hästen och vill att den ska få den absolut bästa avslutningen på sitt liv ska hon inte skicka den till slakt. Djur väntar tillsammans med andra, på att dö, de känner lukten, rädslan i atmosfären och vet att de kommer dö. De hör andra djurs skrik, sista andetag osv. DET ÄR INGET VÄRDIGT SLUT ALLS!
Om den måste dö, så välj nått som går snabbt, har haft turen att aldrig behöva avliva någon av mina, men om jag e tvungen att någon gång behöva göra det så skulle jag absolut inte skicka den till slakteri. Men om hon nu inte vill skänka bort hästen eller inte bryr sig om vad som hände rmed hästen och vill ha ut pengar eller inte se vad som händer med den så skicka den till slakteri, Men jag skulle aldrig kunna göra nått sånt
Nästan obefintlig, jag vet två slaktare som lyckats bulta sig själva.
PL