Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fast du verkade ju typ glömma bm rollen eller nåt?Alltså, jag skulle kunna missa "oskrivna regler" när jag har vissa roller. Så sånt behöver ni inte fundera på.
Nu? Eller när?Fast du verkade ju typ glömma bm rollen eller nåt?
Fan jag behöver åka hem men måste se uppdatering först.
Du är död ulvNu? Eller när?
Jag menar att jag som BM absolut kan rösta på nån annan dolt mot i tråden.
Yes!!UPPDATERING
Elverna har försvunnit en efter en senaste tiden. Personalen på ridskolan vet inte riktigt hur de ska klara sig framöver. När det försynt knackar på stalldörren och en okänd person kommer in blir de alla glada. Men vänta lite, är det inte något bekant över hen? Och är hen inte lite väl nyfiken på konstiga detaljer? När de kommer på hen med att rota runt på kontoret är de säkra, det är ngt skumt med hen! De erbjuder hen att rida och lovar att det är en snäll och trygg häst. Men när hemlig sitter upp och smackar på visar det sig att det är stallets mest opålitliga häst de gett henne. Hästen bockar iväg och hemlig får åka ambulans till sjukhuset...
hemlig var granne (ulv)
DL är kl 10.00
Så förvånad jag blir...Du är död ulv
Det är dock något som de onda tjänar mest på att veta, så jag skulle vara försiktig med att spekulera för mycket kring det öppet.Men nej Lycka till i Tyskland Niyama men vi hade behövt dig. Jag undrar om det går att klura ut huruvida Niyama var siarlärling eller ängellärling i natt, och om den kvarvarande lärlingen isf kommer ha änglaförmågor natten som kommer? Det känns som att det hade varit mest hjälpsamt nu när goda återigen har kniven på strupen (tre goda, tre onda kvar i leken).
Det är dock något som de onda tjänar mest på att veta, så jag skulle vara försiktig med att spekulera för mycket kring det öppet.
Det här citatet, plus efterföljande diskussion får mig att tänka att Paddington försökt röra till lite och göra oss osäkra på teorierna kring DL 1. Jag fick aldrig något svar på av vilken anledning BM skulle ha haft till att använda sin extraröst i DL 1, eller vilken anledning röstfifflaren skulle ha haft till att rösta på någon annan dolt än öppet i samma DL. Därför tror jag att det var ett syfte till att få oss att bli osäkra, eller fundera på om Paddi kunde vara BM.Jag är väldigt förvånad att under hela den här BM/Röstfifflar diskussionen är det ingen som verkar tänka på dessa roller inte har behövt rösta dolt på samma person som de röstat öppet på.
Ihop med den här teorin, att q ser ut att vara siad men Paddi var rädd för samma situation som med Lobelia. Vad jag minns fanns det inga inlägg som tydde på att Lobelia skulle vara siad, utan enbart röstningen som gjorde att folk började fundera kring det. Jag såg en annan situation i fallet med qitis, där det fanns starkare misstankar mot henne i inlägg.Min magkänsla från dag 1 och 2 håller i sig ang hemlig och det ser ju ut som i tråden att Q ska vara siad, men jag är lite rädd för att det blir liknande situation som igår.
Jag väljer att följa mig själv och
Paddington röstar på Hemlig
Hon har alltså enligt inlägget ovan helt klart för sig vilka som bör sitta i lyan. I sitt röstinlägg skriver hon följande:@qitis torde vara siad, @hemlig likaså och iom vilka som röstar där så lägger jag @Niyama och @iiantazie åt sidan som goda. Niyama verkar ha koll på @Hedinn vilket Niyama borde fått info om om hon har den roll jag tror.
Det gör alltså att de resterande två onda återfinns bland @Paddington och @flyingchange
Jag älskar uteslutningsmetoden, frågan är bara vem av Niyama och iiantazie jag ska följa då?
Skapar där lite lagom mycket misstankar mot Niyama, trots att det tidigare diskuterats möjligheten att qitis skulle kunna vara får och att det är bättre att få ut en ulv.Jag tycker det är lite knepigt att @Niyama röstar på hemlig om hon inte anser att hemlig är siad när vi med största sannolikhet VET att qitis är det.
Med det sagt så väljer jag att följa iiantazie då hon varit konsekvent i sina misstankar mot q.
LenaH röstar på qitis
När Niyama påpekar att det borde vara lätt för LenaH som vet sin egen roll svarar hon:
Det är ju inte det det handlar om? Jag har tre goda utöver mig själv och nojar över att de röstar på två olika?
Och där har ju Niyama helt rätt. LenaH hade ju en "full" lya + får och det borde således inte vara något att noja om. Så, av den anledningen tror jag att LenaH också är ond.Fast om du är god så är ju bpde Q och hemlig onda.
I inlägget ovan står även att "flera var inne på Lobelia som får" och att om hon var det så "ville de ha iiantazie som ulv" alltså rätt tydligt andras teorier, inte qitis egna.Mest för att de verkade resonera som mig helt enkelt- det skrev jag redan igår
Och iiantazie vet jag ju inte har rätt om mig - därav att jag redan igår rätt tydligt misstänkte iiantazie för att vara ond, trolig ulv . Igår verkade flera inne på att Lobelia , om hon var fåret även de vile ha IIantaztie till ulv - så trodde det skulle bevisa helt enkelt att jag hade rätt så vi skulle ha enkelt idag att hitta en ulv.
Nu var det ju faktiskt fel att Lobelia var fåret. Jag trodde verkligen det!
Flyingchange är jag faktiskt osäker på idag. Det var ju hon som först började skriva om troliga får igår?
vet inte vart jag har henne
Jo jag såg det. Tror dock att det faktiskt kan ha varit Artline som vart siad första natten - tycker helt enkelt inte att någon riktigt tydligt skrivit något glasklart om någon som siad- utom möjligen du? som även glömmerallt var inne på igår
Jag fick aldrig något svar på frågan om var Niyama skulle skrivit nåt om någon som verkar siad, så tänker mig att det handlade mer om att antyda något om Niyamas roll snarare än att hon hittat någon som verkade varit siad (åtminstone inte som var värd att "visas upp").Vilket inlägg har Niyama skrivit om nån som troligt siad?
Då är det helt plötsligt qitis själv som hittat ett får/ulv-samband mellan Lobelia och iiantazie, inte "andra", som hon skrivit i inlägget innan. De här teorierna, dessutom när hon sen påpekar att hon följer Paddi, som jag ju tror är ond, får mig att luta åt att qitis är fåret.Jag vill definitivt vara kvar i leken och inte riskera att röstas ut idag
Jag är inte alls säker på att hemlig är siad till idag faktiskt. Kan lika gärna varit siad innan dess
Hemlig är jag faktiskt också misstänksam emot , kan ju ha blivit lite blockerad i tankarna förut då jag tyckte mig hitta ett får / ulv samband mellan Lobelia och Iiantazie. Kan ju ha tänkt helt uppåt väggarna där inser jag.
Misstänksam mest kanske för att Paddington argumenterat i två lyncher mot hemlig och sedan röstat på henne både i första dl och i gårdagens dl så väljer att lägga rösten på hemlig idag
qitits röstar på hemlig
Det som gör att jag ser det som osannolikt är att det inte kommenterades förrän igår, trots att vi hade haft flera diskussioner om hur BM kunde/borde ha röstat i tidigare lyncher och i de samtalen deltog inte qitis alls, vilket i min värld borde ha varit av intresse för BM att göra. Så det är ännu en detalj som gör att jag ser qitis som trolig ond, utöver att hon sannolikt blivit siad.Det håller jag med om!
Funkar för mig! Jag har inga problem att ha DL ännu tidigare om någon önskar heller.jag har fått önskemål om att snabba upp leken. Vad sägs om att ha DL kl 21.00 ikväll för att sedan ta natt-dl direkt efter? Och så ny dag dl 21.15 osv tills det är slut?
Men det kräver att alla kvarvarande deltagare kan vara online ikväll!
@LenaH
@Paddington
@iiantazie
@flyingchange
@qitis
@Hedinn
(tror det var alla)
Du gör det enkelt för dig när du "tappar" svaret jag gav Niyama.LenaH skriver detta vid röstning igår:
Hon har alltså enligt inlägget ovan helt klart för sig vilka som bör sitta i lyan. I sitt röstinlägg skriver hon följande:
Skapar där lite lagom mycket misstankar mot Niyama, trots att det tidigare diskuterats möjligheten att qitis skulle kunna vara får och att det är bättre att få ut en ulv.
Och där har ju Niyama helt rätt. LenaH hade ju en "full" lya + får och det borde således inte vara något att noja om. Så, av den anledningen tror jag att LenaH också är ond.