Skydd mot flugor...

M

Monochrome

Vilket flugskydd tycker ni är det bästa? Pannband eller någon sorts huva?

Har en ettåring med inte allt för mycket pannlugg och ganska litet huvud än så länge. Jag vill nog helst ha någon sorts enkel huva så att han kan gå utan grimma, men vill ju så klart inte att den ska vara obekväm eller skava... Vad finns det för bra alternativ? :confused:

Jag har köpt 2 sorters huvor på hööks. Den ena är med blå med ganska stelt typ myggnät framtill...Den är kanon.. Dom ser bra i den. Den andra ser mer ut som en "riddarhuva" den är inte lika genomskinlig... men mjukare åh behagligare... det är ju efter tycke åh smak...
Jag har oxå pannband som sitter med rem under haka.. det fungerar ju kanon...men håller tyvärr inte ögonen flugfria under de varmaste dagarna.......
Lycka till :bump:

Jag har Aussie Fly mask (eller vad den nu heter, den lila) från Hööks. Tycker att den är kanonbra! Hästen kan tugga ordentligt och får inte skavsår. Superfint nät som man ser igenom hur bra som helst också! :love: Här finns det bilder!

Precis den huvan köpte jag först till mina 2 kusar..... MEN jag hade super otur :cry: Först sprack den ena i sömmen vid örat...Åh nån dag senare så sprack den andra i sömmen vid hakan...... :mad: Så jag ville inte byta dom till samma utan valde att inrikta mig på en annan "hållbarare" modell.
Sen så tycker jag personligen att just den modellen är gräsligt fula....Just färgen!!! Hade dom inte kunnat göra den i något diskretare färg som svart alt grå.... :eek:
MEN DET ÄR JU JAG DET :bump: :bump: :bump:

Har cob-huva på min åring. Funkar jättebra. hade föl-huva på henne som föl också.
Tycker som sagt flughuva är bäst :)
Pannband måste man nästan ha grimma för, o det har inte mina pållar.

Annars kan man fläta i band i pannluggen så den blir längre... :idea:

Min pålla måste ha huva på sommaren vid soligt väder. Känslig för solen och alla flygfän.

Har div olika. Men den bästa är helt klart Bucas. Finns att köpa på Granngården bla.

Jag gillar också Bucas, hade det till min förra häst, men hittade ingen när jag var och kollade i affären tyvärr...

Kanske borde leta vidare, det är så sött med ljusblått :D

Vilken gullig häst! :)

Jag kollade lite på såna luvor på Hööks, men tyckte att de såg så fula och konstiga ut. Kanske drog en förhastad slutsats, den verkar sitta väldigt bra. :)

Jag tycker att alla flughuvor går sönder ganska lätt, särskilt om man som min har hagkompisar som gillar att bita i dem... ;)

Lite trist när man får fixa och laga eller köpa nytt, men vad gör man inte för sin älskling? :love:

Tack!! :D
Det är ett halvblodssto e. Bayron 885 - Herkules 504. Hon är f.21/4-03 och har utvecklats väldigt fint, hon växer väldigt jämt och så. :)

Jag har en vit flughuva, samma som finns på hööks. Den är bra, men jag måste tvätta den en gång i veckan för att min häst inte ska få skav.
Skulle jag köpa en ny så skulle jag köpa den lila som finns i hööks, den verkar jättebra!

Jag struntar faktiskt i vilken färg den har och det tror jag Mirage gör också! :p Är ju inte det som avgör när jag köper sådana saker. Däremot gillar han att klia sig och busa med kompisarna så den har lite skavanker. Lagade ett hål vid örat innan han fick på sig den i sommar, hålen i tyget får vara så länge de inte sitter i någon söm. Jag är iaf mycket nöjd med min, oavsett färg! :cool:

Fin häst! :)

Stod och tittade på en sådan luva senast i förrgår, men blev lite osäker på vilken storlek jag skulle ha. Dessutom hade butiken varit vänliga och larmat sina varor så att man inte kunde ta ur dem ur förpackningen och kolla lite närmare... och då blev jag ännu mer osäker på vad jag egentligen ville ha och beslutade mig för att leta vidare :)

Jag kör med Bucas. Har provat mig igenom billighetsträsket (när det gäller annat alltså) och har numera lärt mig att det blir billigare att köpa dyrt.

Har flughuva m öron från bucas. tkr jag funkar fint.
skönt så de slipper grimma.

Jag gillar också deras luvor. :)

Skulle nog helst ha en Bucas, tyckte att de är mjuka och bra passform, har tyvärr inte hittat någon... :(

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 616
Senast: Blyger
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 882
Kläder & Bli fin Är i mitten av de trettio och har på senare år upplevt att det är så himla svårt att hitta kläder att ha på sig. Har tidigare i livet...
Svar
9
· Visningar
1 983
Senast: Buzzter
·
Hästhantering Jag har två grundfunderingar som ju är typ hur breda som helst och som slingrat sig fram i min hjärna i flera år nu: Hur möjliggör du...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 866
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18