skurupsbygdens rf 12-13/7?

Sv: skurupsbygdens rf 12-13/7?

Vad skönt att jag tyckte banan var putteliten :D

Men två hinder på banan som "nästan" kom upp till rätt höjd tycker jag är för lite.

I Hermanstorp var det flera hinder som var samma i * som i lätt. Över lag så tycker jag att banan i Hermanstorp var betydligt större än denna.

Men nu har jag ju en hel del tävlingar i ryggen så det kan säkert göra sitt.

vedtraven tyckte jag var liten :o

Häcken i Hermanstorp var risad till 120cm, den tyckte jag var stor och frågade banbyggaren om den

Sen kryllade det ju av bukefalister på denna tävling...mammaberg med döttrar förstås, aicha äntligen i egen hög person (kul att prata med dig!) och troligtvis anro? när jag skulle in på hoppbanan? Hörde inte vad mammaberg sa mer än aicha...tror bestämt att workaholic och så givetvis Olga-Klara var där och själv hade jag ju hjälp av Fjollan!:banana:

Alltid lika trevligt att träffas och det är ju nästan löjligt vad vi ft-folk har mycket gemensamt när vi väl träffas IRL!:D

Senast ändrad:

Javisst är det skönt när hindren "krymper"? Du får väl ta er upp på nästa nivå då om han känns färdig för det?

Som funktionär under dagens ponnytävlingar vill jag också rikta en eloge till alla trevliga deltagare vi har haft idag! Det är roligt att genomföra en tävling där stämningen är god, där solen skiner och ritterna (jag var vid dressyr och terränghinder) varit så fina!

*kl*

Ja, då var den debuten avklarad :p

Till skillnad från storhäst (?) så tyckte iaf inte jag att Kat I Lätt var så enkel som jag hade väntat mig, jag hade fått för mig att hoppet mellan debutant och lätt skulle vara mindre än hoppet mellan lätt och *, men det kanske bara var denna * som var väldigt enkel.

Iaf, dressyren gick ganska bra, fick 42,8 i straff tror jag. Nollade i hoppningen denna gången, efter att ha galopperat fram ordentligt på vägen upp till terrängbanan :p Så låg 2a inför terrängen.
Terrängen flöt på bra ända fram till stora stenröset, vi kom fel och Smokie var uppe och trampade i stenarna, tyckte det var äckligt och hoppade inte på andra föröket heller. På tredje försöket fick jag över honom, men det blev ett väldigt konstigt språng med mig hängandes på trekvart :crazy: Efter det blev han lite osäker men tog sig lungt runt resten av banan utan några stopp, men med rätt spända språng.
Så ingen placering denna gången, men jag är nöjd med ponnyn som ändån skött sig fint!

Sen kryllade det ju av bukefalister på denna tävling...mammaberg med döttrar förstås, aicha äntligen i egen hög person (kul att prata med dig!) och troligtvis anro? när jag skulle in på hoppbanan? Hörde inte vad mammaberg sa mer än aicha...tror bestämt att workaholic och så givetvis Olga-Klara var där och själv hade jag ju hjälp av Fjollan!:banana:

Alltid lika trevligt att träffas och det är ju nästan löjligt vad vi ft-folk har mycket gemensamt när vi väl träffas IRL!:D

Så himla hög vete fasen om jag är... :angel: :D Men visst är det trevligt när man får ett ansikte på folk! Och jepp, det var anro som stod bredvid mig när du skulle in på hoppbanan. Och jag kopplade aldrig att det var Fjollan du hade med dig. :p

Jag har iaf förflyttat mig till Falsterbo idag & bytt ft mot dressyr (shit vad lite packning till hästen man behöver ha med sig! :idea:), här blir det bara bikini (eller tja, typ), inget gummistövelväder så långt ögat kan nå! :love: Det blir en skön vecka...så Fio, det ser ut som om du lejt dina paparazzis alldeles i onödan! :devil:

Så himla hög vete fasen om jag är... :angel: :D Men visst är det trevligt när man får ett ansikte på folk! Och jepp, det var anro som stod bredvid mig när du skulle in på hoppbanan. Och jag kopplade aldrig att det var Fjollan du hade med dig. :p

Jag har iaf förflyttat mig till Falsterbo idag & bytt ft mot dressyr (shit vad lite packning till hästen man behöver ha med sig! :idea:), här blir det bara bikini (eller tja, typ), inget gummistövelväder så långt ögat kan nå! :love: Det blir en skön vecka...så Fio, det ser ut som om du lejt dina paparazzis alldeles i onödan! :devil:

Haha, japp, det var jag...
Dags för fegisen som bara läser å aldrig vågar skriva nåt att säga HEJ!!:eek:
Får passa på att säga att det var trevligt att träffas, å tacka alla för en jättetrevlig helg nere i vackra skåne.
Och så ett stort tack till mitt resesällskap, som har vänligheten att ta med mig ut på vädring ibland!:bow:

:banana::banana: Jo då det var jag som stod och hejja på vid hoppbanan med aicha o mammaberg....

För övrigt kan jag som stolt ponnymamma tillägga att dotterns andra start i CNCP* slutade med en 4e placering!!! 0a i terrängen, 0a i hoppningen och spännd ponny utan gångarter.. blev belönad:grin:
I lätt red hon ok dressyr, bockade sej runt hoppningen, rev sista:mad: men gjorde en superrunda i terrängen in prick på optimaltiden!!:rofl:

Och faktiskt... med facit i hand så var nog inte ngn bana alltför lätt för ponnyryttarna, så här många uteslutna i terrängen var det inte i hermanstorp i ngn klass - eller?

Senast ändrad:

Och faktiskt... med facit i hand så var nog inte ngn bana alltför lätt för ponnyryttarna, så här många uteslutna i terrängen var det inte i hermanstorp i ngn klass - eller?

Nu hittar jag inget resultat så jag kan inte uttala mej :angel:

Framför det. Resultat fr lördagen ut på lördagen. Söndagens ut på söndagen. Så enkelt och så himla svårt att prioritera.

Resultaten var inte ens klara, vi körde innan de rättat till felet. Mammaberg var där med pekpinnen såklart. :grin:
(Fast jag fick ringa ÖD för att de skulle vilja förstå :mad:)
Så vi körde hem

Hanna var inte nöjd med hästens hitintills mest spända dressyr. Solkatter, barnlek vid ingången och ständigt spring i trappan med uppdykande huvud och leksaker varje gång hon kom där är inte så kul att få på tävling. :o
Fast sen nolla i banhoppningen där jag mätte hindren. 9 språng varav 2 105-oxrar, en trippel på 100, 2 räcken som var 105. 1 räcke som var 90 (båda klasserna), 1 på 95, 1 på 100 och en oxer på 95.

Hon fick en bra runda med fina språng och med nollan där så var hon nöjd. Hon gick ut i ovädrets början, kraftig blåst och tungt regn som varade sådär 5 minuter. Se lättade det lite. Trots det var hon nöjd men han drog lite, gillade inte det tunga regnet. Tidsfel.

Lillasyster fick ett ner i banhoppningen och nollade på hinder i terrängen. Var inte nöjd då hon tyckte att hon gjorde många fel. Härligt tycker jag att hon börjar reflektera över hur hon rider. :D
Alldels för ovanligt, tydligen? med tanke på vilka ritter man får se och vad man får höra vid målgång och efteråt. :o

Vad skönt att jag tyckte banan var putteliten :D
Fast den var liten.... :D
Visst var 4-5 en sväng som var speciell, och sen nerhopp-smalhinder ett avstånd som gjorde att det var ett fåtal bra ritter där. Sen var vassen hög innan vattnet. Fio hade väl ett finger med där. :idea:

Men jmfr man med lätt i H-torp så är denna mkt enklare enl oss. :D

kl.

det gick jättebra för mej o min ponny igår. 21 straffpoäng mindre i dressyren än sist, nollade i banhoppningen(med tur) och nollade terrängen. slutade på 3e plats :bump::p

Vet någon vilken/vilka(?) fotograf/er som vart på plats? :D

*kl

Så var debuten i CNCP* avklarad... :o
Det gick extremt mycket över förväntan! :laugh: 41.1 straff efter dressyren, som bra :D Petade ett i hoppningen, efteråt undrade jag varför jag inte tog en halvhalt och drog ner tempot liten, det är lätt att vara efterklok... :angel:
Terrängen var helt underbar, hon var väldigt taggad, och allt klaffade. In i mål, en seger var bärgad. :bump:
Tog två timmar innan jag ens kunde förstå det, känns fortfarande helt otroligt!

Tävlingen tycker jag var bra, ridhuset var ju verkligen jättefint! Trevliga funtionärer med! :laugh: Skulle vara bra om man kanske fixade underlaget på hoppbanan, det var småkullar och hål i marken lite överallt...

Tävlingen tycker jag var bra, ridhuset var ju verkligen jättefint! Trevliga funtionärer med! :laugh: Skulle vara bra om man kanske fixade underlaget på hoppbanan, det var småkullar och hål i marken lite överallt...[/QUOTE]

Grattis, du red riktigt bra tycker vi!!!

Hoppbanan ja - är egentligen beteshage, så där rider vi inte i vanliga fall, tidigare var hoppningen uppe på höjden, där det växte säd nu, bredvid hinder 4 o 5 i *.

Ses vi på gotland då? Vi kanske!! får ihop ett lag - :confused:

*kl
Tävlingen tycker jag var bra, ridhuset var ju verkligen jättefint! Trevliga funtionärer med! :laugh: Skulle vara bra om man kanske fixade underlaget på hoppbanan, det var småkullar och hål i marken lite överallt...

Ridhuset var fint men ... om det inte hade suttit en klunga barn i dörröppningen som lekt och härjat så hade några till varit nöjda. Och att man inte går upp och ner i trappan när det är ritt. Taskigt när det dyker upp en leksak på sargen precis när hästen kommer. :D

I stort har tävlingen blivit bättre. Detta var den bästa hoppbanan hitintills på platsen. :o

Sen förstår jag inte varför man inte kan prioritera att publicera resultat? :(

och..

lite kul att se att de 3 som red i störtskuren hade mycket tidsfel. Det kom visserligen regn på fler men den öppnande störtskuren är tydlig. :D (Novali, Hanna och Martina A var det som var ute på banan då..)

Ridhuset var fint men ... om det inte hade suttit en klunga barn i dörröppningen som lekt och härjat så hade några till varit nöjda. Och att man inte går upp och ner i trappan när det är ritt. Taskigt när det dyker upp en leksak på sargen precis när hästen kommer. :D

Men vafan nu börjar du låta som dom inne på dressyrforumet :rofl:

Ja, jag hoppas verkligen vi ses i Gotland, ju fler som är där desto roligare bilr det ju!:)

Är det någon som vet om det fanns en fotograf när ponnyerna tävlade på Söndagen? :laugh:

Det va en dansk fotograf där (såg han under hoppningen iaf). På hans jacka stod det en hemsida, nåt med hestebilder...

Grattis Pigeon, ni var finfina! :):)
Anro: Hoppas ni får ihop lag iaf nu.. sorry!

Min lille Brumbrum skötte sig bra, hade han inte haft en sån nervös ryttare på sig under dressyren, hade vi kanske inte fått så dåliga poäng, inte fått så dåligt på jätte länge!! pinsamt... Det var iofs första tävlingen för året (därför vi startade lätt-klass ist för *, för alla er som frågade ;) ) då satsningen har gått på stora hästen. F.ö är det svårt att gå från storhäst till ponny, var försvann steget, halsen o farten lixsom?! :d Men vi e nöjda me nollan i hoppningen (såå fin han va) och nollan i terrängen... :D

Här e hemsidan, finns från både hoppningen o terrängen, dock bara ponnyerna tror jag!

http://http://www.hestebilleder-bornholm.dk

Till er andra som skrev att banan va lätt: den * för ponnysarna e väl ändå en av de snällaste i sverige? okey, inte när man ser till resultaten, men mååånga hinder va ju me i lätt kat 1!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter För tredje året i rad står Gärds RF och Kristianstad International Eventing som värd för Folksam Svenskt mästerskap i fälttävlan för...
Svar
0
· Visningar
356
Senast: Gunnar
·
Utrustning Jag har en ponny som nu har gått barfota i lite mer än ett halvår. Då han hittills bara har gått i hage o promenerar har han inga...
Svar
7
· Visningar
236
Senast: Tossa90
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 881
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar