Sv: skurupsbygdens rf 12-13/7?
Sedan så debuterade jag esten
Han fick hoppa sitt första terränghinder i onsdags och var väl sådär förberedd. Men eftersom det är så lite tävlingar nu framöver så bestämde vi oss för att han fick gå ändå.
Kom på att jag aldrig ridit ett dressyrprogram på honom
självklart så har jag ridit dressyr på honom men aldrig program eller på en dressyrbana faktiskt inte ens med dressyrsadel
Men väl där gå gick han bra, självklart med en del missar men en straff på 50 var jag jättenöjd. Han har ju väldigt bra gång och han kan bli hur bra som helst där med lite träning.
Hoppningen gick som vanligt bra med honom och han var hög och fin. Inga tendenser på att vara spänd och rädd för folket på banan vilket var väldigt roligt och skönt.
Terrängen var en upplevelse
Trodde faktiskt inte att han skulle hoppa ettan ens, men han överraskade mig! Hoppade ettan dock med mycket luft och hängande unghästben. Så roligt ut. Tyvärr fick vi ett stopp på tvåan då han upptäckte att det satt folk i gräset bredvid hindret (hindervakter kallas det).
Sedan hoppade han hinder efter hinder fram till vattnet där han stannade en bar bit innan och gick sakta fram till det. När han fick ner en fot så backade han och vi fick ett stopp. Sedan red jag framåt igen mot vattnet men hörde då samtidigt att den bakom mig kommer ikapp. Snäll som jag är så vände jag ifrån och red undan varvid funktionären säger att det var stopp nummer två
Nej sa jag jag rider ju undan för nästa ryttare och man skall flytta på sig. Jag red i vart fall på vattnet igen och då gick han i omdelbart. Resten av banan gick bra men resultatet säger att jag var utesluten. Överdomaren kom fram till mgi och gav mig bannor
men när jag förklarade hur det gått till så har jag gjort rätt och skall således inte vara utesluten. Dock så bråkade vi inte över det för jag var nöjd med hästen och brydde mig inte så mycket om resultatet i sig.
Måste säga att han överraskade mig enormt mycket.