skurupsbygdens rf 12-13/7?

Sv: skurupsbygdens rf 12-13/7?

Om nu inte vattenhindret är helt ombyggt så är det enkelt.
Ett hinder, galoppsprång och nerhopp i lätt klass.

rioja.jpg

Ser ju kanon ut!:banana: Tänk att du alltid kan trolla fram en liten bild på saker o ting....:D

Ser ju kanon ut!:banana: Tänk att du alltid kan trolla fram en liten bild på saker o ting....:D

Hon "glömde" helt strategiskt att få med på bild den enorma häcken ett galoppsprång innan och den smala studsen på väg upp ur vattnet :devil:

KL

Jag skulle kommit och ridit i Skurup men nu blir det antagligen inte så eftersom den otroligt, klantiga j*vla hovslagaren har gjort min häst halt så hon knappt kan gå :mad::mad::cry:
Den hovslagaren vi brukar ha har sin bil på lagning och åkte med en annan hovslagare och de hjälptes åt att sko min häst, den nya skodde fram och senare på dagen var hon väldigt kort i steget båda fram och kunde knappt gå på böjt spår.
Vår vanliga hovis kom tillbaka dagen efter (vilket jag också är arg över, kunde faktiskt släpat sig dit samma kväll) och drog av skorna, alla sömmar på båda fram satt minst 1/2 cm för långt in, någon ännu längre :crazy:

Så nu har hästen fått lädersulor, boxvila och kyls allt vad jag kan, men troligtvis hinner hon inte bli bra till helgen :mad: Tur för dem att hon kvalade till championatet i Hermanstorp och inte skulle göra det här...
Den andra hovslagaren kommer aldrig mer sko en häst i vårat stall iaf, ok om man råkar missa en söm, men alla!
Jag är inte glad just nu, stackars hästen har fortfarande lika ont två dagar senare :(

Men jag kanske kommer och rider en D-ponny i debutant på söndagen :laugh: Om hon inte blir såld när hon ska visas imorgon

Hon "glömde" helt strategiskt att få med på bild den enorma häcken ett galoppsprång innan och den smala studsen på väg upp ur vattnet :devil:

Nu ska vi inte vara såna. :idea:

gå in på fotokristerlindh.se och välj bilder - 2006 - Romeleåsen

Den stoooooooora häcken syns där men hallå... det är bara Fios dåliga syn som ekar :devil:

Det lär inte vara någon risk att det är för hårt i backen i helgen, regnet ÖSER!! ned. SMHI har sagt att det skall lätta mot em. Ska ni gå banan ikväll medtag gummi stövlar...:D

Det lär inte vara någon risk att det är för hårt i backen i helgen, regnet ÖSER!! ned. SMHI har sagt att det skall lätta mot em. Ska ni gå banan ikväll medtag gummi stövlar...:D

Jamen det är ju typiskt...så fort man försöker ta sig söderöver där det brukar vara bra väder så regnar det....nåja, nu ger vi oss iväg så det får bära eller brista...

fio, din lilla otäcka typ...Lille Grå ÄLSKAR häckar framför vatten det ska väl DU veta???!:devil:

Nåja häcken i skurup går inte att jämföra med den häcken i Ekens lätta klass, den såg man ju knappt varken över eller igenom så det går säkert bra.:cool:

*kl*

Väskan är packad (lite för bra, som vanligt) & om 3 timmar går planet söderut...Skåne here we come again! :p Det suger lite att i Sthlm är det 23 grader & strålande sol, medan väderrapporten jag nyss fick live från Skåne sa att det var en väldigt bra idé att packa gummistövlarna... :mad:

Ses i morgon! :banana:

*kl*

Väskan är packad (lite för bra, som vanligt) & om 3 timmar går planet söderut...Skåne here we come again! :p Det suger lite att i Sthlm är det 23 grader & strålande sol, medan väderrapporten jag nyss fick live från Skåne sa att det var en väldigt bra idé att packa gummistövlarna... :mad:

Ses i morgon! :banana:

Jo men nu skiner solen här med... Lite så där åskvarmt är det dock men inget mer blött kommer ner;)

Gummistövlar o bikini kanske:angel:
see you

Ja, här i Årröd skiner solen! :love: Och i väskan finns både bikini & gummistövlar så jag överlever nog den här semestern också.. :D

Ja, här i Årröd skiner solen! :love: Och i väskan finns både bikini & gummistövlar så jag överlever nog den här semestern också.. :D

Du jag hade gäääärna sett några foton på dig i bikini och gummistövlar:rofl:

Nästan så jag kan utlysa en belöning för det :D

Ja den var stor eller de kanske man skall säga, tre stycken hade de väl klämt in på samma bana om jag inte minns fel.

Du jag hade gäääärna sett några foton på dig i bikini och gummistövlar:rofl:

Nästan så jag kan utlysa en belöning för det :D

Så nu menar du att jag måste spendera Falsterbo-veckan med att hålla utkik efter paparazzos (?) som ligger i varenda buske?! :devil: :angel:

Dagen hade mycket väl kunnat innehålla både gummistövlar & bikini, även om jag inte hade något av det på mig idag. Ena minuten REGN & kaaallt, nästa strålande SOL. Skåne-väder.

Min gamla hoppehäst gjorde iaf en strålande ft-debut, satte knappt en hov fel i sitt livs första terräng (14 år gammal). :love::love::love: Det enda vi grämde oss över är att han inte fått börja gå ft betydligt tidigare...kunde blivit en riktig stjärna. :angel:

Så nu menar du att jag måste spendera Falsterbo-veckan med att hålla utkik efter paparazzos (?) som ligger i varenda buske?! :devil: :angel:

Dagen hade mycket väl kunnat innehålla både gummistövlar & bikini, även om jag inte hade något av det på mig idag. Ena minuten REGN & kaaallt, nästa strålande SOL. Skåne-väder.

Min gamla hoppehäst gjorde iaf en strålande ft-debut, satte knappt en hov fel i sitt livs första terräng (14 år gammal). :love::love::love: Det enda vi grämde oss över är att han inte fått börja gå ft betydligt tidigare...kunde blivit en riktig stjärna. :angel:

Japp jag har anlitat närmare bestämt 4 personer att papparazzia på dig under Falsterboveckan :devil:

Vaddå jag har 2 unghästar på 14 år och en 8 åring som egentligen är 16 :angel:

Äh, jag rider ju bara hoppning numera (för att slippa just det :angel:) så det vill du nog inte... :devil:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter För tredje året i rad står Gärds RF och Kristianstad International Eventing som värd för Folksam Svenskt mästerskap i fälttävlan för...
Svar
0
· Visningar
356
Senast: Gunnar
·
Utrustning Jag har en ponny som nu har gått barfota i lite mer än ett halvår. Då han hittills bara har gått i hage o promenerar har han inga...
Svar
7
· Visningar
236
Senast: Tossa90
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 963
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar