skurupsbygdens rf 12-13/7?

Sv: skurupsbygdens rf 12-13/7?

Vi kan säga vad som helst nu för Novali är på semester och kommer inte åt Internet på en vecka :devil:

Men nu är jag hemma o den som trodde att jag inte läste gamla trådar den bedrog sig!:devil:

Och även fast min häst inte brydde sig så mycket om barnen så sattde faktiskt i sanden precis bredvid dressyrstaketet o pratade och lekte såsom barn gör...och eftersom jag har 2 såna själv så är givetvis Grå BarnTränad men det är ju inte alla som är det...och sen säkerhetsfaktor=0 :o, om en häst får för sig att hoppa ut från banan så gör den ju det där den kom in och där satt barnen eftersom de var "insläppare"....

*knappen*

Trevlig tävling men nog borde man räkna med att FT folk vill äta mat senare än 16. Det mesta tog slut på matbordet, synd efter en lång dag på fältet.
Dottern fick 2 p avdrag i dressyren för felridning. På momentet där man ska öka steglängden på diagonalen står det (lättridning) inom parentes. Hon satt ned, vilket hon oxå gjorde i D-torp utan avdrag. Jag pratade med en av "de store" dressyrdomarna på F-bo och han menade att om det stod så inom parentes så var det valfritt. Någon som vet vad som egentligen gäller.
Hoppningen gick felfritt.
I terrängen kom hon ifatt framförvarande ryttare som INTE:mad: flyttade sig vid nedhoppet. = 3 sekunder över idealtiden. (det kostade en placering)

Men inte hänger vi läpp för det, nya tag på gång:banana:

OCH en ny taklucka är monterad så vi slipper ha IKEA paraplyet på släpen när det regnar:rofl:

Var det er vi pratade med uppe vid dressyren? (jag på gul ponny)
Eller var det bara många som råkade ut för samma sak..? :grin:

*knappen*

Trevlig tävling men nog borde man räkna med att FT folk vill äta mat senare än 16. Det mesta tog slut på matbordet, synd efter en lång dag på fältet.
Dottern fick 2 p avdrag i dressyren för felridning. På momentet där man ska öka steglängden på diagonalen står det (lättridning) inom parentes. Hon satt ned, vilket hon oxå gjorde i D-torp utan avdrag. Jag pratade med en av "de store" dressyrdomarna på F-bo och han menade att om det stod så inom parentes så var det valfritt. Någon som vet vad som egentligen gäller.
Hoppningen gick felfritt.
I terrängen kom hon ifatt framförvarande ryttare som INTE:mad: flyttade sig vid nedhoppet. = 3 sekunder över idealtiden. (det kostade en placering)

Men inte hänger vi läpp för det, nya tag på gång:banana:

OCH en ny taklucka är monterad så vi slipper ha IKEA paraplyet på släpen när det regnar:rofl:

Nja alltså det skall stå nedsittning eller lättridning om det är valfritt

(lättridning) betyder att det är obligatoriskt att rida lätt.

Annars står det "lättridning tillåten"

(lättridning) betyder att det är obligatoriskt att rida lätt.

Annars står det "lättridning tillåten"

NEJ det står det inte någonstans!! OM folk bemödar sig att LÄSA dressyrprogrammen så blir det inga missförstånd.

Inom parantes står det som skall utföras dvs antingen står det lättridning eller nedsittning om man får välja båda, står det ex bara lättridning är det lättridning som gäller, står det nedsittning är det nedsittning som gäller.
Finns inga fria tolkningar överhuvudtaget!

Efter att varit på två tävlingar där arrangören fått ringa till förbundet med anledning av ovanstående (lättridning) kan jag meddela med 100% säkerhet att:

(lättridning) betyder att du måste rida lätt

NEJ det står det inte någonstans!! OM folk bemödar sig att LÄSA dressyrprogrammen så blir det inga missförstånd.

Inom parantes står det som skall utföras dvs antingen står det lättridning eller nedsittning om man får välja båda, står det ex bara lättridning är det lättridning som gäller, står det nedsittning är det nedsittning som gäller.
Finns inga fria tolkningar överhuvudtaget!

Jag menade inte att det stod "lättridning tillåten" i en parantes...
Jag är mycket medveten om att det som står inom en parantes skall utföras... Men när det står utan paranets, då är det väl valfritt? :confused:

Jag menade inte att det stod "lättridning tillåten" i en parantes...
Jag är mycket medveten om att det som står inom en parantes skall utföras... Men när det står utan paranets, då är det väl valfritt? :confused:

Men LÄS dressyrprogrammen! Det står aldrig utan parantes utan när det är valfritt så står det inom parantes (lättridning eller nedsittning)

Senast ändrad:

Efter att varit på två tävlingar där arrangören fått ringa till förbundet med anledning av ovanstående (lättridning) kan jag meddela med 100% säkerhet att:

(lättridning) betyder att du måste rida lätt

Jag förstår inte ens att det egentligen kunnat bli missförstånd, eller så är det jag som är ovanligt smart :angel:

Eller så är det så att jag tävlar så mkt vanlig dressyr att man lärt sig att man måste faktiskt l ä s a dressyrprogrammen :rofl:

Eller så är det så att jag tävlar så mkt vanlig dressyr att man lärt sig att man måste faktiskt l ä s a dressyrprogrammen :rofl:

Antingen lär man sig programmen som ni eller så rider man som man vill och gnäller och tjatar sig till en korrigering då domaren dömt felridning/ alt dragit ned på poäng..

Precis vad som hände i ponnyklassen på lag-SM - sååå medaljerna kanske inte riktigt är i rätt landsända ändå..:confused:

Precis vad som hände i ponnyklassen på lag-SM - sååå medaljerna kanske inte riktigt är i rätt landsända ändå..:confused:

Var det så mycket poäng det handlade om då?
Ingen i silverlaget satt ner iallafall :)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter För tredje året i rad står Gärds RF och Kristianstad International Eventing som värd för Folksam Svenskt mästerskap i fälttävlan för...
Svar
0
· Visningar
356
Senast: Gunnar
·
Utrustning Jag har en ponny som nu har gått barfota i lite mer än ett halvår. Då han hittills bara har gått i hage o promenerar har han inga...
Svar
7
· Visningar
236
Senast: Tossa90
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 881
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar