C
crazy
Ja Nactus-avkomman såg ut att vara av lämplig typ...jättefin!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja förresten sålde inte du ett sto som du hade rätt till Embryotransfer på senare...eller är jag helt ute och seglar?Jag hörde något om det? Det var väl om hon kom upp så i klasserna som du hade hoppats du skulle nyttja detta va
När jag köper en häst tittar jag på individen och kapaciteten , jag skiter fullkomligt i vilken hingst hästen har eller ens om den har gröna papper, det är helt oväsentligt för en tävlingshäst med stor kapacitet vilken stam den har eller vilken färg på pappret den har (om det nu inte är ett sto man vill avla på) det syns ändå inte i FEI´s tävlingspass.
Vilket kvalificerat skitsnack att årgångstävlingarna gynnar ryttaren och hästen
Hur många unghästar har inte blivit utbrända och förstörda pga ryttarens jakt efter att kvala till falsterbo och VART har dom hästarna tagit vägen!!!
Visst finns det många duktiga tävlingsryttare i landet men dom skulle aldrig någonsin skriva på ett sådant kontrakt kan jag lova.
Att sedan ha rätten att ta ett föl är ju ännu mer vansinnigt att begära.
Vad har det med kontraktet att göra då det gäller ett avelsarbete? Då har det en otrolig stor betydelse.När jag köper en häst tittar jag på individen och kapaciteten , jag skiter fullkomligt i vilken hingst hästen har eller ens om den har gröna papper, det är helt oväsentligt för en tävlingshäst med stor kapacitet vilken stam den har eller vilken färg på pappret den har (om det nu inte är ett sto man vill avla på) det syns ändå inte i FEI´s tävlingspass.
Vilket kvalificerat skitsnack att årgångstävlingarna gynnar ryttaren och hästen
Håller med dig. Men dra inte alla över samma kant. Det sista du skriver i inlägget håller jag med helt och fullt ut på. Bara att gratta att du har en sund och fin häst. Men det är du inte ensam om att ha, finns många tävlingsryttare som har det.Hur många unghästar har inte blivit utbrända och förstörda pga ryttarens jakt efter att kvala till falsterbo och VART har dom hästarna tagit vägen!!!
Ingen är emot att tävla men dom flesta är emot att bli "tvingade" till det genom ett kontrakt.
Uppfödaren ska ta och skita i om du vill starta 3 års testet eller inte, eller om du vill rida championatet/breeders