Nehej du, det enda i det citatet jag skulle kunna stå för, är att hästarna hoppar, för att dom inte har något val, och givetvis inte skulle tävla, om dom hade valmöjlighet. Att det skulle vara djurplågeri att träna och tävla hästar har jag aldrig sagt, så det skall varken du eller någon annan påstå.Ditt svar var, hästar kan inte tycka att det är roligt att tävla och att hästarna hoppar för dom har inget annat val, det är djurlågeri att utsätta hästar för saker dom inte vill bl a träning och tävling.
Detta har du skrivit och det kommer nog flera ihåg, så det är ingen ide´att du slingrar dig undan det.
Vad jag däremot många gånger framhållit, är att det sätt som tävlingshästar hålls på, många gånger är djurplågeri. Vilket är en helt annan sak. Med tanke på vad som skrivs och sägs i media nu, så ser du att jag inte är ensam i den uppfattningen.
Hur lever dina hästar?
Jasså, du säger det. Tänk att inte jag har märkt det?Det finns ju knappt någon kvar på detta forumet som ens vill diskutera med dig längre och det måste väl finnas en ganska uppenbar anledning till det oxå
Vad kan jag göra, mer än upprepa: Dessutom förstår jag inte vad dessa personangrepp har i tråden att göra. Men talar man för en sjuk sak, går man till personangrepp när argumenten tryter.
Din diskussionsmoral är bedrövlig, vilket jag påpekat tidigare.
LIA