Skönhet och pengar!

Nu hamnar vi i den här löjliga diskussionen igen typ "åh alla säger att jag ser ut som 18 fastän jag är 40!" ;) Folk tänker ofta att det är en komplimang att kommentera att folk ser unga ut. Nu när jag fyllde 35 sa alla "alltså du ser verkligen inte ut som 35".. "sååå fräsch" osv. Jag fattar att de menar det som en komplimang men alltså, det är ju samhället och synen på åldrande som gör att folk fäller dessa kommetarer.
Jag har inget problem med att åldras faktiskt! Många av mina stilförebilder är äldre! Ung är inte lika med snygg, ung är ingen komplimang! Man kan vara snygg och cool och gammal på samma gång!

Grymt bra skrivet!

Jag var mer "äääääntligen" när dom slutade kolla leg på mig på systemet runt 22-23 och jag är hellre uppskattad som en "riktig kvinna" där folk ber om råd och har mig i anseende än att jag blir "lilla flickan vad du ser ung och naiv ut."

Nä, vill uppfattas som en kvinna som förvisso tar hand om sig men ändå är en kvinna! Vill inte se ut som när jag var 18 och verkligen också 18 mentalt :D

Fyller 28 i år förövrigt och får höra allt mellan 23-40 beroende på smink (ser tydligen yngre och mer oskyldig ut utan ;)) och outfit :)

Ja det är tramsigt att ungdom är lika med något att eftersträva och rynkor ska ras bort.

Ja alltså främst att "ungdom" är en komplimang liksom. Alla är så noga med att framhäva att "alla tycker att jag ser ut som 18". Inte fan ser jag ut som 18 och den tiden är ju förbi liksom. Släpp det! ;) Man kan ju vara 95 och fucking fab! Sen kan man ju som äldre självklart ta hand om sig själv osv, men bara i syfte att se "ung ut".. nja.

Ja alltså främst att "ungdom" är en komplimang liksom. Alla är så noga med att framhäva att "alla tycker att jag ser ut som 18". Inte fan ser jag ut som 18 och den tiden är ju förbi liksom. Släpp det! ;) Man kan ju vara 95 och fucking fab! Sen kan man ju som äldre självklart ta hand om sig själv osv, men bara i syfte att se "ung ut".. nja.
Jag har mest tyckt det varit tröttsamt och jobbigt. Nu skrattar jag mer när de vill ge mig barnbiljett.

Smink och hudvård är min passion, och jag lägger mycket mer pengar på det än vad jag "behöver". Att ta hand om min hud är otroligt tillfredställande för mig. Det är in egentid och mitt sätt att visa mig själv lite uppskattning, vara schysst mot mig själv genom att badda in mig i mysiga serum och städa huden med peelings och så. Gotta mig med en go mask. Ja ni hör ju hur sjuk jag är. Och sminket ska vi inte tala om, där är jag 1000 gånger värre. Älskar att testa nytt smink och älskar dessutom alla prisklasser, vill gärna jämföra billiga märken med lyxiga och allt däremellan. Prova utländska märken som inte finns på svenska marknaden osv.

Kläder och accessoarer har alltid varit ett stort intresse (till skillnad från hudvård och smink som kommit de senaste 5-6 åren) och jag har alltid köpt mycket kläder. Där har jag dock huvudsakligen grejer från kedjor och billigare varumärken, handlar mest från nelly, HM, lindex, monki, vero moda, zara, mango osv. Jag lyxar några gånger om året men då med "billigare designers" som marc by marc jacobs, michael kors, by malene birger, day, gestuz, calvin klein, by malina, odd molly etc. Mycket pengar för mig men småpengar om en jämför med riktigt lyxiga märken.

Skulle tro att jag snittar 4-5000 på mitt yttre varje månad. Vilket är en sjuk summa sett till hur stor procent det är av vad jag tjänar. Men jag har inga skulder och jag bygger sakta upp en buffert samtidigt så jag okejar mitt eget beteende på så vis. Än så länge har jag inga barn, ingen bil, inget hus. När den dagen kommer får jag nog tänka om ;)

Kläder och accessoarer har alltid varit ett stort intresse (till skillnad från hudvård och smink som kommit de senaste 5-6 åren) och jag har alltid köpt mycket kläder. Där har jag dock huvudsakligen grejer från kedjor och billigare varumärken, handlar mest från nelly, HM, lindex, monki, vero moda, zara, mango osv. Jag lyxar några gånger om året men då med "billigare designers" som marc by marc jacobs, michael kors, by malene birger, day, gestuz, calvin klein, by malina, odd molly etc. Mycket pengar för mig men småpengar om en jämför med riktigt lyxiga märken.

Marc by Marc finns inte längre ;)

Nu hamnar vi i den här löjliga diskussionen igen typ "åh alla säger att jag ser ut som 18 fastän jag är 40!"

Ung är inte lika med snygg, ung är ingen komplimang! Man kan vara snygg och cool och gammal på samma gång!

Poängen är inte att framhäva att man ser ung ut utan att inte alla använder svindyra antirynk och diverse andra superduperhudkrämer efter konstens alla regler för att slippa rynkor. Mycket är som sagt styrt av gener, vilket också innebär att många som använder dylika saker kan vara mer rynkiga än en del som inte gör det även om de är ute i solen, även om de röker, även om de pimplar vin och "missköter" sig.

Har man antirynkgener så har man liksom, vilket gör att det blir lite löjligt när någon tvärsäkert påstår att om man inte använder antirynkkrämer så får man en hoper rynkor.

Schampo och balsam och återfuktningsprylar räknas inte va? För det är de sakerna jag lägger mer pengar då mitt hår inte klarar billigare saker och min hud vill ha special. Men smink och kläder är nog en väldigt liten del av budgeten.

Nu har jag nyligen köpt tre par byxor som jag redan börjat slita på. Men innan dess var det nog 2014 jag köpte om man inte räknar in skor och ridkläder, strumpor och trosor. Så inte jätteofta alltså.

Få se nu byxorna (räknar inte med skor för de måste jag ha). 900kr och sen ett nagellack 70kr.

Ok rundar uppåt lite då kanske möjligen köper nått till. Men kanske en ca 90 kr/månad om man slår ut det på ett år.

Var hos frisör senast 2011 och innan dess 2006 så inte jätteofta med andra ord.

Glömde att jag köpt parfym och alltid måste ha ögonbrynsfärg hemma :banghead: Men aja blir väl inga jättesummor ändå :D

Poängen är inte att framhäva att man ser ung ut utan att inte alla använder svindyra antirynk och diverse andra superduperhudkrämer efter konstens alla regler för att slippa rynkor. Mycket är som sagt styrt av gener, vilket också innebär att många som använder dylika saker kan vara mer rynkiga än en del som inte gör det även om de är ute i solen, även om de röker, även om de pimplar vin och "missköter" sig.

Har man antirynkgener så har man liksom, vilket gör att det blir lite löjligt när någon tvärsäkert påstår att om man inte använder antirynkkrämer så får man en hoper rynkor.

Sen kan man inte säkert veta. Hade varit intressant att testa med två versioner av en själv. Verson 1 använder dagligen anti rynk och verson 2 aldrig. Och så går det några år, en låt säga 50 år (version 1 börjar vi 20 år) och så jämför man resultatet. Räkna sen in all tid och pengar som version 1 lagt ner på.

Jag frågade min sambo föresten och har trodde att han lägger i snitt en tusenlapp i månaden på kläder, frisör och hygien. Jag tror han är lite optimistisk där men mellan 1-2000 kanske :)

Jaså? Nyligen? Köpte en väska som det står så på för några månader sedan :D Och ett par örhängen...

Är du säker att det inte står bara "marc jacobs"? Underlinjen upphörde och slutade tillverkas för typ 1,5 år sedan.

Ja det är tramsigt att ungdom är lika med något att eftersträva och rynkor ska tas bort.

Jag skulle aldrig lägga mig under kniven för utseendets skulle men... nog sjutton är jag glad för mina gener, så pass ärlig är jag att jag kan erkänna det. Inte pga få rynkor (för nog har jag sådana) utan för att min hy ser verkligen fräsch ut utan större insatser. Det är faktiskt trevligt.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Hej igen! Tänkte kolla med er om hur era matkostnader ser ut i genomsnitt per månad? Gärna ni som är ensamstående. Men ni andra får...
8 9 10
Svar
181
· Visningar
6 367
Senast: Enya
·
Utrustning Hej! Har en sadel som behöver byta sits på. Kontaktade sadelmakare i min närhet och hon säger att den behöver skickas till fabriken...
2
Svar
22
· Visningar
740
Senast: QueenLilith
·
Juridik & Ekonomi Goddag allvetande Buke. Jag blev så förvirrad idag, hjälp mig tack. Jo, vi har ett huslån, eller rättare sagt vi har tre huslån ett på...
Svar
13
· Visningar
812
Senast: Bee
·
Juridik & Ekonomi hej! jag är en tjej på 15 år som vill tjäna pengar men vet inte riktigt hur? har ni några tips? :D
Svar
18
· Visningar
1 125
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17
  • Atletix