Nu hamnar vi i den här löjliga diskussionen igen typ "åh alla säger att jag ser ut som 18 fastän jag är 40!" Folk tänker ofta att det är en komplimang att kommentera att folk ser unga ut. Nu när jag fyllde 35 sa alla "alltså du ser verkligen inte ut som 35".. "sååå fräsch" osv. Jag fattar att de menar det som en komplimang men alltså, det är ju samhället och synen på åldrande som gör att folk fäller dessa kommetarer.
Jag har inget problem med att åldras faktiskt! Många av mina stilförebilder är äldre! Ung är inte lika med snygg, ung är ingen komplimang! Man kan vara snygg och cool och gammal på samma gång!
Grymt bra skrivet!
Jag var mer "äääääntligen" när dom slutade kolla leg på mig på systemet runt 22-23 och jag är hellre uppskattad som en "riktig kvinna" där folk ber om råd och har mig i anseende än att jag blir "lilla flickan vad du ser ung och naiv ut."
Nä, vill uppfattas som en kvinna som förvisso tar hand om sig men ändå är en kvinna! Vill inte se ut som när jag var 18 och verkligen också 18 mentalt
Fyller 28 i år förövrigt och får höra allt mellan 23-40 beroende på smink (ser tydligen yngre och mer oskyldig ut utan ) och outfit