Skönhet och pengar!

Jag bara "jo men precis så är jag". Får aldrig några spontana infall...
Insåg sen att jag för ngn dag sedan spontanköpte en helt galen (och galet dyr) komplett onödig chockrosa lång sammetkappa :rofl:
Well... lever i förnekelse :angel: :laugh:

:rofl: Du borde kolla din egen instagram lite oftare!

//Har garderoben full av impulsköp och skäms inte ens :D

Jag älskar btw att trådsvaren är så extremt olika. Från 0 kronor till flera tusen.

Volymfransar 750 kronor var 3-4:e vecka.
Naglar 450 kronor var 3:e vecka.
Smink inklusive hudvård högst oklart men kanske 3-4 000 kronor per år.
Restylane 3 500 kronor per tillfälle, typ var 6:e månad.
Frisörkostnad varierar eftersom jag modellar lite då och då. Men snitt kanske 6 000 kronor per år.
Spraytan om jag tycker att det behövs 250-300 kronor per tillfälle. Modellar ibland och då kostar det gratis :D
Ansiktsbehandling lite då och då. Kanske 3-4 gånger per år, typ 500 kronor per tillfälle.

Klädkontot är pyttelitet eftersom jag jobbar i uniform och avskyr shopping. Brukar göra en ordentlig satsning vid storstadsresa en gång per år. Snitt kanske 500 kronor per månad men det är de flesta månader 0 kronor :)
Åh berätta om restylane
Oj, innan jag plockade ur mina extensions nu så la jag 3600kr var 8:e vecka på det + produkter osv.

Nu ska jag ha mitt naturliga över sommaren åtminstone och då blir det väl ca 1000kr på ungefär samma intervall istället.

Och sen hudvård, nya "roliga" makeup produkter osv, blir väl i snitt 1000kr i månaden kanske.
Gör även fransar & ansiktsbehandling regelbundet och Fillers nån gång per år eller när jag får ett infall att det känns som att det är dags :p:o

Massage kanske 2-4 ggr per år.

Men jag är ganska bra på att använda det jag har och "okynnes köper" aldrig någonting utan lägger ordentligt med eftertanke på det jag köper och vissa produkter blir ibland väldigt dyra och vissa budget, köper det jag vill ha och har lärt mig att det passar mig helt enkelt :)

Kläder köper jag lite på samma sätt, planerar oftast mina inköp och googlar eller kikar runt tills jag hittat min "vision" och nuförtiden har jag även där lärt mig vilka märken och modeller som håller och fungerar för min kropp.
Är du nöjd med Fillerbehandling? Vill prova själv:)

Jag blir lite nyfiken på varför frågan enbart vänder sig till tjejer.
Hej! För att jag tycker de flesta kvinnor är superduper snygga och verkar lägga mkt pengar på utseende/skönhet/mode yttre attribut men....inte alla tydligen. Så då skrev jag frågan:) Jag är obrydd om männens kostnader för tillfället men det kanske är fel av mig?

Om man använder hudvårdsprodukter så minskar man hudens åldrande - då får man mindre rynkor eftersom det är hudens åldrande som gör att man får rynkor.

/Lizzie

Fast det handlar ju också om gener, beteende och vad man utsätter huden för.

Jag var punkare och svartrockare i min ungdom och solade inte mellan 15 och 30. Det tror jag har bidragit till att jag fortfarande inte har några rynkor. Jag har rökt i 25 år men det syns inte. Mina föräldrar har inte heller särskilt många rynkor.

Så hudvårdsprodukter kan givetvis hjälpa till men det är inte det enda som avgör hur huden åldras.

Jag var punkare och svartrockare i min ungdom och solade inte mellan 15 och 30. Det tror jag har bidragit till att jag fortfarande inte har några rynkor. Jag har rökt i 25 år men det syns inte. Mina föräldrar har inte heller särskilt många rynkor.

Så hudvårdsprodukter kan givetvis hjälpa till men det är inte det enda som avgör hur huden åldras.
Samma för mig.
Ånej nu förstör vi för skönhetsindustrin...:nailbiting:

Sen har jag aldrig förstått önskan om att se yngre ut eller vara utan rynkor.. .Men det är jag det.. .

• Gilla
Reactions: Ray
Hej tjejer!
Hur mkt pengar lägger ni på skönhet/mode per månad?
Tack för svar!

Alltså, jag tänkte svara ganska lite. Men är extremt bortskämd med föräldrar som reser mycket och alltid kommer hem med dyra mascaror och andra produkter i storpack för att det "sparar pengar" och så får jag lite (jag har inte köpt mascara själv sen jag var 15, för drygt halva mitt liv sen..) och som dessutom köper bra kopior på både det ena och det andra när det gäller accessoarer främst. Kostar gratis.
Köper kanske ngt klädesplagg/månaden men efter att jag sålt häst och bil blir det oftast ett plagg för 1500:-.
Klipper mig och ser till att få brynen nerplockade (emellan färgar och plockar jag dem själv, men efter ca 4 månader tappar jag lite kontroll) var 4:e månad (Hade jag bott kvar i samma stad som @LenaH hade jag fortfarande klippt mig hos henne gratis ;)) men får bra pris eftersom jag är stammis och känner hennes kollegor. ca 100:-/mån för båda delar.

Jag vet inte om jag hade lagt lika mkt pengar som jag faktiskt kostar om jag inte fått så mkt gratis. Men runt 2000:- månad kanske? Dags att dra ner.

Åh berätta om restylane

Jag använder Restylane Kysse i läpparna. Gör det på Akademikliniken här i Malmö, 1 ml per gång.
Väldigt nöjd även om jag första dagarna får rejäla blåmärken runt munnen och på läpparna :rofl: (Får alltid blåmärken när jag blir stucken, bruises like a peach :p )

Basal hygien så som tvål o schampo räknar jag inte som skönhetsprodukter. Inte heller hand o fotkrämer för att slippa förhårdnader o självsprickor.

Jag hade kunnat komma undan mycket billigare med mina bashygienprodukter och blivit lika ren. Men jag vill ha produkter som får mitt hår att se fint och glansigt ut och får huden att lukta blommor, med andra ord onödig fåfänga. Så jag tycker att det räknas som skönhetsprodukter av den anledningen.

Självklart påverkas huden av annat än hudvårdsprodukter, dock kan rätt hudvårdsprodukter påverka mer än vad man tror.

Sedan är ju hormonomställningen efter klimakteriet hårt mot oss kvinnor.

/Lizzie

Jag tror jag handlar smink och kläder för i genomsnitt en knapp tusenlapp i månaden. Köper hyfsat billiga hudvårdsprodukter på Apoteket, sen tar mascara, foundation eller puder oftast slut nån gång i halvåret och det köper jag lite dyrare märken. Annat smink köper jag typ aldrig för det räcker ju i evigheter :o utom eyeliner, det brukar bli nån ny ibland. Kläder shoppar jag ett par gånger i halvåret för ett par, tre tusen. Klipper mig o slingar eller färgar håret typ 1 gång per år, går loss på ett par tusen. Schampo och balsam köper jag billigt i jätteflaskor på typ Rusta eller ÖB :D

Shoppade betydligt mer och färgade hår o fixade förr om åren, innan barnen när man hade tid. Vågar inte ens tänka på hur mycket pengar jag lade på det då! :o

Tror du på det där själv?

Öh, tror på det? Det ligger mångårig forskning bakom och nuvarande patent. Framför allt så märker jag jättestor skillnad när jag gick över hudvårdsprodukter som innehåller växtstamceller.

Men vad man vill med sin hudvård är ju högst personligt :)

/Lizzie

Om man använder hudvårdsprodukter så minskar man hudens åldrande - då får man mindre rynkor eftersom det är hudens åldrande som gör att man får rynkor.

/Lizzie
Jag har jättefin hy och har inte lagt många minuter på att vårda den. Däremot tror jag att jag ärvt min mammas gener i det fallet som är rätt slät fortfarande vid 82. :)

Tillägg: Jag röker, har tvättat ansiktet med Barnängens barntvål i hela mitt liv och kan inte stava till solskyddsfaktor heller. :o

Jag lägger definitivt för mycket pengar på hud/hårvård varje månad, samtidigt är jag jäkligt bra på att hitta extrapriser så det blir inte så farligt ändå :p Kläder köps väldigt sällan och är då oftast friluftskläder.

Vad gäller rynkor... jag tror att det mest beror på ens gener även om det naturligtvis är bra om man inte solat sönder sig eller rökt mycket (givetvis finns det individuella undantag). Kvinnorna närmast mig i släkten har oftast fin hy långt upp i åren. Det finns två undantag, min mamma och min äldsta moster. Vad hade de gemensamt? Jo, de rökte och gjorde det från ung ålder. Helt ärligt har/hade båda gräsligt dålig hy jämfört med oss andra. Min moster som är i livet och är 60+ har enormt fin hy fortfarande och har aldrig rökt (eller kladdat med så mycket krämer som jag gör :D).

Jag är absolut så fåfäng att jag tycker om att jag har fräsch hud, det sticker jag inte under stol med. Samtidigt vet jag ju att det till största delen beror på mina gener så det är ju inget jag har påverkat direkt. Däremot tycker jag om känslan man får av att använda vad jag beskriver som bra produkter i ansiktet. Det är något jag gör för att ta hand om mig själv helt enkelt.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Hej igen! Tänkte kolla med er om hur era matkostnader ser ut i genomsnitt per månad? Gärna ni som är ensamstående. Men ni andra får...
8 9 10
Svar
181
· Visningar
6 367
Senast: Enya
·
Utrustning Hej! Har en sadel som behöver byta sits på. Kontaktade sadelmakare i min närhet och hon säger att den behöver skickas till fabriken...
2
Svar
22
· Visningar
740
Senast: QueenLilith
·
Juridik & Ekonomi Goddag allvetande Buke. Jag blev så förvirrad idag, hjälp mig tack. Jo, vi har ett huslån, eller rättare sagt vi har tre huslån ett på...
Svar
13
· Visningar
812
Senast: Bee
·
Juridik & Ekonomi hej! jag är en tjej på 15 år som vill tjäna pengar men vet inte riktigt hur? har ni några tips? :D
Svar
18
· Visningar
1 125
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Sabotage?