Skönhet och pengar!

Prismässigt blir det väl ganska mkt billigare med lashlift + färg än fransar va?
Jag behövde göra fransarna jätteofta, tappade massor.. Blev svindyrt :meh:

Men saknar att se snygg ut direkt när en vaknar på morgonen :D

Ja verkligen. Jag var tvungen att fixa mina fransextensions var tredje vecka och då var det ändå inte snyggt sista dagarna.. :meh: Lashliften+färg kostar knappt 600 här och håller dubbelt så länge, minimum.

Intressant tråd, blir ju massor om jag räknar in frisören. Folk verkar ha sjukt billiga frisörer om man ser till den här tråden O_o

Hår: frisör var 3-4 månad, 1500/gång så säg 500/mån max. Övriga hårprodukter så använder jag dyr inpackning, leave in balsam etc, spray schampo etc.. kanske kan landa på 100/månad utslaget på året.

Makeup: Uff, inte mycket. 100/mån om jag räknar högt.

Naglar: målar själv, säger 200-300/år för lack.

Behandlingar: lashlift och bryn/fransfärg. Nån enstals ansiktsbehandling om året kanske om jag lyxar till det. Vaxning. 500/mån.

Hudvård: dyra grejer med bra masker och krämer med bra solskyddsfaktor etc, men väl inköpta räcker de ju lääänge. 150/mån kanske, högt räknat..

Kläder: här är jag billig i drift, hittar sällan sånt jag vill ha längre, för gammal för dagens mode kanske :angel::D Å andra sidan köper jag ju en del träningskläder och underkläder vilket jag tycker är kul. Sååå.. 400/mån..?

Sen får man ju rätta munnen efter matsäcken, nu när jag är mammaledig har jag inte varit hos frissan sedan december. Sminkar mig kanske en gång i veckan etc. Har inga problem att gå tillbaka till studentläge när nöden så kräver, men just att inte fixa fransar o bryn eller vaxa mig, det svider att låta bli :o

@Lenis 1500 för frisör?! Bara klippning eller gör du något mer?

Här i stan kan man få en klippning för 200-300 kr. Några ställen är lite dyrare, runt 500 kr. Men som sagt, en helt vanlig klippning kan man få för under 300 kr.

Hej tjejer!
Hur mkt pengar lägger ni på skönhet/mode per månad?
Tack för svar!
Oj uhm.
Ren skönhetsvård? smink hudkrämer och sådant? På mig själv? Räknas tandkräm?

100 kr? (schampokaka från Lush räcker flera månader, Aleppotvål något år. Men de kostar 179 resp 200 eller så vid inköp av en klump. Vi delar på hudkrämerna jag och min sjuåring, inget fancy -Miniderm, typ, schampot också när jag tänker efter. Mascara köpte jag för tre år sedan och den fungerar ännu :D, vid behov. Kanebo 30 grader. Kostar väl runt brr 300? vid inköp.), rakhyvlar glömde jag och säkert en massa annat men ingen rejäl impact. Har en del nagellack men de flesta har trillat över från en väninna som har hundratals.

Mode? Kläder menar du?
Jag har faktiskt ingen aning, har inte räknat ut månadskostnad, jag köper inte kläder varje månad men ett par gånger om året köper jag något plagg för runt 800-2000 kr och ibland slinker det ner någon sommarklänning från HM.

Böcker är lättare. 500 kr per månad är budgeten.

Jag kommer nog på något när jag läser de andras inlägg och lägger på lite pengar. För någonting har jag garanterat glömt.

Väninna klipper, eller själv. Blir aldrig nöjd när de varit i håret, frisörerna. Och de kostar runt 800 kr per klippning. (men har långt hår, mamma klipper sin page själv :eek: fattar inte att den blir så fin.)

Senast ändrad:
Långt hår, klipp och slingor :) Inte sett en frisör som klipper långt hår för 200 sedan jag var 5 eller nåt tror jag..

Här gör de ingen skillnad på kort/långt hår (däremot herr/dam). Sist jag klippte mig, också långhårig, kostade det 230 kr.
Jag måste bo väldigt bra till :D

Om man använder hudvårdsprodukter så minskar man hudens åldrande - då får man mindre rynkor eftersom det är hudens åldrande som gör att man får rynkor.

/Lizzie
Jag provade hudvårdsprodukter först häromåret. Är över 40 år och folk tror fortfarande att jag ska åka på barnbiljett eller går gymnasiet när de ser mitt ansikte så det är inte så enkelt .

Om man använder hudvårdsprodukter så minskar man hudens åldrande - då får man mindre rynkor eftersom det är hudens åldrande som gör att man får rynkor.

/Lizzie

Nja, det beror på vad man använder för hudvårdsprodukter och jag skulle inte säga att hudvårdsprodukter minskar hudens åldrande. Huden åldras lika fort oavsett vad man har på huden, den kan däremot åldras på olika vis, har man torr hud så kan man släta ut rynkor genom att tillföra fukt, dricka mer vatten osv. Om vi inte talar om solskyddsfaktor såklart, det är nog det enda mirakelmedlet. :laugh:

/Lizzie

Kan tillägga att man ska använda hudvårdsprodukter som är anpassade utifrån ens hudtyp och ålder.

Effektiva sätt att få dålig hy är:
* Röka
* Sola
* Sova dåligt
* Använda tvål i ansiktet

/Lizzie

Nja, det beror på vad man använder för hudvårdsprodukter och jag skulle inte säga att hudvårdsprodukter minskar hudens åldrande för huden åldras lika fort oavsett vad man har på huden, den kan däremot åldras på olika vis. Om vi inte talar om solskyddsfaktor såklart.

Självklart talar vi om solskyddsfaktor!

Hudvårdsprodukterna ska självklart också vara anpassade till vilken hudtyp man har och vilken ålder man är i. Även vad man vill med sin hudvård.

/Lizzie

Att använda solskyddsfaktor skulle jag dock inte kalla skönhetsrelaterat. :)

Därför skriver jag hudvårdsprodukter :)

Om man inte är överkänslig mot solskyddsfaktor så tycker jag att man alltid ska använda en dagkräm med spf. Det är ett effektivt sätt att slippa förtidigt åldrande av huden då solen är vår störta skurk i det sammanhanget ;)

/Lizzie

Jag går inte till frisören, klipper själv eller låter mamma klippa. Däremot färgar och bleker jag det. Förut blekte jag 3-4 ggr per år, a typ 70kr. Men nu är det färgat lila, så det blir väl färg för 150kr per månad också.

Schampo och lotions, hudvård mm blir väl kanske 500kr i månaden. Dålig koll faktiskt. köper ju inte varje månad.

Smink kanske blir 2-300kr i månaden om man slår ut det.

Är inte särskilt intresserad av mode, men kläder måste jag ju bära, blir kanske 500-1000kr i månaden om jag slår ut det. Blir ju ofta att man handlar ett par saker någon månad och sen inget alls på några månader.

Köper typ 3 nagellack om året eftersom jag inte får ha sånt på jobbet.

Hej tjejer!
Hur mkt pengar lägger ni på skönhet/mode per månad?
Tack för svar!
Jag är väldigt billig i drift. Mascara ibland, klipper håret själv (långt). Annars inga produkter eller salongsbesök av något slag. Sporadiska klädinköp; föredrar kvalitet så jag slipper handla så ofta.

Frisör är sådant jag tenderar till att prioritera bort. Som nu. Inte klippt mig på ett år. Jag siktar på 2-3 ggr/år och kanske färga en gång per år. Utslaget blir det i så fall 300/månad.

Jag har mest märkeskläder som jag köper när jag är utomlands, men då slår jag på ordentligt. Till denna bas kommer loppisfynd och vissa basplagg från svenska kedjor som KappAhl och Lindex. Underkläder vet jag inte om det ska räknas till skönhet men mina bhar är - dyra! Men utslaget gissar jag på att klädkontot är 3-500/månad. Har en liten faiblesse för skor...

Smink: Kanske en hundring i månaden. Lägg till parfym går det upp en femtiolapp.

Naglar: När jag är utomlands kostar jag på mig pedikyr. Den kostnaden utslagen lär bli några tior. Mina fingernaglar sköter jag själv. Säg 50 kr/månad för händer och fötter.

Så jag landar väl runt en tusenlapp och det känns mycket! Men det är ju mest kläder. Jag gillar kläder men är mindre intresserad av mode, så jag använder vad jag har till kläderna är slut.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Hej igen! Tänkte kolla med er om hur era matkostnader ser ut i genomsnitt per månad? Gärna ni som är ensamstående. Men ni andra får...
8 9 10
Svar
181
· Visningar
6 367
Senast: Enya
·
Utrustning Hej! Har en sadel som behöver byta sits på. Kontaktade sadelmakare i min närhet och hon säger att den behöver skickas till fabriken...
2
Svar
22
· Visningar
740
Senast: QueenLilith
·
Juridik & Ekonomi Goddag allvetande Buke. Jag blev så förvirrad idag, hjälp mig tack. Jo, vi har ett huslån, eller rättare sagt vi har tre huslån ett på...
Svar
13
· Visningar
812
Senast: Bee
·
Juridik & Ekonomi hej! jag är en tjej på 15 år som vill tjäna pengar men vet inte riktigt hur? har ni några tips? :D
Svar
18
· Visningar
1 125
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Sabotage?