Intressant tråd, blir ju massor om jag räknar in frisören. Folk verkar ha sjukt billiga frisörer om man ser till den här tråden
Hår: frisör var 3-4 månad, 1500/gång så säg 500/mån max. Övriga hårprodukter så använder jag dyr inpackning, leave in balsam etc, spray schampo etc.. kanske kan landa på 100/månad utslaget på året.
Makeup: Uff, inte mycket. 100/mån om jag räknar högt.
Naglar: målar själv, säger 200-300/år för lack.
Behandlingar: lashlift och bryn/fransfärg. Nån enstals ansiktsbehandling om året kanske om jag lyxar till det. Vaxning. 500/mån.
Hudvård: dyra grejer med bra masker och krämer med bra solskyddsfaktor etc, men väl inköpta räcker de ju lääänge. 150/mån kanske, högt räknat..
Kläder: här är jag billig i drift, hittar sällan sånt jag vill ha längre, för gammal för dagens mode kanske
Å andra sidan köper jag ju en del träningskläder och underkläder vilket jag tycker är kul. Sååå.. 400/mån..?
Sen får man ju rätta munnen efter matsäcken, nu när jag är mammaledig har jag inte varit hos frissan sedan december. Sminkar mig kanske en gång i veckan etc. Har inga problem att gå tillbaka till studentläge när nöden så kräver, men just att inte fixa fransar o bryn eller vaxa mig, det svider att låta bli